Gå til innhold

Hva syntes du om tegneserien M?

Fremhevede innlegg

Gjest Pupsilure
Skrevet

Min samboer syntes den er hysterisk morsom, og skal stadig vekk vise meg striper. Jeg har rett og slett ikke den humoren. Jeg kan ikke se noe som helst festlig med det, og jeg ser bare dumt på han hver gang han med stor innlevelse har lest og vist meg. Han drar også slike tørre vitser selv, men det resultat at det blir krangling, fordi jeg ikke skjønner at han mener å være morsom, men tror han er frekk f.eks.

Se f.eks på denne siden.

Jeg kan rett og slett ikke se noe morsomt i det jeg :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å jo, noen ganger er M fantastisk morsomt!

"Problemet" med M er at det er så mange referanser til andre ting, og gjerne litt "nerde ting", at man ikke vil ha sjangs til å forstå stripa om man ikke tar referansen. De gangene jeg tar den kan jeg derimot le meg skakk.

Det som er trist er at M har tapt seg veldig og ser ut til å gå tom for stoff. Det er skjelden de korte stripene med en "punch line" men heller lengre historier som ikke er langt nær like morsomme. Videre er det ofte bare to sider M i bladet for tiden, som igjen gjør at jeg tenker han har gått tom.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

M er genial! Jeg har vært på fest med Mads Eriksen, og han er like genial på ordentlig!

Skrevet

noen striper er hysterisk festlig, mens i de siste månedene nå som han har fått sitt eget blad, syns jeg bare mange er slitsomme.. Det er ofte de samme vitsene som går om og om igjen.. Som den gummikyllingen som skal drepe seg selv og den irriterende MANA MANA fra sesam stasjon.

Men noen striper er hysterisk festlig :)

Skrevet

Syns mye er morsomt, men er enig i at det blir litt slitsomt med gummikyllingen og alt maset om deadline hele tiden!

Skrevet
Min samboer syntes den er hysterisk morsom, og skal stadig vekk vise meg striper. Jeg har rett og slett ikke den humoren. Jeg kan ikke se noe som helst festlig med det, og jeg ser bare dumt på han hver gang han med stor innlevelse har lest og vist meg. Han drar også slike tørre vitser selv, men det resultat at det blir krangling, fordi jeg ikke skjønner at han mener å være morsom, men tror han er frekk f.eks.

Se f.eks på denne siden.

Jeg kan rett og slett ikke se noe morsomt i det jeg :sjenert:

Da er vi to. Jeg ser heller ikke hva som er morsomt med det.

Skrevet
:hoho: Jeg ler ofte fordi det er teit! Noen av stripene bare er det, helteite! Inkludert den du linker til, Pupsilure. Ikke let etter noe logikk, bare la deg rive med ;)
Skrevet

Den er til tider genial, mye nerdereferanser som man enten skjønner eller ikke da. Men av og til er den alt for sær, og det ser ut som han har litt lite å skrive om.

Skrevet

Ahh, han er jo genial. Broren min abbonerer på de så jeg må nå snike meg hjem innimellom og lese de, de er jo så bra hehe.. Ler så jeg griner innimellom. Og chutulu historien er fortsatt den beste...

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg syntes M var litt morsom før. Nå synes jeg ikke noe om den. (Mulig det er jeg som ikke er så oppdatert lenger, og som rett og slett har mistet de kule referansene?)

Det gikk litt tid før Zofies verden "gikk inn" hos meg. Nå synes jeg noen striper er veldig bra, mens andre er sånn passe.

Skrevet

Jeg liker M veldig godt, men har problemer med star wars referansene siden jeg ikke har peiling på SW. :P

Skrevet

Det er vel bare en ting å gjøre med det. ;)

Skrevet

Det er som noen skriver lenger oppe her, ikke alltid så lett å ta poenget hvis du ikke vet hva referansen i stripa er. Noen ganger har jeg problemer med å ta den selv, når det handler om noe som jeg ikke har sett eller hørt om. Hvis du aldri har sett en eneste star wars-film, eller kjenner til andre kultklassikere som "Poltergeist", så kan jeg godt forstå at det ikke er lett å ta poenget.

Jeg synes at M er genial, og her så er det jeg som viser samboeren min stripene, mens han ikke skjønner poenget.

Jeg håper at Mads Eriksen bare har tatt seg en lengre sommerferie, har selv lagt merke til at stripene har vært litt labre i det siste, håper han ikke har gått tom for stoff :(

Gjest Pupsilure
Skrevet
M er genialt, mange av stripene er som tatt ut av vårt eget liv. Zofies verden måtte vokse litt på meg, men hvem kan vel unngå å synes at f.eks. denne er morsom?

http://www.dagbladet.no/tegneserie/zofiesv...69332562240.gif

Den var hvertfall ikke morsom! Seriøst, er det noe humor i det der? Jeg kan virkelig ikke fatte det jeg :sjenert: En person som ser svett og ødelagt ut som sier at jogging ikke var hans greie :klø: Hva er morsomt med det da? :sjenert:

Skrevet

Typisk tegneserie figur for menn... ikke noe for meg.. Tåplig!!!

Skrevet (endret)
Den var hvertfall ikke morsom! Seriøst, er det noe humor i det der? Jeg kan virkelig ikke fatte det jeg :sjenert: En person som ser svett og ødelagt ut som sier at jogging ikke var hans greie :klø: Hva er morsomt med det da? :sjenert:

Litt av greia er referansen til en tegneseriesjanger, f.eks. Fantomet-avisstriper. Så tar man bort hele dramaet som var teksten i disse stripene og erstatter det med helt hverdagslige ting. Uten å røre tegningene og det de utrrykker.

Acquired taste, tror jeg.

Endret av Agathe
Skrevet

Jeg er enig med Årets Gjøk - Zofies verden er til tider skikkelig morsom :fnise:

M har jeg ikke særlig sansen for. Det blir litt for sært, men Sinfest f.eks er kjempebra!

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...