Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Hei! Jeg er ei jente som er ca. 170 cm høy Jeg veier rundt 62 kilo, men lurer på om dette er lite? Jeg har alltid vært tynn, men har lagt på meg endel de siste årene. Jeg føler meg fremdeles normalt tynn, men har en god del "flesk" på magen, samtidig som jeg har veldig små pupper... Jeg lurer ofte på om jeg bør enten slanke meg eller legge på meg litt, men det har ikke blitt noe av foreløpig... Jeg trener lite for tiden, og har dermed ikke mye muskler. Har planer om å begynne å trene, men har også lyst til å legge på meg litt (pupper og rumpe :gjeiper: ) Lurer litt på hva som kunne være en "sunn" vekt for meg i forhold til min høyde (hvis jeg begynte å trene)?
Saeria Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Ser man på BMI er den helt normal, og i den nedre delen av normalen. Om du føler du har litt for mye fett kan du begynne å trene styrke og kondisjon. Kondisjonen for å forbrenne fett, og styrke for å få mer muskler i stedet. Styrketrening øker også forbrenningen litt. Man kan ikke punktslanke seg, men styrketreningen kan gi deg litt større muskler. Det kan få rumpa til å se litt mer kjøttfull ut, og når du får strammere mage, vil også puppene stikke seg mer frem i terrenget. Så trening vil gjøre deg godt, men slanking trenger du ikke. Faktisk bør du være forberedt på å gå opp litt, etter hvert som du får mer muskelmasse. Muskler er tyngre enn fett, men tar ikke så mye plass. Så selv om du legger på deg, kan det være at du blir mindre i klesstørrelse.
Kitsune Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Har lest at som tenåring bør man ligge 10 kg under høyde, og at som voksen er det normalt å ha samme vekt som høyde. Altså, som voksen på 170 bør man være 70 kg. Vet ikke om dette stemmer, men kanskje det kan være en enkel regel siden jeg ikke har noe forhold til BMI-tabeller. Trening er uansett tingen!
Ida* Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Jeg er ei jente som er ca. 170 cm høy Jeg veier rundt 62 kilo, men lurer på om dette er lite? Jeg veier omtrent det samme som deg, er 171 cm og 63 kg. Hadde ikke hatt vondt av å gå ned et par kg, selv om jeg har endel muskler. For etpar år siden var jeg 58, og syns det var perfekt. Må understreke at dette er veldig individuelt, man kan ha lik høyde og vekt, og likevel se forskjellig ut! Syns ikke du skal slanke deg, du har en helt fin vekt. Det er bedre å trene ben/rumpe hvis du vil ha mer former
pusla Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Jeg er like høy som deg og veier 58 kg. Jeg er ikke for tynn, men ser jo slank ut. Jeg tenker som deg, at jeg trenger å stramme opp litt og få litt mer muskler. Trening vil nok hjelpe på det du ønsker deg, er enig med de over som sier at du ikke trenger å slanke deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå