Solskinnsbolla Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Jeg er ikke helt sikker på om det er kynnere, men magen blir helt hard/stiv- litt ubehagelig, men ikke vondt. Fikk min første harde første arbeidsdag og da har jeg hatt ca 2 daglig. nå er jeg oppe i 5 om dagen. skal jeg være bekymret?
Solskinnsbolla Skrevet 4. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 4. september 2008 Jeg er ikke helt sikker på om det er kynnere, men magen blir helt hard/stiv- litt ubehagelig, men ikke vondt. Fikk min første harde første arbeidsdag og da har jeg hatt ca 2 daglig. nå er jeg oppe i 5 om dagen. skal jeg være bekymret? dytter opp:-)
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 det skal ikke være grunn til bekymring nei... så lenge det ikke gjør direkte vondt men bare strammer ubehagelig over magen, så er det bare bra faktisk - for det er livmoren din som trener seg opp til fødselen.. har selv hatt en god del siden ca uke 20. nå i uke 37 og kynnerene har bare øket på den siste tiden.. nå kan jeg ha flere ganger i timen. så ikke bekymre deg for dette!
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Jeg er ikke helt sikker på om det er kynnere, men magen blir helt hard/stiv- litt ubehagelig, men ikke vondt. Fikk min første harde første arbeidsdag og da har jeg hatt ca 2 daglig. nå er jeg oppe i 5 om dagen. skal jeg være bekymret? Jeg er 29 uker, og har noen kynnere i løpet av dagen jeg og. Kanskje 3-5 stk.. Gjør ikke vondt, bare strammer sånn som du beskriver. Regner med dette er normalt jeg.
Gjest *Mim* Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Tror ikke det er grunn til bekymring når de ikke gjør vondt og kommer såpass sjelden. Er det første gang du er gravid? Jeg hadde ingen kynnere første gang, men nå, femte gang, har jeg hatt det nesten hele tiden. De kommer ofte, men uregelmessig. Av og til er de vonde, så jeg har sjekket om det er noe på gang - det er det ikke. Hvis kynnerne kommer reglemessig og ikke gir seg når du har ligget en halv times tid, er det lurt å kontakte lege elelr jordmor.
Mamma1 Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Jeg er bare 18 uker og har vært plaget mye av kynnere, for det meste er de ikke vonde, men det har da hendt det også. Jeg spurte jordmor og hun sa at dersom de kom oftere og ble sterkere så skulle man ringe føden for å sjekke. Jeg har nå flere ganger pr dag. De er ikke farlige dersom de ikke plutselig øker i styrke og blir vonde.
^^Sunny^^ Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Noen kynnere i løpet av dagen er helt normalt. Men hvis dem ikke stopper og kommer regelmessig så bør en sjekke med føden.. Mine kynnere var heller ikke vonde, men dem kom veldig regelmessig og stoppet ikke opp samme om jeg hvilte eller eller ikke. Ringte føden, fikk kontroll og der var LITT for mye aktivitet i magen, samtidig som livmorhalsen hadde forandret seg MYE på 2 dager.. Ble innlagt og fikk medisiner som først ikke virket, fikk intravenøs behandling og lå inne i en uke før de ville la meg dra hjem... Med beskjed om å LIGGE...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå