Gjest Linnah Skrevet 14. desember 2008 #61 Del Skrevet 14. desember 2008 oiiii!! så artig!! GRATULERER!!! jeg blir så rørt da jeg leser om positive tester her inne, nesten så jeg feller en tåre :rødme: lykke til med tiden fremover og gratulerer igjen klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. desember 2008 #62 Del Skrevet 14. desember 2008 GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlebird Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #63 Del Skrevet 14. desember 2008 Tusen takk! Det er veldig hyggelig med gratulasjoner! Spesielt siden jeg ikke har fortalt om det til andre enn min mann.. Jeg har veldig lyst å fortelle det til alle jeg treffer.. hehe. Men jeg skal holde meg litt til. Det kunne jo vært hyggelig å fortelle det til de aller nærmeste på julaften.. det er ikke så ofte vi er sammen hele familien, så det ville jo vært koseligere enn på telefonen.. Vet at det ikke nødvendigvis går bra.. er jo bare litt over 4 uker på vei.. men om noe skulle skje syns jeg det er godt at mine nærmeste vet om det også.. så.. hvis mannen min er enig. Han ble for øvrig ganske overrasket (til tross for at vi har prøvd en god stund).. så han trenger nok litt tid til å bli helt vant til tanken.. Men.. hurra! Kjenner mange rare ilinger i magen, slik jeg har gjort de siste dagene. Ellers er jeg i super form, bare litt ekstra trøtt på morningen.. Dette er spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. desember 2008 #64 Del Skrevet 14. desember 2008 Kan tenke meg at det er vansklig å holde det for seg selv ja Da vi startet prøvingen villle jeg bare rope det ut, men klarte å holde meg i skinnet og fortalte det bare til tre gode venninner.. Lurer på hvordan det blir når jeg en gang blir gravid :klø: Er litt dårlig på slike hemligheter Blir kjekt å fortelle dem på julaften da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 15. desember 2008 #65 Del Skrevet 15. desember 2008 Gratulerer så mye med i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlebird Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #66 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg også har så lyst på sånn baby-ticker.. som viser hvor langt man har kommet nederst på profilen... hvordan få man til det? .. Jeg trenger hjelp! Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linnah Skrevet 17. desember 2008 #67 Del Skrevet 17. desember 2008 uten at jeg vet altfor mye om tickere, kan jeg iallfall tipse deg om å klikke på noen av oss andres tickere. de fleste har link til nettsiden eller så står adr til nettsiden over tickern. dette ble litt rotete forklart, men håper du skjønner da du har kommet deg inn på nettsiden står det forklart hvordan du går frem. lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlebird Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #68 Del Skrevet 20. desember 2008 Tusen takk Linnah.. Jeg har forsøkt å trykke på ticker.. jeg fikk til å lage den, men fikk ikke til å lime den inn i profilen her.. skjønte ikke helt hvor den skal limes.. Jeg er nå 5 uker og 1 dag på vei! Hurra for det! Nå venter jeg veldig på å fortelle flere om det.. har fortalt en venninne til nå.. men tror ikke vi forteller andre venner enda. Jeg kjenner veldig godt på kroppen at det skjer noe, hele tiden rare "eggløsnings-aktige" smerter i magen, og skikkelig ømme pupper.. Det rare er at jeg liksom ikke klarer helt å tro at der er en liten en likevel, selv om jeg har tatt 2 positive tester, og ingen mens har kommet. Trodde legen skulle bekrefte det, men legen sa jeg ikke trengte å komme på kontroll før i uke 8.. altså langt ut i januar. Jeg ringte heldigvis til jordmor, og hun sa det var viktig å komme til henne, slik hun får søkt om plass på det sykehuset jeg ønsker meg. Hun mente at uke 8 er alt for sent til å få plass der man ønsker.. Så jeg er veldig glad jeg ringte henne. Kan helsestasjonen ta graviditetstest skal tro? Ifølge jordmor trenger man ikke gå til lege under svangerskapet hvis man ikke ønsker det, og hun frarådet faktisk GU hvis det ikke er spesielle grunner til å ta det. Jeg tok jo en GU for et par mnd siden, så jeg har ikke tenkt å gjøre det igjen nå. Nå gleder jeg meg skikkelig til jul!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 23. desember 2008 #69 Del Skrevet 23. desember 2008 God Jul Og litt for at du er over 5 uker på vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 30. desember 2008 #70 Del Skrevet 30. desember 2008 Så artige nyheter du har komme med mens eg har vore fråverande. GRATULERER!! Godt nytt år! Eg reknar med 2009 blir det beste året ditt så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlebird Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #71 Del Skrevet 11. januar 2009 Tusen takk! Godt nyttår til dere også! Håper 2009 blir et bra år både for de som allerede har lykkes med småspirene.. og de som fremdeles prøver.. Her tar jeg en dag om gangen.. kvalmen slo til på julaften... og den varer fra tidlig morgen til langt på kveld.. eller egentlig hele døgnet. Begynner å bli skikkelig lei av kvalme og brekninger.. og teller dagene til det visstnok vanligvis blir bedre. Det er ikke morro hverken hjemme eller på jobb med sånn kvalme.. så jeg håper alt går bra, og at det er verdt dette! Det tror jeg.. Har vært på første kontroll også, det var spennende! Skal tilbake i uke 13 og høre på hjertelyden.. Og så gleder jeg meg til ultralyd i uke 17.. litt spent på om vi kan få vite om det blir gutt eller jente også. Føler på at det er jente... Og få sikkerhet i at det ikke er tvillinger.... hehe. Spennende år ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 31. januar 2009 #72 Del Skrevet 31. januar 2009 Heisann Littlebird, hvordan går det? Er du enda like kvalm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlebird Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #73 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg er fortsatt kvalm ja.. kaster opp stort sett minst en gang per dag, noen dager mer, og noen dager ikke.. men nå er jeg snart på uke 12, så jeg håper det gir seg snart. Dagene går med til jobb.. og sove på sofaen resten av dagen.. rasende festlig selskap... Det er ikke så morsomt å akkurat ha begynt i ny jobb, der de ikke vet noe enda, og så late som man er helt på topp.. når jeg egentlig bare sitter og svelger og svelger.. for å ikke snakke om at jeg smugspiser hele tiden.. :D Gleder meg veldig til å føle meg litt bedre og kunne nyte dette litt mer. Håper alt er bra med deg Svipa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 5. februar 2009 #74 Del Skrevet 5. februar 2009 Alt vel her i gården. Vanskelig å være deppa når man nettopp har testa positivt Håper du snart er ferdig med kvalmebiten og kan gå over til barekosesegbiten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlebird Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #75 Del Skrevet 12. februar 2009 Ja, det håper jeg også.. er snart på 13 uker nå.. kvalmen må vel begynne å roe seg litt snart... Jeg "håpet" på en måte litt å bli kvalm.. bare for å være sikker på at der var noe i magen.. jeg angrer nå! Hhehe, skulle heller testet meg flere ganger... nå begynner forresten magen å titte bittelitt frem også, så da håper jeg bare alt er bra med den lille.. Neste uke skal vi lytte på hjertet! Gleder meg.. og er litt spent.. Håper du Svipa slipper så mye kvalme da! Hurra for deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlebird Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #76 Del Skrevet 22. februar 2009 Nå er det 14 uker! Hurra! Denne uka har vi vært og hørt på hjertelyden for første gang, det var veldig spennende! Selv om jeg visste ikke alle hører det så tidlig er jeg veldig glad vi fant den.. tror jeg hadde blitt ganske bekymra hvis ikke.. Nå er det bare å glede seg til ultralys.. syns det er ganske lenge å vente, nesten en mnd. til.. På fredag fikk jeg endelig fortalt sjefen min at jeg er gravid, og det ble heldigvis greit mottatt. Jeg er veldig spent på hvordan de andre kollegene mine tar nyheten, de får beskjed neste uke. Dumt at man skal grue seg til å fortelle gode nyheter.. men jeg tror de fleste føler det slik når man er helt ny i en jobb.. og nesten begynner med å fortelle at man snart blir borte en stund.. men men. Jeg skal jo jobbe et halvt år til først nesten. Nå er jeg endelig litt bedre av kvalmen, selv om jeg er kvalm og stort sett kaster opp hver dag fortsatt, begynner jeg å få igjen litt energi, og har flere timer uten kvalme enn jeg har hatt siden før jul... så da er det litt lettere å holde ut. Nå har magen såvidt begynt å vise litt også, så buksene og bhene er for trange, og jeg har lyst på nye gode klær.. men det er utrolig lite utvalg! På HM er alt utsolgt omtrent, eller lang leveringstid på.. og det passer ikke akkurat som gravid å få klær levert et par mnd etter bestilling.. Hvor kjøper dere klær? jeg har ikke tenkt å bruke mye penger på det.. men noen strømpebukser, tightser, et par kjoler og topper hadde vært fint å ha. Orker ikke klær som strammer over magen eller under brystet nå som jeg er kvalm... Gleder meg til ukene fremover nå! Dette er så spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlebird Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #77 Del Skrevet 24. mai 2009 Tiden går så fort! Nå har jeg kommet til uke 27 allerede! Hipp hurra! Vi fikk på ultralyden vite at det er ei lita jente i magen, og det var igrunn det jeg innbilte meg.. Jeg har nå ikke kastet opp på over 2 uker, og begynner å gå rundt i normalfart, og kunne gjøre litt mer igjen. Vi har ikke solgt leiligheten vår, og er nå i full gang med å gjøre den klar til å ha plass til oss alle 4, det krever smarte løsninger og kreativtet siden vi ikke har så god plass. Vi har ryddet begge bodene våre, alle skuffer og skap, og kvittett oss med alt som er mulig.. så nå begynner det å ligge til rette. Orker ikke å holde på med flytting på slutten av svangerskapet, da får det heller vente litt. Har allerede begynt å fylle et par skuffer med babyting.. har kjøpt noe, noe arves fra stestoresøster, og noe fra kusiner. Morsomt! Jeg lurer på når jeg skal vaske alle klærne hennes, er redd de blir støvete om jeg vasker dem allerede nå.. da blir de jo liggende i 3 mnd sannsynligvis. Vogn og seng er også skaffet, så nå mangler ikke så mye.. Vi må ha noe småtteri, lammeskinn, stelleunderlag til å legge på vaskemaskinen, badebalje, ammepute, og bilstol. Vi tenker å leie bilstol fra forsikringsselskapet, i stedet for å kjøpe. Vi vet ikke om vi skal ha flere barn, og da er det ok å leie, og kunne bytte med alderen, uten å måtte kjøpe nytt hver gang. Jeg føler meg utrolig lykkelig for tiden, jeg og mannen min har det bra, planlegger og gjør klart sammen, kjenner på lillejenta som turnerer i magen, og vi har til og med snakket litt om barnedåp osv. Jeg har ikke fått noen angstepisoder som jeg var veldig redd for, men går fast til samtale med jordmor, og syns dette fungerer bra. Min største frykt har vært at mannen min av en eller annen grunn ikke skal rekke fødselen.. Jeg har nå snakket med han om dette, og han reagerte med å fortelle meg at jeg måtte forstå hvor viktig det var for han å være der for sin egen del, ikke bare for min del. Det var godt sagt, det føles trygt og godt å vite at det er så viktig for han. Jeg vet jo at han ønsker å være der, men det var veldig godt å høre han si dette til meg, han er flink til å få meg ned på jorda igjen når frykten tar litt overhånd.. Han mente det er like naturlig for han å passe på å kunne nås på slutten av svangerskapet som det er at jeg ringer han når ting begynner å skje (hvis vi ikke er hjemme sammen når det begynner..) Jeg har en flott mann da.. Han skjønte ikke at jeg kunne bekymre meg for noe sånt i det hele tatt. Nå er det bare 3 uker til vi skal på ferie til vordende besteforeldre, det skal bli godt med et par uker fri merker jeg. Gleder meg masse til tiden videre fremover!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå