Gjest sterk når det gjelder Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Er det noen her inne som har gått til sak mot helsevesenet? Min datter er død p.g.a. ignorant oppførsel fra psykiatrien, og jeg kan bare ikke la det "ligge". Lurer på om noen andre har opplevelser når det gjelder å saksøke helsevesenet?
NellaFantasia Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Håper du når fram, for slikt er helt uakseptabelt! Dessverre dør det utrolig mange selv inne på institusjon i behandling for sine problemer/sykdom. Jeg vet at det er fullt mulig å vinne slike saker, så jeg håper du/dere står på. Lykke til med saken!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Er det noen her inne som har gått til sak mot helsevesenet? Min datter er død p.g.a. ignorant oppførsel fra psykiatrien, og jeg kan bare ikke la det "ligge". Lurer på om noen andre har opplevelser når det gjelder å saksøke helsevesenet? Har ikke det, men ønsker deg all lykke til.
Gjest men Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Håper du når fram, for slikt er helt uakseptabelt! Det er veldig trist at datteren til trådstarter har gått bort. Men bør du ikke vite noe mer om hva som har skjedd før du konkluderer med at noen har opptrådt på en uakseptabel måte?
Gjest Gjest_Isabella_* Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 NEI, hun som nær pårørende har nok sett det psykiatriske helsevesenet nærmere enn du som kan skrive så uvitent. For helsevesenet er elendig, fungerer ikke, lange ventelister, dårlig kapasitet når en først er inne, ergo langt dårligere behandling, ofte ofte OFTE faller pasienter bort i periferien mellom lykkepiller og gruppeterapi, når de kanskje hadde hatt mulighet til å bli frisk med direkte og inntens behandling av en spesialist som hadde mer tid per pasient. Og på psykiatriske institusjoner er det helt krise. Der får en ofte mindre behandling enn om en er ute. Jeg var på utredning for store søvnproblemer og adhd samt post traumatisk stress. Morgentrim, måltider, aktivitetsgrupper og 20 minutter i uka hos psykolog, resten sitte å se på tv i oppbevaring er IKKE effektiv behandling. Jeg er sjokkert!!! Et familiemedlem av meg går i psykiatrisk behandling i USA, han bor der. 4 timer individuell behandling hver dag+en gruppetime. Itilegg valgfrie forelesninger/treninger av ulikeslag hver ettermiddag. Da snakker vi behandling. Dette er ikke svar til hva du spurte om trådstarter, men støtte på at dette skal du fullføre hvis du mener det er dårlig behandling som gjorde at din datter ikke fikk hjelpen hun trengte. Og jeg beklager og griner her over at dette har skjedd dere. Mine tanker går til deg og dine!!!!! Lurer på hvordan det hadde vært hvis et kreftsykehus var så ute som psykiatrien er.. JEg er dypt rystet over det jeg har sett og så fort jeg klarer å bli frisk skal jeg skrive bok, ta utdannelse, bli et talerør på en eller annen måte om at det er på tide å våkne opp og se at hele psykiatrinorge må reformeres. Ah så sint jeg er.
Gjest sterk når det gjelder Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Takk til deg Isabella for ditt forståelsesfulle innlegg...., og at du tok deg tid til å skrive så mye. Til dere som er "negative"; Jeg bruker ikke 1200 kroner i timen i advokatsalær om jeg ikke hadde hatt beviser for feilbehandling. Om noen har vært i en liknende situasjon, så hadde jeg vært glad for innlegg fra dere.
SnuppiLuppi Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Takk til deg Isabella for ditt forståelsesfulle innlegg...., og at du tok deg tid til å skrive så mye. Til dere som er "negative"; Jeg bruker ikke 1200 kroner i timen i advokatsalær om jeg ikke hadde hatt beviser for feilbehandling. Om noen har vært i en liknende situasjon, så hadde jeg vært glad for innlegg fra dere. Først vil jeg si at jeg er veldig lei meg for at datteren din er gått bort, kan ikke forestille meg hvor vondt det er, og når det i tillegg er på grunn av en "feil" føles det sikkert veldig urettferdig i tillegg. Jeg har ikke noe annen erfaring enn at jeg har klaget til pasientskadenemda og fått avslag. Lykke til og stor klem
Rampolina Skrevet 15. september 2008 #9 Skrevet 15. september 2008 Jeg har ei venninne som mistet babyen i magen pga feil fra legen (sjekket ikke etter ulykke). Der har de kjørt full sak, både i media og med advokater, men kommer ingen vei. De har konkludert med at det ble gjort en feil, men mer skjer ikke. Dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #10 Skrevet 15. september 2008 NEI, hun som nær pårørende har nok sett det psykiatriske helsevesenet nærmere enn du som kan skrive så uvitent. Svaret fra "men" er ikke uvitent, men rasjonelt. En trenger mer informasjon om denne spesifikke saken før en kan trekke slutningen at det er uakseptabelt. (Men det betyr selvsagt ikke at det ikke er uakseptabelt!! Måtte bare kommentere det.) Lykke til med saken. Kanskje du kan få med deg flere som har vært gjennom noe liknende?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå