Lise_ Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Jeg har internett hjemme nå, Telenor, og dette er veldig dyrt, selv da det var beregnet på 2 personer på deling. Nå er jeg 1 person, og jeg trenger et nytt abbonement. Er det noen som vet hva jeg kan velge og burde velge? Jeg vil gjerne ha hustlf inkludert i abbonementet. Jeg har ikke så mye greie på dette med evt spørsmål ved bestilkling, hva jeg bør se etter når det gjelder linje og hastighet. Håper noen har svar til meg.
Gjest Snart 42 Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 (endret) Du finner oversikt over priser etc. på www.telepriser.no Der kan du legge inn forskjellige kriterier for hva du ønsker. Selv har jeg nylig sagt opp både adsl og fasttlf. hos Telenor. Har nå adsl fra Ventelo ; adsl 2+. Veldig raskt, koster 399,- pr. mnd. + kr. 60,- i linjeleie siden jeg har sagt opp fasttlf. Videre har jeg ip-telefoni fra Bellit. Der koster det min. kr. 89,- pr. mnd. men jeg kommer aldri til å ringe så mye at jeg går over det. Du trenger enten analog telefon eller du kan bruke håndsett fra isdn-telefoner hvis du bytter til en analog base (hvis du har fra Siemens Gigaset). Kan også bruke ip-telefon selvsagt, men mange har analoge eller idsn gigaset fra før og da er det jo greit å slippe å kjøpe nytt. Veldig fornøyd med begge deler, men det finnes andre tilbydere også som er i samme prisklassen. Stor konkurranse på teletjenester nå så dette blir bare billigere og billigere. Og vær ikke redd for å bytte leverandør - de ordner alt det praktiske i f.t. oppsigelse, flytting av nr. og abb. etc. Endring lagt til: Kom på en ting når jeg leste spørsmålet ditt på nytt - at du ikke har så mye greie dette med hastighet etc. Har du mulighet; velg noe som er raskt, men vær oppmerksom på at det kan være begrensinger der du bor. Dette er det viktig å sjekke ut på forhånd (det gjør du på hjemmesiden til tilbyderne - eller bruk www.bredbandsguiden.no ). Under 4000-5000 kbps bør du ikke velge. Selv har jeg 20 000 men det er ikke sånn at det er så forferdelig mye raskere enn f.eks. 5000. Det er mange faktorer som spiller inn i f.t. hastighet, men uansett; sjekk hva du kan få ved legge inn tlf.nr. ditt på hjemmesidene - ingen vits i å betale ekstra for superraskt bredbånd hvis det likevel ikke er mulig å levere! Endret 5. september 2008 av Snart 42
Lise_ Skrevet 5. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2008 Takke for svar. Jeg ble faktisk ringt opp nå, og har fått abbonement med NextGentel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå