Gjest Sidda Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Hallo alle sammen, jeg er 16 år, og jeg ønsker meg en tattoo. Jeg har snakket med mora mi og hun sa det var i orden og sa at jeg hadde lov. Jeg vil ha en tatovering om enten noen av navnene mine, eller noe som reprensenterer familien. Noen som har noen tips? link?, bilder? et eller noe annet. vil ikke ha noen STOR tatovering, vuderer å ta tattisen på armen eller på leggen. Takker for hjelp? NB: Fornavne mitt har :6 bokstaver, etternavne: 9 bokstaver, og det andre etternavne: 9 bokstaver
Saeria Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Det hjelper ikke at du får lov av mora di når det er 18 års grense. Uansett. Vent med å tattovere deg. Når du ikke en gang vet hva du vil ha, bør du rett og slett gå i tenkeboksen.
hufsa! Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Heia jo utrolig nok kan mora godkjenne det.Her hjemme er det flere mindreårige som har tatt men ikke misforstå,er helt enig med deg vent til du blir eldre!!Detta vet jeg alt om!!Jeg var så tøff:kommer aldri til å angre og lurte på hva mora mi feilte for jeg vist best!!Jeg var jo voksen!Men ho hadde jo rett igjen, sitter her å ser jævlig ut men koster jo skjorta og fjerne de!!En tatto er som en hårsveis eller klesplagg du blir lei den au, men kansje ikke like fort men lover deg det kommer.
Saeria Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Seriøse tattovører holder seg stort sett for gode til å tatovere barn.
hufsa! Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Seriøse tattovører holder seg stort sett for gode til å tatovere barn. Ok vet ikke jeg men vet bare de gjør det her,men mulig de ikke er seriøse,kjenner ikke til de.
Gjest Lamia Lenis Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 Det er ingen aldersgrense for å få tatovering, men det er nok slik at de tatovørene som synes det er greit å tusje på folk under 18 år, pleier ikke være så gode... De tatovørene som er skikkelig gode, trenger ikke begynne å tatovere folk under 18 fordi de får mange kunder uansett. Så, hvis du vil ha en FIN tatovering, i stedet for noe skrap som må rettes på senere uansett, vent til du blir 18!
Saeria Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 De fleste opererer med aldersgrense. Sikkert egensatt da, men jeg synes det er en grei regel at en i det minste skal være juridisk voksen før en tar avgjørelsen om å skaffe seg noe så permanent som en tattoo. Jeg skjønner at det er trendy med tattoo nå. Særlig etter programmer som Miami Ink, og når en også ser at mange av de store forbildene i musikkindistrien har tattoo. Men jeg vil uansett anbefale ts å vente. Vent til du selv vet hva du vil ha, for du skal tross alt ha den der resten av livet. Husk også at tatoveringer gjerne må friskes opp med jevnlig mellomrom, så da blir det kanskje ikke med den ene gangen under nåla.
Gjest Lamia Lenis Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 De fleste opererer med aldersgrense. Ja, det var det jeg egentlig skulle fram til. SERIØSE og flinke tatovører har gjerne aldersgrense. Men det finnes ingen aldersgrense, sånn i loven.
Amalie_85 Skrevet 6. september 2008 #10 Skrevet 6. september 2008 Siden alle andre har tatt preken om at man burde vente, skal ikke jeg gjøre det. (selv om jeg og mener man burde vente) Men jeg har tattovering av initialene mine. Altså 3 bokstaver i fin snirkelskrift. Vil ikke legge ut bilde da jeg syns det er litt for avslørende.
Amalie_85 Skrevet 6. september 2008 #11 Skrevet 6. september 2008 og en ting til....skal du ha noe sånt som meg f.eks burde du og tenke på om du blir gift en dag og skal bytte etternavn. Litt kjedelig å hete Olga Mari Hansen og tattovere OMH, så gifte seg og bytte navn til Syversen
kristiney Skrevet 6. september 2008 #12 Skrevet 6. september 2008 Ok vet ikke jeg men vet bare de gjør det her,men mulig de ikke er seriøse,kjenner ikke til de. ja å vill du da seriøst ta tatovering som varer livet ut til noen du ikke har peiling hvemm er å om de er seriøse? da tror jeg du bare vil ha en tatovering for å ha en tatovering!! har selv 6 tatoveringer,men jeg sjekket ut hvem som tatoverte meg å så på tidligere arbeider de hadde gjort,det er kroppskunst men skal vare livet ut,så da må man stole på den som gjør det! alle mine har en betydning for meg så jeg kommer nokk ikke til å angre. men ett tips,vent til du er gammel nokk å vet va du vill ha!
royaltrux Skrevet 10. september 2008 #13 Skrevet 10. september 2008 Fikk tatovering selv på 14 år...Ååå så jeg angre nå, så stygt! Var ikke kjekt den dagen jeg gifte meg og hadde den stående igjen på armen nei... Jeg forstår vellllldig godt at du vil tatovere deg men husk det er ikke bare at "den skal vare livet ut" men det er jo risiko her! Hepatitt for å nevne en....
hufsa! Skrevet 10. september 2008 #14 Skrevet 10. september 2008 ja å vill du da seriøst ta tatovering som varer livet ut til noen du ikke har peiling hvemm er å om de er seriøse? da tror jeg du bare vil ha en tatovering for å ha en tatovering!! har selv 6 tatoveringer,men jeg sjekket ut hvem som tatoverte meg å så på tidligere arbeider de hadde gjort,det er kroppskunst men skal vare livet ut,så da må man stole på den som gjør det! alle mine har en betydning for meg så jeg kommer nokk ikke til å angre. men ett tips,vent til du er gammel nokk å vet va du vill ha! ?? Har du lest det første svaret mitt?Jeg tok 2 tattoer når jeg var en drittunge er ei gammal kjerring i dag og råder ho til å vente! hallo??Og de tattosjappene rundt her vet jeg tar på unger men gud vet hvorfor!
Penny Lane Skrevet 10. september 2008 #15 Skrevet 10. september 2008 Hallo alle sammen, jeg er 16 år, og jeg ønsker meg en tattoo. Jeg har snakket med mora mi og hun sa det var i orden og sa at jeg hadde lov. Jeg vil ha en tatovering om enten noen av navnene mine, eller noe som reprensenterer familien. Noen som har noen tips? link?, bilder? et eller noe annet. vil ikke ha noen STOR tatovering, vuderer å ta tattisen på armen eller på leggen. Takker for hjelp? NB: Fornavne mitt har :6 bokstaver, etternavne: 9 bokstaver, og det andre etternavne: 9 bokstaver Hei du! Det første jeg vil råde deg til er å ta en der den ikke syntes hele tiden. Jeg tok min på hofta når jeg var 19, fordi jeg syns det var pent, den kan skjules når jeg blir eldre og jeg syns det er en liten glede hver gang jeg ser den, nettopp fordi jeg ikke ser den ofte. Er også artig når en ny partner ser den under div omgivelser
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. september 2008 #16 Skrevet 10. september 2008 Hei du! Det første jeg vil råde deg til er å ta en der den ikke syntes hele tiden. Jeg tok min på hofta når jeg var 19, fordi jeg syns det var pent, den kan skjules når jeg blir eldre og jeg syns det er en liten glede hver gang jeg ser den, nettopp fordi jeg ikke ser den ofte. Er også artig når en ny partner ser den under div omgivelser Dette er et utrolig godt råd, jeg har min på korsryggen og slipper dermed å se den så ofte at jeg blir lei. I tillegg synes jeg den er fin da, selv om jeg tok den da jeg var bare 16 For meg har ikke tatoveringen i seg selv noen spesiell mening, men det at vi var 3 venninner som tok tatovering samtidig (ikke samme motiv da men..), og er et symbol på samholdet mellom oss tre. Og alle blir fortsatt like sjokkert over at jeg har tatovering når de får vite det, uvisst av hvilken grunn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå