Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Nå har jeg sittet og lest litt om symptomer ved blærekatarr, trodde nemlig jeg hadde fått det her. Men synes ikke symptomene stemmer helt, så jeg tenkte å spørre her om noen har erfaringer. I et par dager nå har jeg plutselig fått en akutt trang til å tisse, uten forvarsel blir jeg så tissetrengt at jeg ikke tør å reise meg en gang, fordi jeg er redd for at jeg skal tisse på meg. Det rare er at om jeg bare sitter rolig i ett minutt eller så, går det over. Har hatt dette to tre ganger daglig. Men så i dag når jeg skulle på do, fikk jeg en slags krampe som kjentes som den var i urinrørsåpningen akkurat i det jeg begynte å tisse, det kjentes ut som det gjør når du er skikkelig trengt og endelig kan slippe det ut. Har hatt denne krampen flere ganger i dag, men bare når jeg sitter på do, og enten helt i begynnelsen eller på slutten av vannlatingen. Jeg trodde smertene var i blæra eller magen ved blærekatarr, hos meg ar det jo bare akkurat i åpningen, så jeg lurer på om noen her har opplevd det samme?
Serenity88 Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Kan høres ut som blærakatarr ja. Kan jo fortelle om mine tegn At jeg må tisse uten at det kommer noe særlig, før det går over til at det gjort vondt hver gang jeg tisser (må fortsatt tisse ofte). Hos meg svir det i begynnelsen og etterhvert er det ganske uutholdelig. Dro til legevakta søndag morgen fordi jeg ikke orket mer, heldigvis fungerer medisin nesten med en gang! Tips for å ikke få det igjen er å tisse etter hver gang du har hatt sex, og ikke sitte på kjølige/fuktige steder.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Ok, da er det sikkert det jeg har. Kan jo egentlig ikke tenke meg hva annet det kan være heller da, hehe. Men er det sånn at du også får vondt i urinrørsåpningen? Syntes det var et litt merkelig sted å få vondt på ved blærekatarr, egentlig.
Serenity88 Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Vet ikke helt, jeg pleier å prøve å glemme smertene for hver gang Er jo bare å gå til legen (og, ja, du må til legen, infeksjonen kan spre seg videre), ta med deg en urinprøve og du får svar der og da, du får medisiner (enkle tabletter) før de sender prøven din videre til dyrking Folk opplever jo smerter forskjellig, så jeg tror ikke du skal tenke så mye over det (hvis det da ikke er blærekatarr selvfølgelig).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå