Gjest StoreSky Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Forrige mandag så tok vi lusekur, alt ble vasket og/eller fikk stå uten kroppskontakt i 2 døgn. Idag var det bitte bitte små antagligvis nyklekkede egg.. Man skal jo uansett gjenta etter en uke. Men tar kuren idag jeg, siden det var levende baby-lus der.. Bør man siden det var små levende idag, gjenta enda en gang om 1 uke?? Eller rekker de ikke legge nye egg så fort? Jeg har forøvrig sjekket hver eneste dag....
Gjest Sisu Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Hadde tatt kontakt med helsestasjonen jeg... Og ikke minst gitt beskjed til skole og/eller barnehage hvis du har barn.
Gjest Spiss Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 (endret) Grer du i tillegg til kuren? Man skal jo gre to ganger om dagen i mellom behandlingene også. Endret 7. september 2008 av Spiss
Gjest StoreSky Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Grer hver dag. Sjekker hver dag. Byttet på puter, etc som får stå to døgn i fred. Har varsla skolen også. Og nærmeste venner som hun er mye med. Åja, kanskje litt uklart. Men ikke jeg som har lus, det er min datter på 9 år. Jeg har ikke, sjekker meg hele tiden, pappan har sjekket hos sin familie. (de har vasket sengetøy for sikkerhetsskyld)
Gjest Spiss Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 De anbefaler vel ikke for mye bruk av kuren heller, men jeg tror sannelig jeg hadde hørt med apoteket gitt. Skrekkelig irriterende, man blir smittet om og om igjen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå