Eowyn Skrevet 5. juni 2003 #1 Skrevet 5. juni 2003 Det finnes sikkert maaaange kjerringråd, og det hadde vært artig å høre om forskjellige råd!!! Og om dere evt har prøvd de selv. Funket det, eller funket det ikke?
trifolii Skrevet 5. juni 2003 #2 Skrevet 5. juni 2003 Eddik i en skål for å fjerne vond lukt i rom - funka Kjerringrokk-te mot UVI - funka (tror jeg) Bakepulver mot fastbrente matrester i kasseroller - funker som bare det! Øl i en skål i hagen for å fjerne snegler - funka. Oi, nå stoppa hodet mitt opp...
Juliet Skrevet 5. juni 2003 #3 Skrevet 5. juni 2003 Hvitløk mot mygg- funker som bare juling!! Men holder jo også alle andre borte
Sisilie Skrevet 5. juni 2003 #4 Skrevet 5. juni 2003 Hvitløk mot mygg- funker som bare juling!! Men holder jo også alle andre borte Høh!- smurte meg inn med hvitløk fra topp til tå en gang jeg var i Hellas- spiste litt også- gjett hvem myggen likte best?? Ellers kan jeg anbefale fersk ingefær-rot mot forkjølelse og betennelser- det hjelper garantert, men ikke alle greier å få det ned. :cry:
Ingeborg Skrevet 5. juni 2003 #5 Skrevet 5. juni 2003 Bakepulver mot fastbrente matrester i kasseroller - funker som bare det! Hvordan gjør du det? Sånn rent praktisk?
Redhead Skrevet 5. juni 2003 #6 Skrevet 5. juni 2003 En spiseskje potetmel rørt ut i et glass vann hjelper mot løs mage/diare. Prøvde det i fjor da jeg fikk mageinfeksjon, og dermed kunne jeg være sosial uten å måtte tilbringe mesteparten av tida på do :blunke: Jeg har også prøvd eddik i skål for å ta bort vond lukt, det fungerer ikke hjemme hos meg :-? . Delt sitron hjelper mot vond lukt i kjøleskapet.
Trulta Skrevet 5. juni 2003 #7 Skrevet 5. juni 2003 Om man brenner seg på Brennesle, skal man ta safta i stilken å smøre på. Det funker! :D
Trulta Skrevet 5. juni 2003 #8 Skrevet 5. juni 2003 Kom på en til. Om man har en tendens til å vanne plantene sine for mye,kan det "klekke" ut småfluer i jorda.For å unngå at de kommer,putter du bare 1-2 fyrstikker i jorda sånn at hodet såvidt synes. Funker
VesleBråka Skrevet 5. juni 2003 #9 Skrevet 5. juni 2003 Mot brennesle-uhell så virker det også fint å gni Groblad på. Hvis du får tyggis på klær - legg plagget i fryseren et par timer, og plugg så tyggisen av. Funker.
Zita Skrevet 5. juni 2003 #10 Skrevet 5. juni 2003 Aloe Vera på myggstikk. Antiseptisk og demper kløe. Helt supert.
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #11 Skrevet 5. juni 2003 Jeg fikk høre på et 80- års lag at man kunne legge et såpestykke i senga for å unngå senestrekk... Det paret som fortalte om det, sa det fungerte, men jeg har aldri prøvd selv.
Gjest Jelly Skrevet 5. juni 2003 #12 Skrevet 5. juni 2003 Finnes det ikke noen boksamlinger med kjerringråd? Hadde vært kjekt å ha da... hehe.
Kristian (71) Skrevet 5. juni 2003 #13 Skrevet 5. juni 2003 Råd mot sure oppstøt (gulping) Legg deg på venstre side, trekk opp høyre benet slik at det ligger i rett vinkel ut fra kroppen... dette åpner opp en klaff til hjertet og oppstøtene slutter etter kort tid.
*M* Skrevet 5. juni 2003 #14 Skrevet 5. juni 2003 Cola uten kullsyre under omgangssyken, funker MEGET bra! Brenner munnen etter at du har spist sterk mat, spis en banan.. Det var det jeg kom på i farten..
anine Skrevet 5. juni 2003 #15 Skrevet 5. juni 2003 Natron i badevannet til barn med vannkopper stopper kløen. Funker!
Gjest Vega Skrevet 5. juni 2003 #16 Skrevet 5. juni 2003 Veps liker ikke salmiakk, så bland salmiakk ut med vann og sett skåla etc. ved siden av deg, eller ved verandadøra. Da slipper du å få de i hus og slipper å bli omringet. Leste det i dag faktisk, så er ikke utprøvd.
trifolii Skrevet 6. juni 2003 #17 Skrevet 6. juni 2003 Hvordan gjør du det? Sånn rent praktisk? Jeg skrubber kjelen så ren som jeg får den. Så heller jeg i bitte bitte litt vann, og så drysser jeg et lag med bakepulver oppå. Så får det stå og godgjøre seg ei god stund, og så er det bare å vaske vekk restene. Skulle det være noe igjen er det bare og gjenta. Enkelt og effektivt
Eowyn Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #19 Skrevet 6. juni 2003 Om man brenner seg på Brennesle, skal man ta safta i stilken å smøre på. Det funker! :D Skal huske på det neste gang sambo skal "vise" meg hva brennesle er
Ugla Skrevet 10. juni 2003 #20 Skrevet 10. juni 2003 Mot brennesle-uhell så virker det også fint å gni Groblad på. Å gni løvetann-blad funker også! (Brenn-nesle og løvetann vokser ofte "side om side") Kan bekrefte at potetmel mot diare virker fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå