Gå til innhold

Ny laptop, hva skal jeg velge?


Caramela

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe en ny laptop, og står mellom Acer 5530G og Acer 5715Z. Men jeg har egentlig ikke så mye peiling på slikt, så kan noen hjelpe meg med hvilken jeg bør velge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt 575Z'en. pga den har intel prossesor og den andre har AMD prossesor.

Intel er kjent for å ha de beste prossesorene til bærbare pc'er :) (tynnest,lager minst bråk etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor mye penger du har til rådighet. Men jeg selv bruker en 5920G og er lykkelig fornøyd. Den er topp til å arbeide på og ikke minst til andre ting også. Prosessoren er nesten lydløs. Veldig bra skjerm og elsker designet. Lite prob som kan oppstå er at det kan komme støv som er veldig synlig på det hvite tastaturet.

Men det kan enkelt børstes av. Koster rundt 6000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor mye penger du har til rådighet. Men jeg selv bruker en 5920G og er lykkelig fornøyd. Den er topp til å arbeide på og ikke minst til andre ting også. Prosessoren er nesten lydløs. Veldig bra skjerm og elsker designet. Lite prob som kan oppstå er at det kan komme støv som er veldig synlig på det hvite tastaturet.

Men det kan enkelt børstes av. Koster rundt 6000kr.

Det ble faktisk den i stedet :) Fulgte rådet fra Pittie og kjørte på med en med Intel prosessor, men denne var i følge flere litt bedre enn 5715Z. Så får vi håpe den blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bærbare PC'er er blitt ganske billige etterhvert synes jeg men hvilken du skal kjøpe avhenger veldig av hva du skal bruke PC'en din til. Dersom det kun er snakk om Word og surfing på nett så trenger en ikke så veldig mye...bortsett fra en del RAM. Det har vært feilen som jeg har gjort hver gang jeg kjøper PC...jeg har alltid bestilt for lite RAM. Lykke til med din nye bærbare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble faktisk den i stedet :) Fulgte rådet fra Pittie og kjørte på med en med Intel prosessor, men denne var i følge flere litt bedre enn 5715Z. Så får vi håpe den blir bra :)

Da vil du ikke angre. Jeg har hatt den i halvt år nå og kunne ikke ha gjort noe bedre kjøp med mine egne penger :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bærbare PC'er er blitt ganske billige etterhvert synes jeg men hvilken du skal kjøpe avhenger veldig av hva du skal bruke PC'en din til. Dersom det kun er snakk om Word og surfing på nett så trenger en ikke så veldig mye...bortsett fra en del RAM. Det har vært feilen som jeg har gjort hver gang jeg kjøper PC...jeg har alltid bestilt for lite RAM. Lykke til med din nye bærbare :-)

Takk for det :)

Som du sier, så skal den ikke brukes til noe særlig mer enn surfing på nett og word o.l. Spiller ikke diverse spill over nett, så da tror jeg det skal gå greit med en rimelig bærbar.

RAM sier du. Hva? Sier jeg jeg.. hehe. Aner ikke hva RAM er :) Opplys meg gjerne!

Endret av Caramela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

RAM er minne på PC som brukes når du starter opp P¨C\en og programmer. Standard idag er vel kanskje 2 GB men Vista krever jo sin del. Så det gjør ingenting om det er 3 eller 4 GB med minne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

RAM er minne på PC som brukes når du starter opp P¨C\en og programmer. Standard idag er vel kanskje 2 GB men Vista krever jo sin del. Så det gjør ingenting om det er 3 eller 4 GB med minne :-)

Aha! Såvidt jeg forstår er det 3 GB på den jeg har bestilt nå :) Men hvordan er Vista fremfor XP f.eks? Har hørt en del negativt om Vista, men får jo nesten ikke annet føler jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er en vanlig pcbruker som ikke gjør annet enn arbeid og surfing, vil du for såvidt ikke merke så store forskjeller på XP og Vista. Den mest kjente ulempen med Vista er at det er mange programmer som den ikke støtter. Men nå har det kommet flere og flere som har fått støtte.

Eller så er vista litt mer finere etter min mening. Bedre design! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er en vanlig pcbruker som ikke gjør annet enn arbeid og surfing, vil du for såvidt ikke merke så store forskjeller på XP og Vista. Den mest kjente ulempen med Vista er at det er mange programmer som den ikke støtter. Men nå har det kommet flere og flere som har fått støtte.

Eller så er vista litt mer finere etter min mening. Bedre design! :sjenert:

Aha! Takk for svar :) Gleder meg til å få den! Denne bærbare begynner å synge på siste visa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...