Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vil dere reagere hvis dere drar på besøk til venner som har barn,og med det samme dere kommer inn døren så kommer ungen i huset og spør dere om dere ikke skal dra snart.. Hvordan svare på det på en høflig måte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Det er typisk at unger stiller slike spørsmål. De vet jo ikke at dette er uhøflig, og spør for å vite hva de har å forholde seg til. Barn liker forutsigbarhet, og spør jo om ting som er naturlig for dem å spørre om.

Jeg hadde svart: " Nei, nå skal vi være her så og så lenge. Jeg håper vi kan ha det kjempekoselig sammen mens vi er her."

Skrevet

Jeg tror jeg hadde ledd og spurt om h*n ikke ville ha oss der. Barn er barn, kanskje noe annet enn besøk fristet mer akkurat den dagen.

Skrevet

Jeg hadde nok svart at jeg hadde tenkt til å være der en stund, og spurt om de skulle gjøre noe hyggelig etterpå.

Regner med at foreldrene sier fra at det ikke er en veldig trivelig ting å si.

Skrevet

Jeg hadde ledd, satt meg på nivå med barnet og sagt:

Nei, vi skal bo her nå, og sove i senga di! ;) Er ikke det greit? :P

Gjest *nurket*
Skrevet

Jeg hadde smilt og ledd litt, satt meg ned på huk og sagt noe alle... Nei du kjære deg, vi har akkurat kommet.. og evt kilt barnet litt alt etter som hvor godt jeg kjenner det...

Hadde overhode ikke tenkt på det som noe ufint å si fra en barnemunn.

Skrevet

Haha :) Jeg hadde nok bare ledd og sagt at nei, vi har jo nettopp kommet.

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Det kommer da helt an på alderen til barnet.

Er det snakk om en treåring ville jeg forklart at vi skulle være der en stund. Jeg ville regnet med at barnet spurte av ren nysgjerrighet og ikke pga manglende gjestfrihet. Men om barnet var 10 år gammel hadde jeg nok hevet mer enn ett øyenbryn og sagt "jøss, det var da en trivelig velkomst" med en anelse ironi i stemmen.

Skrevet
Jeg hadde ledd, satt meg på nivå med barnet og sagt:

Nei, vi skal bo her nå, og sove i senga di! ;) Er ikke det greit? :P

er dette barnets nivå?

Du gjør narr av barnets spørsmål.

Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor ikke flere spør om alderen på barnet. Hva man sier er jo totalt avhengig av alderen!

Skrevet
Hvordan vil dere reagere hvis dere drar på besøk til venner som har barn,og med det samme dere kommer inn døren så kommer ungen i huset og spør dere om dere ikke skal dra snart.. Hvordan svare på det på en høflig måte?

Jeg ville sagt "nei, vi har jo nettopp kommet".

Skrevet

Enig med #11

er forskjell om dette kommer fra en 3 åring eller en 12 åriing...

Hvor gammelt er barnet??

Skrevet

Da jeg var liten fikk vi besøk av morfar, som bodde 50 mil unna. Det første jeg spurte om var "Når skal du hjem igjen?". Mamma ble litt flau og syntes jeg var uhøflig, men jeg mente jo bare å spørre hvor lenge han skulle være hos oss, ikke å uttrykke at jeg ville han skulle dra igjen snart! Barn klarer ikke alltid å uttrykke seg på politisk korrekt måte, vet du.

Skrevet

Barnet er 6 år.. Grunnen til at jeg spurte om hva man skal svare er at jeg ble bare litt paff... Visste liksom ikke helt hva jeg skulle si,så jeg svarte da på en høflig måte at vi var akkurat kommet og skulle være der en liten stund:)

Men har hørt flere som har vært der på besøk som får det samme spørsmål,eller at barnet kryper opp på fanget til moren å sier "jeg vil at de skal dra hjem nå"... Hvorfor må de være her på besøk.

Skrevet

Hmmmm... Ja, det var noe annet... Moren bør forklare barnet at sånt sier man ikke. Det kan jo ligge mer bak enn dere vet. Kanskje barnet er autistisk f.eks. De sier ofte ting rett ut og kan mangle eller ha nedsatt evne til empati. Døm for all del ikke barnet for dette. Ikke foreldrene heller før du vet mer om situasjonen.

Skrevet

Ikke alle barn liker å få besøk, og veldig få barn er politisk korrekte.

Jeg ville sagt at vi skal være på besøk en stund og så skal vi dra, og jeg ville ikke tatt med nær av det. Om moren derimot hadde spurt.. ;)

Skrevet

Da hadde jeg nok svart "nei,vi skal jo bo her. Mamman din sier vi skal få rommet ditt." Noe i den duren. Liker å tulle litt med unger.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville tullet. Barn skal være ganske store før de skjønner ironi/spydigheter/overdrivelser.

Skrevet
Jeg tror ikke jeg ville tullet. Barn skal være ganske store før de skjønner ironi/spydigheter/overdrivelser.

Nei, det stemmer ikke. Jeg er førskolelærer på en småbarnsavdeling og allerede i treårsalderen skjønner barna når vi tuller.

Ironi og spydigheter har ingenting med dette å gjøre.

Har barn på 3 pg 4 år selv og de skjønner godt når de blir tullet med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...