Gå til innhold

Salmonella

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått vite at moren min har en salmonellainfeksjon.

Jeg har bodd hos henne nå i flere måneder pga ulike ting, og jeg er gravid i uke 30. Jeg er så redd for at hun skal ha smittet meg med dette!

Jeg kjenner ingen symptomer da, så det ser jo greit ut... Men så hører jeg om de som har infeksjonen uten å få symptomer... uff...

Noen som vet hvordan dette smitter? Fra menneske til menneske altså.Og er det sannsynlig at jeg har fått i meg smitten fra henne? Er så redd for fosteret mitt.

Hun fikk infeksjonen i syden, så jeg har ikke spist den samme maten altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har akkurat fått vite at moren min har en salmonellainfeksjon.

Jeg har bodd hos henne nå i flere måneder pga ulike ting, og jeg er gravid i uke 30. Jeg er så redd for at hun skal ha smittet meg med dette!

Jeg kjenner ingen symptomer da, så det ser jo greit ut... Men så hører jeg om de som har infeksjonen uten å få symptomer... uff...

Noen som vet hvordan dette smitter? Fra menneske til menneske altså.Og er det sannsynlig at jeg har fått i meg smitten fra henne? Er så redd for fosteret mitt.

Hun fikk infeksjonen i syden, så jeg har ikke spist den samme maten altså.

Du må holde deg lang fra henne, hvis du skjønner. Det er velsig risikabelt å være i nærvær med en med salmonella, jeg har nemlighatt det selv.

Det kan faktisk smitte ved at du går på samme do som henne, hvis den ikke er vasket først. Også må du vaske hendene dine OFTE.

Ja, jeg vet ikke om så mye annet som kan smitte. Men du må være veldig påpasselig! For salmonella er GRUSOMT.

Skrevet

Åh, ja det var jo virkelig det jeg ville høre. Uff.

Har så klart gått på samme do som henne, har jo bodd her i flere måneder...

Vasker hendene mine hver gang jeg skal spise.

Hun har hatt dette i 1 mnd nå, og jeg har ikke kjent noe enda, så håper jo det går bra.

Noen som vet hvor lenge man er smittsom når man har dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...