kristiney Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 hei alle sammen! jeg er en jente på 21 år som for en uke siden fikk diagnosen adhd,skal snart begynne på medisin.så jeg lurer på om det er noen der ute som kandele litt erfaringer med meg om medisin å om sykdommen?har en lillebror på 15 år som gikk på ritalin fra han var 7år til for ca to år siden,pga at han utvikklet tre typer angst å at medisinen sluttet å funke på han.er det flere med samme problemet? har lyst til å prøve medisin fordi jeg håper at det kan hjelpe meg på jobb å privat.har kjærest å det forholdet har hengt i en tynn tråd mange ganger pga at jeg glemmer absolutt alt,har en indre ura og alt som hører med adhd.er det noen i samme situasjon så plis del deres erfaring så jeg kan bli litt klokere på hva jeg går igjennom å hva jeg kommer til å gå gjennom? å er det noen så vet hvordan man blir i forhold til mat nårr man går på medisin?im man legger på seg/tar av seg osv..håper på svar
bonaqua Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Etter det jeg har forstått så tar det tid å finne riktig dose når man blir satt på medisin. Kjenner en som driver å prøver seg frem nå (han har vært gjennom hele evaluerings-regla og har gått på ritalin noen måneder nå). Jeg kan ikke si at jeg har merket noen forandring på ham egentlig. Riktig dose ritalin skal hjelpe på uroen som du nevner, og rastløshet i kroppen. Har ikke sett noen forandring på vekta heller. MEN, det er vanskelig for meg å svare siden det ikke er jeg som har ad/hd og spiser disse pillene. Gjør et søk på www.google.no så finner du nok masse nyttig informasjon. Håper medisinen vil hjelpe deg! Lykke til!
kristiney Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 Etter det jeg har forstått så tar det tid å finne riktig dose når man blir satt på medisin. Kjenner en som driver å prøver seg frem nå (han har vært gjennom hele evaluerings-regla og har gått på ritalin noen måneder nå). Jeg kan ikke si at jeg har merket noen forandring på ham egentlig. Riktig dose ritalin skal hjelpe på uroen som du nevner, og rastløshet i kroppen. Har ikke sett noen forandring på vekta heller. MEN, det er vanskelig for meg å svare siden det ikke er jeg som har ad/hd og spiser disse pillene. Gjør et søk på www.google.no så finner du nok masse nyttig informasjon. Håper medisinen vil hjelpe deg! Lykke til! tusen takk for svar blir sikkert å teste en type medisin på meg,å det tar nokk tid før man finner en type som passer for akkurat meg takk
Essie_ Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Husker ikke om det er ritalin, straterra eller concerta som kan gjøre at man mister mye av matlysten og dermed går ned i vekt.
kristiney Skrevet 7. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2008 Husker ikke om det er ritalin, straterra eller concerta som kan gjøre at man mister mye av matlysten og dermed går ned i vekt. ok.takk for svar.har hørt at man kan gå ned i vekt men jeg husker heller ikke hvordan medisin det va.du vet ikke av noen sider man kan lese om bivirkninger på noen av medisinene?
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 ok.takk for svar.har hørt at man kan gå ned i vekt men jeg husker heller ikke hvordan medisin det va.du vet ikke av noen sider man kan lese om bivirkninger på noen av medisinene? Felleskatalogen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå