Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #261 Skrevet 6. desember 2008 de spiser jo tørrfor og grønnsaker etter 12 timer da
Gjest WildRider Skrevet 6. desember 2008 #262 Skrevet 6. desember 2008 Bare gi dem det morra får, og ikke nå uvanlig...
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #263 Skrevet 6. desember 2008 Litt lengre opp linket jeg til det marsvin kan spise, og kan marsvin spise det så ja da kan de små også spise det. Selv om jeg ville vært forsiktig med grønnsaker i starten..
Gjest WildRider Skrevet 6. desember 2008 #264 Skrevet 6. desember 2008 Forstår du det som er oppført på listen over grønnsaker og frukt marsvin kan spise? Hvis ikke så kan vi sikkert oversette for deg og hjelpe deg med det, bare spør i tilfelle...
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #265 Skrevet 8. desember 2008 har gitt dem en hel brokkoli i buret mens jeg satt og så på... morra spiste som bare det mens ungene lekte med den. nå spiser de som bare det men de er så små så de spiser jo ikke så mye da
Gjest WildRider Skrevet 9. desember 2008 #268 Skrevet 9. desember 2008 fint spiser de kinakål? Det er nok snacks for de fleste grønnforspisende, tror det skal gå bra...
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #269 Skrevet 9. desember 2008 fint, kjøpte nemlig en stooooooooor kinakål i går
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #270 Skrevet 18. desember 2008 smula fikk en unge på tirsdag(i går) som var helt nyyyyyydelig. det var bare 1 men det var likegreit egentlig men når jeg prøvde og sette alle marsvina sammen(utenom elvis) fløy smula og karianne på hverandre... er det på grunn av ungene? kan jeg forhindre det? nå er de i samme bur bare med skille vegg men ungene hyler og vil være sammen med fetterne og kusinene sine. hadde tenkt og kastrere elvis og ha alle sammen til ungene blir solgt... tror dere det er lurt? tror dere de krangler mindre når elvis kommer? hvordan tror du/dere de reagerer hvis vi beholder en(jente)? p.s. navnforslag til den nye ungen? tror det er gutt
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #271 Skrevet 18. desember 2008 Hvis de ikke har gått sammen siden hun fikk ungene så kan det godt være grunnen. Har de gått bra sammen før? Ungene må skilles når de er 4 uker gamle da blir ungene kjønnsmodne.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2008 #272 Skrevet 19. desember 2008 Hvis de ikke har gått sammen siden hun fikk ungene så kan det godt være grunnen. Har de gått bra sammen før? Ungene må skilles når de er 4 uker gamle da blir ungene kjønnsmodne. de gikk kjempe bra sammen før!!
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2008 #274 Skrevet 26. desember 2008 har solgt den ene nå... den var 3 uker, det er vel ikke for tidlig? har sjekket masse på nettet og der stod det 3-4 uker. stod også at de skal veie ca. 300 denne veide ca. 200 men når jeg fikk mine svin veide de bare 150...
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #275 Skrevet 27. desember 2008 Det er alt for tidlig. De burde ikke bli gitt bort før de er 6 uker minst. De skal tidligst skilles fra moren ved fire uker hvis de stresser pga kjønn o.l. Men selv om de skal skilles fra moren betyr ikke det at de skal gis bort, de skal skilles til et annet bur i nærheten bare.
Gjest WildRider Skrevet 27. desember 2008 #276 Skrevet 27. desember 2008 Nå slutter du å rote rundt på nettet, for det ser ut som du bare finner misledende informasjon uansett. Du skal høre på det Aniria forteller deg i denne tråden, og lese de linkene hun sender deg. Hun har peiling på marsvin, og det er det ikke mange som har virker det som, blant annet du. Jeg forslår at du skiller hannen fra hunnen(e) og ALDRI mer setter unger på dem, det er tydelig at du er for uerfaren og uvitende til å holde på med den slags alene. Jeg tror du har mer enn nok med å ta vare og passe på dine fullvoksne marsvin om du ikke i tillegg skal eksperimentere med avl uten så mye som litt kunnskap om det en gang. Ønsker dere en fortsatt god jul!
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #277 Skrevet 28. desember 2008 Jeg vil bare legge til at jeg faktisk vil anbefalle deg å ta tilbake den lille slik at den får vært med søsknene og moren sin. Å gi bort marsvin ved 3 ukers alder er som å gi bort katter ved 6 ukers alder. De har såpass mye igjen og lære, og de er langt ifra trygge nok. Med mindre personene du ga den til har planer om å være med den omtrent døgnet rundt den siste tiden kan personene fint ende opp med et deprimert og livredd lite marsvin. Og jeg håper for all del du ikke solgte den alene? Altså uten et annet marsvin å komme til? Har du først satt unger på marsvinet burde man passe på at de man selger til har kunnskap og et og et marsvin er rett og slett dyreplageri. Man skal ikke lengre enn til sverige før det faktisk er forbudt.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #278 Skrevet 30. desember 2008 nei, hør nå her! nå syntes jeg dere var veldig frekke begge to!! 1. hun jeg selger den til har masse kunnskap om marsvin og hun har et marsvin selv (de går veldig bra sammen) 2. hun var den største i kullet og klar nok til og forlate morra! 3. dyrebutikken sa 5 uker og dyrlegen 3-4 4. har skilt jentene og hannen for lengst, skal kastrere han snart! 5.hadde henne i eget bur først. 6. IKKE ENGANG VÅG OG SI AT JEG IKKE HAR KUNNSKAP OM MARSVIN ELLER AT JEG ER SLEMME MOT MINE, SÅ FREKT!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #279 Skrevet 30. desember 2008 nei, hør nå her! nå syntes jeg dere var veldig frekke begge to!! 1. hun jeg selger den til har masse kunnskap om marsvin og hun har et marsvin selv (de går veldig bra sammen) Det er bra, dessverre tror veldig mange at et og et marsvin går bra, det gjør det altså ikke. 2. hun var den største i kullet og klar nok til og forlate morra! Jeg har opplevd katter/hunder som har blitt nervevrak og har måtte bli avlivd for å ha forlatt moren for tidlig, disse var også store for sine alder 3. dyrebutikken sa 5 uker og dyrlegen 3-4 Dyrebutikker selger alltid dyrene for tidlig. Om en dyrebutikk har dyrene over en alder på 6 mnd så pleier de som oftest å bli avlivet. Og dyrleger er det jo så som så med, med mindre du har en gnagerspesielt så skal du ikke se bort ifra at han tar feil. Jeg velger å stole på smådyrspesielister enn vanlige dyrleger. 4. har skilt jentene og hannen for lengst, skal kastrere han snart! Bra, for i starten så virket det nemlig ikke som om dette var et alternativ, det virket som om du ikke ville kastrere han. 5.hadde henne i eget bur først. 6. IKKE ENGANG VÅG OG SI AT JEG IKKE HAR KUNNSKAP OM MARSVIN ELLER AT JEG ER SLEMME MOT MINE, SÅ FREKT!!!!!!!!! Godt mulig du har kunnskap om marsvin, men kunnskap om marsvin og kunnskap om drektighet og unger er noe helt annet en generel kunnskap om marsvin. Når vi har fått spørsmål om hva marsvin kan spise, som forresten er det viktige i et marsvins liv pga mageømfinteligheten de har, så er det ikke rart vi prøver å veilede deg litt. Jeg sier bare såpass som at en som drev med oppdrett av marsvin ville nok ikke gitt bort ungene ved 3 ukers alder, det blir som at man gir bort en valp ved fire ukers alder, eller et føll ved 4 mnds alder.. De er alt for små til å klare seg alene. Og de drikker fortsatt melk selv om man kanskje ikke ser det.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #280 Skrevet 30. desember 2008 skjønner jo hva du prøver og si, men måten dere sier det p syntes jeg er veldig feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå