Gå til innhold

Hvilke smykker passer kjolen?

Eføy

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha denne kjolen: http://www.jormabridal.com/plus/plus026.html

Jeg har begynt å fundere på hhva slags smykker som kan passe til. Jeg tror jeg kunne tenke meg litt perler, og det vil vel også passe godt sammen med kjolen. Som dere ser, så er det en "plus size dress". Jeg er stor (50/52), så da er det kanskje enda flere hensyn jeg bør ta? Det eneste jeg vet jeg ikke vil ha, er kjeder som ligger stramt oppe ved halsen..

Jeg kunne tenke meg kjeder noe ala disse, bare med perler eller lignende istedet: http://www.pucci.no/productdetails.php?product=3785

Altså med kjedet som henger litt "ned" om dere skjønner (huff, så håpløs til å forklare).

Jeg regner med å ende opp med helt hvit kjole. Jeg har kobberrødt hår, og ganske lys i huden..Blomsterbuketten tror jeg blir i mørke, varme farger med lilla som hovedfarge.

Kom med forslag:)

Endret av Eføy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det smykket du linket til passer veldig godt til kjolen! :) Et alternativ kan være å droppe smykket helt og heller ha et par vakre øredobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både smykket og kjolen var nydelig, og passer godt sammen. Jeg syns uansett du skal gå for det du liker, og ikke tenke så mye på hva andre syns. Det er din (kremt, deres) dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med å ende opp med helt hvit kjole. Jeg har kobberrødt hår, og ganske lys i huden..Blomsterbuketten tror jeg blir i mørke, varme farger med lilla som hovedfarge.

Nå er det ikke det du spør om, men de fleste med kobberrødt hår kler elfenben/ivory mye bedre en helt hvitt. Hvitt gir gjerne et grønnskjær i huden og kan stjele mye av din naturlige farge. Det finnes sikkert unntak, men tenk på det, og eventuelt hør med venninner hva de synes. ;)

Når det gjelder smykker høres perler veldig pent ut. Jeg tror jeg ville valgt noe som fremhever formen på utrigningen, altså noe som har en spiss/detalj ned mot kløften. Det smykket du linker til vil nok fungere sånn sett. Det eneste jeg har å si på det er at det muligens er litt for kantete (firkantet) iforhold til mønsteret på kjolens overdel (var ikke så lett å se, men jeg ville anta...).

denne siden var det mange fine smykker som kan fungere. SM03 og SM07 var mine favoritter til din kjole, men som sagt var det mange andre der som også kan være pene, alt etter hvaslags smykker du liker. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rompetroll

Da jeg åpnet linken med kjole så jeg med en gang for meg et helt enkelt smykke, et kjede med en perle på bare. Og du..smaken er som baken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjeste Blondie65

Jeg synes kjolen din var helt aldeles nydelig.

Når det gjelder smykke ville jeg valgt noe som går ned i en v-form mot utrigningen. En enkel dråpeformet perle, eller noe annet enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor jente selv og synes det er vanskelig med halskjeder da jeg ofte føler at det kveler halsen min på en måte. Synes oftest at jeg kler lange kjeder som legger seg nedover som en v. Tror jeg ville gått for et enkelt kjede som ikke er av det korteste laget med en litt stor perle i dråpefasong. Evt. som nevnt over her, droppet hele halssmykket og heller gått for et lekkert armbånd og ørepynt med litt størrelse på. Tror på at "less is more" i dette tilfellet og ville ikke kjørt på med for mye glitter og stas til en slik kjole. Det er mye stoff på denne kjolen og det kan bli litt voldsomt med strassmykker synes jeg. Men det er veldig individuelt det med smak, så dette er bare mitt personlige råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne siden var det mange fine smykker som kan fungere. SM03 og SM07 var mine favoritter til din kjole, men som sagt var det mange andre der som også kan være pene, alt etter hvaslags smykker du liker. :jepp:

Etter at du tipset om smykkene på Lisenett, så har jeg kikket på masse smykker på forskjellige sider, men jeg kommer alltid tilbake på smykke SM03 på Lisenett. Jeg syns det kjedet og øredobbene var utrolig pent! Tusen takk for tipset, Humleblomst.

En annen ting..du har kanskje rett i det ang fargevalg. Jeg vet jeg kan velge kjolen i Ivory også, så da er det kanskje veien å gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Mæla

Du trenger ikke ta hensyn til noe pga. du er stor. Det fiktigste er at DU er fornøyd, og føler du har funnet noe du er fornøyd med.

Til kjolen din ville jeg valgt et enkelt perlesmykke, og matchene perlearmbånd og litt "store" perler i ørene?

Jeg skal ha denne kjolen: http://www.jormabridal.com/plus/plus026.html

Jeg har begynt å fundere på hhva slags smykker som kan passe til. Jeg tror jeg kunne tenke meg litt perler, og det vil vel også passe godt sammen med kjolen. Som dere ser, så er det en "plus size dress". Jeg er stor (50/52), så da er det kanskje enda flere hensyn jeg bør ta? Det eneste jeg vet jeg ikke vil ha, er kjeder som ligger stramt oppe ved halsen..

Jeg kunne tenke meg kjeder noe ala disse, bare med perler eller lignende istedet: http://www.pucci.no/productdetails.php?product=3785

Altså med kjedet som henger litt "ned" om dere skjønner (huff, så håpløs til å forklare).

Kom med forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ta hensyn til noe pga. du er stor. Det fiktigste er at DU er fornøyd, og føler du har funnet noe du er fornøyd med.

Det er ikke alltid det er nok å være fornøyd da, det er jo veldig viktig å føle seg pen også. Og da må man av og til ta hensyn til hvem man er og hvordan man ser ut før man tar de endelige valgene. Jeg mener ikke at noen andre skal ha noe å si på om en brud velger slik eller sånn, så lenge bruden selv føler seg vakker. Men om bruden ender opp med å ikke føle seg vakker, på tross av at hun var fornøyd med det antrekket hun har valgt, tyder det jo på at det ikke alltid holder å "bare" være fornøyd.

Etter at du tipset om smykkene på Lisenett, så har jeg kikket på masse smykker på forskjellige sider, men jeg kommer alltid tilbake på smykke SM03 på Lisenett. Jeg syns det kjedet og øredobbene var utrolig pent! Tusen takk for tipset, Humleblomst.

En annen ting..du har kanskje rett i det ang fargevalg. Jeg vet jeg kan velge kjolen i Ivory også, så da er det kanskje veien å gå..

Bare hyggelig! Jeg tror du kommer til å bli en nydelig brud i det antrekket! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Mæla

Trur du missforsto meg litt :fnise:

Mente at man er fornøyd når man føler seg pen :)

Det er ikke alltid det er nok å være fornøyd da, det er jo veldig viktig å føle seg pen også. Og da må man av og til ta hensyn til hvem man er og hvordan man ser ut før man tar de endelige valgene. Jeg mener ikke at noen andre skal ha noe å si på om en brud velger slik eller sånn, så lenge bruden selv føler seg vakker. Men om bruden ender opp med å ikke føle seg vakker, på tross av at hun var fornøyd med det antrekket hun har valgt, tyder det jo på at det ikke alltid holder å "bare" være fornøyd.

Bare hyggelig! Jeg tror du kommer til å bli en nydelig brud i det antrekket! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...