Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #1 Del Skrevet 7. september 2008 Foreleseren vår i medisinsk nomenklaturlære er fantastisk! Latin er utrolig interessant! Det å måtte lære seg grammatikk på nytt igjen er faktisk overraskende underholdende. Lærer faktisk mye om det norske språket som jeg aldri visste også. Visste dere forresten at "buss" egentlig kommer av "omnibus" som betyr for alle? Og endelig har jeg forstått bruk av kasus! Kanskje jeg ikke skal bli tannlege likevel, men heller studere latin? Haha... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scully Skrevet 7. september 2008 #2 Del Skrevet 7. september 2008 tipper du studerer i bergen? verdens skjønneste foreleser i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #3 Del Skrevet 7. september 2008 tipper du studerer i bergen? verdens skjønneste foreleser i alle fall Stemmer! Knas er han! Var det ikke sånn at han fløy inn fra en eller annen by i ett eller annet utland for å ha noen måneders forelesning her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #4 Del Skrevet 7. september 2008 Det er hardt arbeid å lære seg latin, men det føles på mange måter verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 8. september 2008 #5 Del Skrevet 8. september 2008 Visste hva buss betydde ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #6 Del Skrevet 10. september 2008 Latin er interessant, men et herk å pugge alle ordene. Liker ikke pugging. Latinske ord gir ofte gode beskrivelser av objekt. Feks heter vanlig bjørketre Betula pubescens på latin. Ordet pubescens betyr pubertert. Bladene på vanlig bjørk er myke og dunete på undersiden (til forskjell fra feks hengebjørk som er helt glatte). Derfor navnet pubescens. Lett å imponere litt med latin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå