Gå til innhold

Mange har nok en mening om hva som skjer etter døden

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingenting "skjer", ettersom man er DØD. BORTE. GONE. Alt som gjorde opp deg, råtner hen og forsvinner. Genene dine kan, imidlertid, leve videre gjennom avkom - men du og alt du var, er borte. Intet himmelsk paradis i vente, alas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror verken på himmel eller helvete. Det står for meg som et mareritt at man etter døden skulle ha noen slags form for bevissthet. Å vente på sine kjære i himmelen? Å kunne se ned på sine etterlatte? Å ha hele evigheten til å angre på alt man ikke fikk gjort eller alt man gjorde galt? Grøss og gru! Nei, i beste fall er det noe i disse gjenfødelsegreiene - det gir en slags mening, synes jeg. Men når jeg dør blir jeg nok bare borte. Meitemarkmiddag. Og det synes jeg er greit.

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen form for bevis som underbygger et annet syn?

Kan du droppe å gjenta "dine høye hest"-argumentet ad nauseam og heller skrive noe nyttig?

TAKK SKAL DU HA. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på reinkarnasjon og tidligere liv osv. En stør trøst er det også.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er akkurat som å bli slått bevisstløs eller få narkose, uten at man våkner igjen. Har vært bevisstløs mange ganger, og om døden er noe som å være bevisstløs frykter jeg det absolutt ikke. En evighet derimot, hvordan kan noe som varer evig være godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suziserken

Tror døden blir akkurat det samme som tiden før vi ble unnfangett. Altså ingenting. Jeg kan i allefall ikke huske å ha levd før. Jeg tror ikke på noe liv etter døden, selv om jeg gjerne skulle ønske at jeg gjorde det. Kanskje hadde jeg da hatt et mer avslappet forhold til det. Tanken på døden er uhyggelig, den står for meg som et evig svart hull der jeg ikke lenger eksisterer, der jeg er ingenting.....en ekkel og uvirkelig tanke som nærmest får meg til å skjelve av angst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir svart, stille, ingenting.

Men jeg kan jo håpe å bli gjenforent med alle jeg er glad i, spise alt jeg vil, danse disko hele natta og ta en doktorgrad eller to. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg at enkelte faktisk håper at det ikke er noe liv etter døden, selv ikke hvis det er en himmel. Ser for meg folk som sier Søren Klype, jeg tok feil! hvis de får se en himmelsk hærskare av engler :fnise:

Denne er forresten artig om etter-livet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg at enkelte faktisk håper at det ikke er noe liv etter døden, selv ikke hvis det er en himmel. Ser for meg folk som sier Søren Klype, jeg tok feil! hvis de får se en himmelsk hærskare av engler :fnise:

Tror ærlig talt jeg og engler hadde vært en kjip kombinasjon, særlig i all evighet. Tror egentlig det meste hadde vært kjipt i all evighet...

Endret av villen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke at noe skjer når man er død, men om man kan få håpe håper jeg på et nytt liv som menneske. :) At man får et forsøk til...

Misforstå meg rett, jeg er fornøyd med livet mitt altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror på reinkarnasjon.. Som Gitte sier: En får en sjanse til.

Og blir sannsynligvis klokere for hvert liv man lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_lykken_*

Er man død så er man DØD, etter det min intelligens kan forstå. Man vet ikke om at man er død. Så derfor oppleves det som ingenting....

MEN, hvis det likevel er noe så håper jeg det er slik at jeg får møte pappa. Hadde vært fint:)

Har lest en del om nær døden-opplevelser, og alle sier de opplever å møte avdøde slektninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet hva som skjer etter vi dør.

Kroppen rottner og blir til jord. Organene våre det samme blodet tørkes inn.

Sjelen forsetter i en ny kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner
Sjelen forsetter i en ny kropp

Med tanke på at det lever flere mennesker på jorda nå enn det har gjort tilsammen fra tidenes morgen, så blir matematikken litt vanskelig her. (Eventuelt kan enkelte ha "arvet" sjelen til et insekt, en rotte, en nakensnegl eller noe annet ikke-menneskelig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det lever flere mennesker på jorda nå enn det har gjort tilsammen fra tidenes morgen, så blir matematikken litt vanskelig her. (Eventuelt kan enkelte ha "arvet" sjelen til et insekt, en rotte, en nakensnegl eller noe annet ikke-menneskelig.)

Sjelen til et innsket vil ha utviklet seg videre og fått blitt menneske.

Men det er ikke riktig at det bor mer mennesker nå. En hva det har gjort tilsammen i alle tider. Det har eksistert mye mer en 6.5 milliarder mennesker tilsammen igjennom menneskets historie. Men det har aldri vært så mange mennesker på en gang.

Men så er det viktig å huske at vi har jo de andre tidlige menneskene som nå er utdød. Også de hadde sjel som ble utviklet til å bli det moderne menneske.

Sjelen utvikler seg fra det laveste til det høyeste til vi er fri igjen fra kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...