Gå til innhold

Menskoppen gjør vondt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bestilte menskopp på nettet her om dagen. Prøvde den i går selvom jeg ikke har mensen, for å teste det ut. Men da jeg skulle ta den ut var det utrolig utrolig vondt, jeg fikk vel ikke helt vakuumet til å forsvinne. Syns det var venskelig å få tak i den uten å dra den ut i stilken, og uansett så er det så vid når man skal dra den ut synes jeg! Jeg ble litt redd også for at jeg skulle skade noe der inne... Nå kvier jeg meg for å prøve igjen.

Noen som har noen tips eller erfaringer på det der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme! Fikk heller ikke bort vakuumet... Trode en stund at jeg ikke ville få den ut.. .HeHe

Skrevet

Jeg har ikke problemer med å få den ut, får godt tak i den nedre delen av koppen som jeg klemmer sammen. Men det er veldig vondt å ta den ut (vondt når den skal ut helt nederst i åpningen), føles som man sprenges litt nedentil. Har forresten en Mooncup B.

Skrevet

Nå har jeg bare prøvd Divacup og Ladycup, og syntes Divacupen var vond mens Ladycupen ikke er det. Ladycupen har litt større og flere hull på sidene, og det gjør at vakuumet slipper mye lettere.

• 1 måned senere...
Skrevet

Samme her! Jeg prøvde den for første gang med mensen idag. Og selv om det var mye lettere å få den inn enn det den var når jeg prøvde uten å ha mensen, og selv om den er veldig behagelig å gå med, så sleit jeg så utrolig med å få den ut!!!

Skulle nettopp tømme den, og ble sittende på do i en lang evighet. Trodde ikke jeg skulle klare å få den ut! Og når jeg dro den ut, så føltes det nesten som jeg skulle føde (det var i hvert fall så nært som jeg har vært den følelsen). Jeg prøvde også å få ut vakuumet, men til ingen nytte. Utrolig ubehagelig. Noen som har noen råd?

Jeg har Mooncup, og jeg er overrasket over hvor stor den er (jeg har den som er for de som ikke har fått barn). Og gummien er så tykk, så den skaper et ganske sterkt vakuum. Jeg har klipt bort deler av tuppen, fordi den gjorde litt vondt når den var lang. Men nå er det skikkelig vanskelig å få tak i den når jeg må ha den ut.

:sukk: Og jeg som syntes det var slik en bra oppfinnelse.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Jeg har DivaCup og TheKeeper (begge størrelse: før barn), og min erfaring er at theKeeper er vondere å ta ut en DivaCup...

Mitt eneste råd er egentlig å prøve så godt du kan å slappe helt av (med andre ord; ikke ta koppen ut før du skal på lillerommet, men etterpå), og presse toppen sammen til en c. Da gjør det ikke like vondt. Når dere får det til vil dere oppdage hvor genial denne oppfinnelsen er :o)

Lykke til til begge to! :)

Skrevet

Ja oppfinnelsen er helt genial. Jeg ble bare veldig skuffet over at silikonen var så tykk og hard. Men jeg har researchet litt nå og sett at Divacup og Mooncup er ganske tykke, mens den minste på markedet heter Ladycup og den er ganske billig også. Så jeg tror jeg kommer til å prøve den etterhvert..

Jeg tror det krever litt øving ja. Det hjelper å bruke kroppen for å presse den ut også. Men det er så frustrerende når den sitter langt inni der, og man ikke får tak! Ser for meg at jeg må komme løpende til legen for å få hjelp til å få den ut :gjeiper:

Takk for lykkeønskninger :)

Skrevet

Hadde samme problem selv. Bruk underlivsmusklaturen og press den et stykke ut så går det mye bedre:) Øvelse gjør mester;)

• 4 uker senere...
Gjest kjerubin
Skrevet
Hadde samme problem selv. Bruk underlivsmusklaturen og press den et stykke ut så går det mye bedre:) Øvelse gjør mester;)

Noen som vet om plaser i norge det er mulig å kjøpe ladycup?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...