js87 Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 (endret) Hei. Er ny her, og kommer sannsynligvis ikke til å være så veldig aktiv på forumet, bortsett fra denne tråden.. Men fant ut at det er lurt å diskutere det her, da jeg ser det har vært en del slike diskusjoner før her, og sikkert noen her som har litt peiling ) Jeg har en ganske markant kul på nesa, og jeg hater profilen min, har irritert meg så lenge jeg kan huske (Er 21 år nå), så dette er ikke noe teit innfall jeg har fått som ikke stemmer, for nesa mi er ganske rar. Tuppen er fin, men har som sagt en kraftig kul på den, noe som plager meg litt i hverdagen. Har nok penger til å operere den nå, og kan nesten ikke vente med å få gjort det! Skal bli skikkelig deilig å gå rundt uten å tenke på at ingen må se meg i profil fordi da ser jeg så rar ut osv. Dessuten vil jeg at nesa skal være proporsjonal med resten av ansiktet, noe den absolutt ikke er. Nå ser jeg bare en stor nese med små øyer og en munn rundt, istedenfor et par fine øyne, en fin munn og en fin nese midt i. Så dette er som sagt ikke bare en hollywood-operasjon, men et inngrep som kommer til å gi meg mye bedre selvbilde! Dessuten er jeg nesten alltid tett i nesa året rundt, og undrer på om det kan være noe av grunnen. vet ikke. Vet ikke hvorfor den ser sånn ut heller, for ingen av mine foreldre har en sånn nese. Jeg slo den ganske kraftig da jeg var liten, men kan den virkelig bli så rar bare for det? Moralpreknen over, hehe. Uansett, har lest mye bra om Christiania Park Klinic, er det noen som har vært der? har lest om dårlig erfaring derifra pga hårtransplantasjoner, men nå er det jo ikke det jeg skal. Dessuten var de litt billigere i pris enn de andre, samt at et slikt inngrep er vel relativt trygt, eller? Min nese kan iallefall ikke bli noe verre! Hvor mye betalte du isåfall? Jeg finner bare positive grunner for å gjøre dette, eneste negative er vel prisen. Dessuten føler jeg meg nesten slem, fordi her går folk rundt med kreft og ligger for døden, skulle gjort hva som helst for å bli friske, men så sitter jeg hjemme og sutrer over en altfor stor nese. Føler det blir litt "feil" på en måte... Men skal jeg gå sånn her resten av livet da, og irritere meg over den? Hva synes dere om at en gutt gjør et sånt inngrep? Gjør det for min egen del, ingen andres, og vet at jeg kommer til å føle meg strålende etterpå:D Endret 5. september 2008 av js87
mmmSjokolade Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 (endret) Det er alltid en risiko med plastiske operasjoner. Det hadde jeg tenkt mest på hvis jeg var deg. Det er også et brennbart tema som folk mener masse om. Jeg syns f.eks at det er tull når unge jenter legger inn silikon for å få større pupper, eller at en sprøyter ting inn i leppa. Når det skal være sagt, en plass har jeg også lagt lista. Tok en plastisk operasjon selv for noen år siden for å fjerne et stygt arr. Sjekket mine muligheter godt først for å være sikker på at det var en klinikk, og en lege, med godt omdømme. Kjenner igjen tankegangen din når det gjelder litt dårlig samvittighet for at man er en smule forfengelig, men jeg har aldri angret på det. Menn er vel opptatt av utsendet sitt de som jenter. Har også en venn som tok en neseoperasjon for noen år siden av samme grunn som deg. Han forandret seg og ble mye mer åpen og sikker etter operasjonen. For han var det også riktig. Ville ikke vært bra hvis noe gikk galt så vær sikker på at det virkelig er dette du vil før du gjør noe. Lykke til. Endret 5. september 2008 av mmmSjokolade
js87 Skrevet 5. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2008 (endret) Takk Ja, jeg er rimelig sikker. Gleder meg allerede til å ha masse fine frisyrer igjen, ikke bare frisyrer som på en måte skjuler nesa. Ja, i det hele tatt... De siste par årene har det liksom gått så langt at jeg passer på hvorhen i rommet jeg står når andre er der osv, for ikke å stå i profil til noen, også føler jeg at alle ser nesa mi hele tiden. Det er HELT sikkert overdrevet fra min side, men nesa mi er ikke prooprsjonal, så det er ikke noe jeg finner opp. Har en veldig fin kjæreste som ikke synes jeg burde gjøre det, men som forstår meg godt, og skjønner at det er noe jeg vil for at jeg selv skal føle meg mye bedre. Men uansett hvor mange ganger hun sier hun synes jeg er verdens kjekkeste og liker meg sånn jeg er, så blir ikke nesa mi noe mindre, og jeg kommer uansett til å mislike den... Så er sikker. Har bare som sagt litt dårlig samvittighet sånn moralsk sett. Så på et tv-program igår, om en jente som hadde en veldig aggressiv krefttype, og kanskje ikke ville overleve. Det er da jeg føler meg ganske teit som sitter her med kulen på nesa mi og gjør det til verdens største problem. Men for meg som er det et stort problem. Endret 5. september 2008 av js87
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Hei. Er ny her, og kommer sannsynligvis ikke til å være så veldig aktiv på forumet, bortsett fra denne tråden.. Men fant ut at det er lurt å diskutere det her, da jeg ser det har vært en del slike diskusjoner før her, og sikkert noen her som har litt peiling ) Jeg har en ganske markant kul på nesa, og jeg hater profilen min, har irritert meg så lenge jeg kan huske (Er 21 år nå), så dette er ikke noe teit innfall jeg har fått som ikke stemmer, for nesa mi er ganske rar. Tuppen er fin, men har som sagt en kraftig kul på den, noe som plager meg litt i hverdagen. Har nok penger til å operere den nå, og kan nesten ikke vente med å få gjort det! Skal bli skikkelig deilig å gå rundt uten å tenke på at ingen må se meg i profil fordi da ser jeg så rar ut osv. Dessuten vil jeg at nesa skal være proporsjonal med resten av ansiktet, noe den absolutt ikke er. Nå ser jeg bare en stor nese med små øyer og en munn rundt, istedenfor et par fine øyne, en fin munn og en fin nese midt i. Så dette er som sagt ikke bare en hollywood-operasjon, men et inngrep som kommer til å gi meg mye bedre selvbilde! Dessuten er jeg nesten alltid tett i nesa året rundt, og undrer på om det kan være noe av grunnen. vet ikke. Vet ikke hvorfor den ser sånn ut heller, for ingen av mine foreldre har en sånn nese. Jeg slo den ganske kraftig da jeg var liten, men kan den virkelig bli så rar bare for det? Moralpreknen over, hehe. Uansett, har lest mye bra om Christiania Park Klinic, er det noen som har vært der? har lest om dårlig erfaring derifra pga hårtransplantasjoner, men nå er det jo ikke det jeg skal. Dessuten var de litt billigere i pris enn de andre, samt at et slikt inngrep er vel relativt trygt, eller? Min nese kan iallefall ikke bli noe verre! Hvor mye betalte du isåfall? Jeg finner bare positive grunner for å gjøre dette, eneste negative er vel prisen. Dessuten føler jeg meg nesten slem, fordi her går folk rundt med kreft og ligger for døden, skulle gjort hva som helst for å bli friske, men så sitter jeg hjemme og sutrer over en altfor stor nese. Føler det blir litt "feil" på en måte... Men skal jeg gå sånn her resten av livet da, og irritere meg over den? Hva synes dere om at en gutt gjør et sånt inngrep? Gjør det for min egen del, ingen andres, og vet at jeg kommer til å føle meg strålende etterpå:D
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Hei. Jeg kan anbefale deg klinikk Bunæs i Sanvika. Har selv blitt opert der og resultatet blir bedre og bedre! Det koster litt mer kanskje en andre steder men er absolutt verdt det!!!
Gjest Tanita Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Når det er så viktig for deg, ville jeg ikke ha tenkt på pris, men gått til noen med godt rykte og som du vet er flinke. Du kan sikkert også gå til fastlegen din, legge frem problemet og kanskje får du det dekket av det offentlige. Siden det påvirker deg så i hverdagen. Lykke til.
Gjest Gjest_Happy_* Skrevet 23. desember 2009 #7 Skrevet 23. desember 2009 Hei alle sammen! Jeg har operet nesen min(fjernet humpen) hos Nobel Clinic V/dr.Morten Haug. Jeg ønsker bare å si at han er en så dyktig og proff kirurg, han har gjort meg mer lykkelig og glad med det resultatet han har oppnådd! Jeg er meget meget fornøyd med nesen min takket han!!! Jeg anbefaler han på det varmeste til alle som trenger hjelp ,og er i tvil hvem de skal velge! God jul og godt nyttår til alle!
Sandie Skrevet 24. desember 2009 #8 Skrevet 24. desember 2009 (endret) TS: Hvis du har slått nesen kraftig som barn kan det godt være grunnen til at du har fått den formen på nesen ja. Slag mot nesen i barne/ungdomsårene kan gi deformasjon som ikke blir synlig før etter at man er ferdig utvokst. Mange av disse har skjev neseskillevegg og puster ofte dårlig gjennom nesen. Endret 24. desember 2009 av Sandie
Gjest brutal_mann Skrevet 24. desember 2009 #9 Skrevet 24. desember 2009 Du er slem. Tenk hvor mange barn som kunne fått skolegang for de pengene du kaster vekk i unødvendig plastikkoperasjon.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #10 Skrevet 24. desember 2009 Du er slem. Tenk hvor mange barn som kunne fått skolegang for de pengene du kaster vekk i unødvendig plastikkoperasjon. Så du mener at norske Maria i Tønsberg som har spart opp kr 25.000,- til sin neseoperasjon, vil overføre de sparepengene til fattige barn, dersom hun ikke tok operasjonen likevel?
Gjest brutal_mann Skrevet 24. desember 2009 #11 Skrevet 24. desember 2009 Så du mener at norske Maria i Tønsberg som har spart opp kr 25.000,- til sin neseoperasjon, vil overføre de sparepengene til fattige barn, dersom hun ikke tok operasjonen likevel? Da hadde i alle fall pengene blitt brukt til noe fornuftig.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #12 Skrevet 24. desember 2009 Dere som velger å operere dere... Har dere ikke tenkt å få egne barn? Hvor kult er det når barnet arver skavankene deres, som dere har valgt å operere vekk???
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #13 Skrevet 24. desember 2009 Dere som velger å operere dere... Har dere ikke tenkt å få egne barn? Hvor kult er det når barnet arver skavankene deres, som dere har valgt å operere vekk??? Som tidligere nevnt i tråden skyldes en del deformeringer skader/slag mot nesen. Men du er inne på noe viktig. Jeg husker en episode av Ekstrem forvandling, der en dame fikset på omtrent alt som kunne fikses på i ansiktet (panneløft,hakeimplantat,nesekorreksjon..you name it). Og datteren hennes hadde arvet alle skavankene som moren hadde fikset på..Lurer på hva hun tenkte.
Gjest jente 19 Skrevet 3. oktober 2010 #14 Skrevet 3. oktober 2010 hei! skjønner problemstillingen, men til dere som skal være så kritiske. hvis dere ikke har satt dere i en situasjon hvor man er plaget og da mener jeg virkelig plaget, ved f.eks en for stor nese så har dere ikke noe dere skal ha sagt. nesen er sentrum av ansiktet og har man komplekser med nesen kan selvtilliten bli ganske dårlig. jeg har en stor kul på nesen og jeg hater å se meg selv i profil. jeg har tenkt på å operere hver dag siden jeg var 13 år. jeg hater den. jeg lurer på hvor jeg bør gå for å få den beste kirurgen? det er mange som mener bunæs og noen nobel clinic hva er best?
cookiehouse Skrevet 7. oktober 2010 #15 Skrevet 7. oktober 2010 du kunne kanskje prøvd det her i stedet for? så slipper du å operere. http://www.kissies.se/?p=11124
Gjest jenny Skrevet 4. juli 2011 #16 Skrevet 4. juli 2011 Dere som velger å operere dere... Har dere ikke tenkt å få egne barn? Hvor kult er det når barnet arver skavankene deres, som dere har valgt å operere vekk??? hvis man har slått nesa som barn slik at den er skeiv, er det jo ikke arvelig da. Du besto kanskje ikke i naturfag på skolen eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå