Gjest Utlogget fast bruker Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Har de siste ukene vært øm/nummen/kjent ubehag (jeg er en dårlig pasient og veldig dårlig til å beskrive symptomer/smerter...) rundt venstre bryst. Over og bak brystet, ut mot under armen og ned mot siden av magen. Det varierer litt, tidvis sitter jeg og holder meg på puppen for å liksom 'støtte' eller hva jeg skal si... Det varierer også hvor sterkt ubehaget er, det blir gjerne værre når jeg sitter eller ligger synes jeg.. Og i dag har jeg et par ganger hatt svake stikkinger ut i venstre arm. Det trenger vel ikke bety noe, kanskje det rett og slett er fordi jeg har sittet lenge på laptopen med dårlig støtte for armene... Jeg har i den senere tid begynt i ny jobb, som er veldig stressende og jeg kjenner ofte på å ikke mestre/rekke det jeg skal. Kanskje forklaringen er så enkel? Kjenner også veldig rask/sterk puls i perioder. Håper noen har erfaring eller idèer, jeg liker virkelig IKKE å gå til lege, og fastlegen min er av typen der man helst bør være halvdød før man kommer...
^^Sunny^^ Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Slike symptomer skal du ta alvorlig og du bør ta deg en tur til legen for å få sjekket dette. Ring legen..
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Uff...tror jeg utsetter det litt til altså, for å se om det bedrer seg... Fant dette da jeg googlet stressymptomer: Fysiske symptomer Stress kan forårsage eller forværre følgende fysiske problemer: • Søvnforstyrrelser • Ryg-, skulder-, eller nakkesmerter • Spændingshovedpine eller migræne • Halsbrænd, førdøjelsesbesvær, for meget mavesyre, luft I maven, mavekrampe, irriteret tyktarm • Forstoppelse eller diarré • Vægtøgning eller vægttab • Hårtab • Muskelspænding • Træthed • Forhøjet blodtryk • Uregelmæssig hjerterytme • Smerter i brystet • Hudproblemer (uren hud, acne, eksem, psoriasis, kløende hud, tør hud…) • Sexuelle problemer eller problemer med fertiliteten • Svækket immunforsvar: Flere forkølelser, influenza, infektioner… De grønne her er jeg plaget av, de blå i noe mindre grad. Synes derfor det virker logisk at plagene jeg har hatt i det siste er stressrelaterte, og skal prøve å finne gode strategier for å stresse ned. Oppsøker lege om noe tid hvis jeg ikke blir bedre/evt. blir værre... Tror jeg...
Gjest Nishiki Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Jeg får sånn når jeg får strekk i en muskel under puppen (irriterende nok så har den hengt seg litt opp). Da får jeg nesten ikke puste, det river og sliter ut i armen og kjennes ut som et klassisk "hjerteinfark". Det kan jo være noe slikt, men det finner legen ut.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Jeg får sånn når jeg får strekk i en muskel under puppen (irriterende nok så har den hengt seg litt opp). Da får jeg nesten ikke puste, det river og sliter ut i armen og kjennes ut som et klassisk "hjerteinfark". Det kan jo være noe slikt, men det finner legen ut. Har tenkt på det også, at det kan være noe muskulært. Satser på at det går relativt raskt over (hvor lang tid har det vart hos deg når du har hatt muskelstrekk?)
Gjest Nishiki Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Har tenkt på det også, at det kan være noe muskulært. Satser på at det går relativt raskt over (hvor lang tid har det vart hos deg når du har hatt muskelstrekk?) Som oftest i noen dager, men nå er den helt opphengt så har vært noen uker til og fra Ganske så vondt og ubehagelig.
SnuppiLuppi Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Om det er muskulært burde det hjelpe med en NSAID av en eller annen type, som for eksempel ibuprofen/ibux. Prøv det og se om det hjelper?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Om det er muskulært burde det hjelpe med en NSAID av en eller annen type, som for eksempel ibuprofen/ibux. Prøv det og se om det hjelper? Det skal jeg jammen gjøre - gitt at vi har ibux i hus. Takk for idèen
Gjest Gjest_Kristina_* Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 Har periodevis stikking i venstre side av brystet, og vondt i skuldren/nedover armen. Var til legen og tok blodprøve som sjekket om det var noen infeksjoner i kroppen, samt sjekket hjertet. Alle prøvene var fine, så legen mente det var muskelsmerter. Men det er selvfølgelig lurt å ta en tur til legen, for å utelukke alvorlige sykdommer!
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #10 Skrevet 28. september 2008 Bestill en legetime. Få sjekket ut blodprøver, blodtrykk og EKG. Hvis alt er normalt kan du høre med legen om du kan prøve ut nitroglycerinerin 0,25 mg. Neste gang du får vondt kan du da prøve en nitroglycerin tablett for å se om smertene gir seg. Du bør også få tatt et EKG mens du har smertene. Det kan godt hende det er muskulære smerter (eller angst?), men det er viktig å få utelukket andre ting.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 28. september 2008 #11 Skrevet 28. september 2008 Vær snill og gå til legen. Du har anfall med høy puls kombinert med stikninger ut i venstre arm. Dette må undersøkes, da det kan høres ut som sirkulasjonsproblemer, og det skal man ALLTID ta alvorlig. Sirkulasjonsproblemer kan skyldes blodpropp, hjerterytmefeil etc, det er mao. et SVÆRT alvorlig problem som du kan dø av. Ja du hørte rett: Gå til legen. Hvis du har en fastlege du ikke liker så skift til en annen. Det er bedre å finne seg en lege man har tillit til enn en lege man utsetter alle besøk til man er "halvdød" fordi legen ikke liker personer som engster seg.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #12 Skrevet 28. september 2008 Har de siste ukene vært øm/nummen/kjent ubehag (jeg er en dårlig pasient og veldig dårlig til å beskrive symptomer/smerter...) rundt venstre bryst. Over og bak brystet, ut mot under armen og ned mot siden av magen. Det varierer litt, tidvis sitter jeg og holder meg på puppen for å liksom 'støtte' eller hva jeg skal si... Det varierer også hvor sterkt ubehaget er, det blir gjerne værre når jeg sitter eller ligger synes jeg.. Og i dag har jeg et par ganger hatt svake stikkinger ut i venstre arm. Det trenger vel ikke bety noe, kanskje det rett og slett er fordi jeg har sittet lenge på laptopen med dårlig støtte for armene... Jeg har i den senere tid begynt i ny jobb, som er veldig stressende og jeg kjenner ofte på å ikke mestre/rekke det jeg skal. Kanskje forklaringen er så enkel? Kjenner også veldig rask/sterk puls i perioder. Det er særdeles sannsynlig at smertene du har kjent, er muskulære, trolig utløst av de stressfaktorene/ belastningene du selv nevner. Det kan være lurt å få dette sjekket hos legen, men det er umulig definitivt å utelukke hjertesykdom eller lungeemboli (blodpropp) ved en rent klinisk undersøkelse. Om en skal gå videre med andre undersøkelser, avhenger av andre risikofaktorer som alder, røykevaner, P-pillebruk og diabetes i tillegg til symptombeskrivelsen.
Gjest Karoline Skrevet 2. april 2011 #13 Skrevet 2. april 2011 Bestill en legetime. Få sjekket ut blodprøver, blodtrykk og EKG. Hvis alt er normalt kan du høre med legen om du kan prøve ut nitroglycerinerin 0,25 mg. Neste gang du får vondt kan du da prøve en nitroglycerin tablett for å se om smertene gir seg. Du bør også få tatt et EKG mens du har smertene. Det kan godt hende det er muskulære smerter (eller angst?), men det er viktig å få utelukket andre ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå