Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet om Salmonella infeksjon er farlig for fosteret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er skadelig for fosteret så vidt jeg vet. Men er som regel ingen trussel i Norge...

Skrevet

Moren min har fått dette etter en sydentur, og jeg har bodd i samme hus som henne kjempelenge. Derfor er jeg litt engstelig. Er selvsagt nøye med hygienen, men vet ikke helt hvor lett det er å bli smitta.

Skrevet

Har ikke funnet NOE informasjon om at salmonella kan være farlig for fosteret på verken Mattilsynet, Vetrinærinstituttet ellerFolkehelseinstituttet. Så blir du smitta så går det bare utover deg selv, når det er sagt:

Tror ikke du skal bekymre deg, salmonella smitter via mat eller avføring, og salmonella via mat er det ingen reell fare for i Norge. Eneste måten du kan få det på er hvis moren din ikke er nøye med hygienen og du ikke er det, men selv da er det yderstyderst lite sannsynlig, hun må omtrent putte fingrene sine i munnen din for at det skal smitte mellom menneske til menneske såvidt jeg har forstått. (for å være på den sikre siden kan du selvsagt lage maten din selv, gjennomsteke alt kjøtt etc. Inkubasjonstiden er mellom 24-72 timer så du merker fort om du blir smittet).

Skrevet

Du kan få salmonelle selv om du bor i Norge.

Jeg fikk det selv etter å ha spist mat på kantinen på jobb.

Det er helt forferdelig, og du merker om du har fått det eller ikke.

Du får vondt i magen, og du får kraftig diare. I tillegg kan du få kvalme og kaldsvette.

Skrevet
Har ikke funnet NOE informasjon om at salmonella kan være farlig for fosteret på verken Mattilsynet, Vetrinærinstituttet ellerFolkehelseinstituttet. Så blir du smitta så går det bare utover deg selv, når det er sagt:

Tror ikke du skal bekymre deg, salmonella smitter via mat eller avføring, og salmonella via mat er det ingen reell fare for i Norge. Eneste måten du kan få det på er hvis moren din ikke er nøye med hygienen og du ikke er det, men selv da er det yderstyderst lite sannsynlig, hun må omtrent putte fingrene sine i munnen din for at det skal smitte mellom menneske til menneske såvidt jeg har forstått. (for å være på den sikre siden kan du selvsagt lage maten din selv, gjennomsteke alt kjøtt etc. Inkubasjonstiden er mellom 24-72 timer så du merker fort om du blir smittet).

Tusen takk for et betryggende svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...