Gå til innhold

Likningsansatte kan ikke jobben sin!

Babyface

Anbefalte innlegg

Nå har det skjedd igjen. Jeg har fått baksmell på skatten! For tredje år på rad! Jeg vil faktisk legge skylden på de ansatte på likningskontoret! Hver eneste desember er jeg på likningskontoret for å få hjelp til å finne riktig skattetrekk for kommende år. Jeg har alle disse tre gangene oppgitt korrekte opplysninger om inntekter, fradrag osv, men likevel blir det altså feil! Det skyldes ikke at noen økonomiske forhold har forandret seg i løpet av året, kun at de som jobber på likningskontoret ikke kan jobben sin! Jeg er så forbanna! Ikke må de stå til ansvar for feilene sine heller, slik de fleste andre yrkesgrupper må.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kan du ikke avtale med arbeidsgiver at de trekker det du mener er riktig da? De fleste er fleksible på det. Så unngår du baksmell.

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke så enkelt og avtale med "arbeidsgiver". Vi er flere med trygdeordninger som lider samme skjebne.Gang på gang varsler jeg trygdekontor,likningen.HVA skjer.Jo restskatt.Senest i fjor spurte jeg om skatten min osv.Nei,jeg skulle ikke betale skatt forde jeg bor i Spania og uføre slipper det.Ett år er gått og de trekker full skatt i Norge,i tillegg har jeg fått forandret skatteklasse,fra 2 til 1E.Giftet meg riktignok i 2000,men vi fikk beskjed at i å med jeg hadde særkullsbarn så ble vi liknet i hver vår lell,ingen forandringer altså.Mannen fikk ikke noen fradrag for meg el.ungen.DET fant jeg naturlig.MEN no får jeg restskat og negativ formue overflyttes til mannen,han fikk og restskatt og vi skjønner lite bagge to.Plutselig er vi liknet sammen i 1E.Har heldigvis gjemt på alle henv. til etatene og kommer til å ta advokat,også oversende alt til "myndighetene",selv om de kanskje mer eller mindre driter i oss lavtlønnede og uvesentlige borgere.Tror de er mer opptatt av Røkke,Gjelsten,Hagen og Reitan,og kaksene ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...