Gjest Gjest Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Jeg har i lengre tid vært plaget av vondt under høyre ribben... det begynte første gang i 2004, og legen min sendte meg til ultralyd. Der fant de 3 små gallesteiner som legen sa ikke var farlige og at jeg ikke trengte og bekymre meg... etter dette gikk alt gradvis over helt til jeg ikke var plaget lengre.. Jeg har etter dette, kanskje en gang per 2.mnd kjent litt til det, spesielt etter og ha spist fet mat, men ingen ordentlige SMERTER. Men, nå er det begynt igjen...... bare at nå er det vondt absolutt hele tiden... etter jeg har spist gjør det enda vondere... det er ikke som jeg har lest at noen har skrevet innpå her at det er verre enn å føde, det er ikke SÅ store smerter, men det er utrolig plagsomt.. gjør vondt enten om jeg står, går eller sitter. det forbedres litt når jeg legger meg ned på ryggen eller når jeg trykker inn rett under høyre ribbein.. kan dette være gallesteinsbetennelse eller lignende??? har vært hos lege som har tatt blodprøver, men han har ikke sendt meg til UL..
hufsa! Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Jeg har i lengre tid vært plaget av vondt under høyre ribben... det begynte første gang i 2004, og legen min sendte meg til ultralyd. Der fant de 3 små gallesteiner som legen sa ikke var farlige og at jeg ikke trengte og bekymre meg... etter dette gikk alt gradvis over helt til jeg ikke var plaget lengre.. Jeg har etter dette, kanskje en gang per 2.mnd kjent litt til det, spesielt etter og ha spist fet mat, men ingen ordentlige SMERTER. Men, nå er det begynt igjen...... bare at nå er det vondt absolutt hele tiden... etter jeg har spist gjør det enda vondere... det er ikke som jeg har lest at noen har skrevet innpå her at det er verre enn å føde, det er ikke SÅ store smerter, men det er utrolig plagsomt.. gjør vondt enten om jeg står, går eller sitter. det forbedres litt når jeg legger meg ned på ryggen eller når jeg trykker inn rett under høyre ribbein.. kan dette være gallesteinsbetennelse eller lignende??? har vært hos lege som har tatt blodprøver, men han har ikke sendt meg til UL.. Heia,merklig de ikke har operert ut galla de når du hadde stein sist så hadde du sluppet detta helvete?Jeg har gallebetennelse og venter på oprasjon men jeg verker 24 t i døgnet men ikke foran.Verker bak i ryggen akkurat der bhen går over og opp i høre skulder,kjennes ut som er blitt skamslått.Og stikker når jeg puster dypt.Du må kreve røntgen umiddelbart.Den kan jo sprekke au om du går for lenge..Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå