Gå til innhold

Littlebird tales


Littlebird

Anbefalte innlegg

Det er vel på tide å få seg en liten dagbok.. siden jeg er inne på KG ganske ofte, og for å unngå å prate hull i hodet på min kjære mann..

Det er ikke lett å være jente, førstegangsprøvende, utålmodig og snakkesalig, uten å kunne si dette til noen! Og mannen min er også glad for at vi skal prøve å lage barn.. men han har ikke ønske om å prate om det hele tiden.. Så.. jeg får skrive litt her!

Vi har prøvd nå siden begynnelsen av august, og utålmodige meg fikk selvsagt forhåpninger etter et par uker.. og hadde jo et par symptomer.. som viste seg å være god gammeldags pms.. og forrige uke var RedDevil tilbake.. så nå har jeg begynt å glede meg til å prøve igjen.. Nå litt bedre forberedt med EL-tester og G-tester.. :lur: Så nå må vi bli litt aktive igjen til uka... greit å ha noe å glede seg til.. hihi..

Både jeg og mannen min er over 30, og han har et barn fra før, men vi gleder oss til å få et barn sammen i tillegg. :)

Håper vi lykkes denne gangen her.. dagene går utrolig sent når man venter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel på tide å få seg en liten dagbok.. siden jeg er inne på KG ganske ofte, og for å unngå å prate hull i hodet på min kjære mann..

Det er ikke lett å være jente, førstegangsprøvende, utålmodig og snakkesalig, uten å kunne si dette til noen! Og mannen min er også glad for at vi skal prøve å lage barn.. men han har ikke ønske om å prate om det hele tiden.. Så.. jeg får skrive litt her!

Vi har prøvd nå siden begynnelsen av august, og utålmodige meg fikk selvsagt forhåpninger etter et par uker.. og hadde jo et par symptomer.. som viste seg å være god gammeldags pms.. og forrige uke var RedDevil tilbake.. så nå har jeg begynt å glede meg til å prøve igjen.. Nå litt bedre forberedt med EL-tester og G-tester.. :lur: Så nå må vi bli litt aktive igjen til uka... greit å ha noe å glede seg til.. hihi..

Både jeg og mannen min er over 30, og han har et barn fra før, men vi gleder oss til å få et barn sammen i tillegg. :)

Håper vi lykkes denne gangen her.. dagene går utrolig sent når man venter...

:velkommen: hit og jeg kjenenr meg veldig godt igjen i det du skriver først ja. Vil gjerne snakke hele tiden om dette og er veldig utålmodig også :)

Masse lykke til i alle fall, håper dere lykkes snart :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hit og jeg kjenenr meg veldig godt igjen i det du skriver først ja. Vil gjerne snakke hele tiden om dette og er veldig utålmodig også :)

Masse lykke til i alle fall, håper dere lykkes snart :tommelopp:

Tusen takk! :klemmer: Det er jo hyggelig å kunne dele litt tanker og spørsmål med andre i samme situasjon.. Har faktisk ingen venner som er i samme situasjon akkurat nå.. som jeg vet om iallfall! Lykke til dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Eg er ny her og vil helse på.

Eg kjenner til at det er vanskelig å ikkje ha nokon å snakka med. Eg har fortalt nokre venninner om at me skulle prøva, men når dei ikkje er i same situasjon, er dei sjølvsagt ikkje like interesserte i temaet. Så det er mannen det går mest utover, stakkar. Dei mannfolka må tåla mykje. :ler:

Lykke til med prøvinga! Eg håpar på å hoppe inn i juli/august-klubben, og vil gjerne ha med meg flest mulig dit. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :klemmer: Det er jo hyggelig å kunne dele litt tanker og spørsmål med andre i samme situasjon.. Har faktisk ingen venner som er i samme situasjon akkurat nå.. som jeg vet om iallfall! Lykke til dere også :)

Samme her, vet ikke om noen kjente som er i samme situasjon. Mange forteller detvel heller ikke, men rundt oss er det mange av våre venner som har fått små baby'er og de driver jevnlig å spør om det ikke er vår tur snart. Gleder meg til å si til dem at nå er det vår tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. det blir fin tå kunne fortelle at nå er det vår tur.. Gleder meg veldig til det! Ikke rart venninnene våre ikke er like interesserte.. Jeg har ikke fortalt det til dem heller.. foreløbig vil vi bare ha dette helt for oss selv...

Nå har jeg forresten testet for EL i tre dager.. etter anbefaling på EL testen.. men jeg skjønner meg ikke helt på den.. Både i går og i dag kom det raskt frem to streker, som i teorien skulle tilsi at den er positiv.. men det står at test-streken skal være minst like sterk farge på som den andre streken.. men de er veldig forskjellige.. teststreken er mye tynnere, og bittelitt svakere. Den ble imidlertid mørkere og mørkere.. så for en førstegangsprøvende er det ikke så lett å tolke alltid.. Så, jeg vet ikke helt hva den viser, EL skulle vært her i morgen etter vanlig syklus.. men jeg vet ikke. Kanskje er den forsinket fordi jeg venter..

Passet iallfall på å prøve litt ekstra i dag for sikkerhetsskyld... :sjenert: så det kan jo bli en morsom uke sånn sett...! Ganske morsomt å være prøvere!!

Jeg og mannen min har det så utrolig bra for tiden, vi har aldri hatt det så fint som vi har det nå.. Vi er trygge på hverandre, kjenner hverandre, vet hva vi vil, alt rundt oss har roet seg rundt oss (altså.. vi er helgeforeldre til barnet hans.. og det har ikke vært så enkelt til tider i forhold til mor, men men...bedre nå!) og kjempeglade i hverandre. Hurra! Vi er jammen ganske heldige! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra.. EL-testen var positiv, nå er jeg sikker! Virker som den ble mer og mer farge på, så da stemmer det bra. :) Små gleder.... håper min kjære er opplagt i kveld :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra.. EL-testen var positiv, nå er jeg sikker! Virker som den ble mer og mer farge på, så da stemmer det bra. :) Små gleder.... håper min kjære er opplagt i kveld :skratte:

Så spennende, bare å sette i gang med :sengekos: da :)

Bare innom for å ønske dere lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom for å hilse på.

Hurra for positiv EL test :)

Tålmodigheten blir virkelig satt på prøve når man prøver å få en liten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!! Det er jo kjempehyggelig å bli ønsket lykke til her.. :) Lykke til dere også, artig å følge med hverandre litt! :klemmer:

Nå er det bare å begynne nedtellingen for å prøve den litt viktigere testen.. skal prøve å være litt mer tålmodig enn første gangen.. Lurer på hvordan det kommer til å føles hvis det faktisk klaffer... tror nok det blir litt hurra-skrekkoggru-jippi... Skjønner ikke hvordan jeg i så fall skal kunne holde på hemmeligheten i 3 mnd.. eller hva som er vanlig, iallfall det søsteren min har gjort med alle sine barn.. Tipper det heller går sånn 3 dager før jeg mååå fortelle det for min del... Jeg vet at det ikke går bra for alle de første ukene, men tross alt, men i værste fall hvis det ikke går bra kan jeg godt tenke meg at iallfall mamma og storesøster vet hva som har skjedd, det kan jo være godt med litt støtte også.. men håper jo heller det blir noen å dele gleden med i stedet. :)

God natt.. god helg og god prøving ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hvordan dette funker egentlig.. kjenner meg ganske uerfaring på dette prøve-opplegget.. Før vi ble prøvere har jeg egentlig aldri tenkt gjennom det med sykluser så veldig.. jeg tenkte igrunn bare vi skulle slutte med p-piller.. og så kose oss uten beskyttelse og se hva som skjedde..men skjønte jo fort at kos 1-2 ganger i uka ikke nødvendigvis gir full klaff så raskt.. Så siden jeg er over 30 år ble det ganske fort mer "målrettet"... Jeg syns det er artig å følge med på syklusen og hva som skjer i kroppen også faktisk..

Onsdag: hadde svakt utslag på EL-test: :sengekos:

Torsdag: hadde skikkelig utslag på EL-test: ikke noe prøving denne dagen.. bare jooobbb

Fredag: :sengekos:

Lørdag: tvilsomt med prøving i dag...

Det står på testen at fra positiv test er det størst sannsynlighet for befruktning innen 24-48 timer. Altså, med kos onsdag og fredag burde det kunnet ha skjedd noe.. hvis det klaffer denne gangen da. Burde vi prøve i morgen, søndag også? Eller er det "for sent" i denne omgang?

Kos annenhver dag er ganske ofte i vårt forhold.. så jeg er fornøyd med det.. skulle gjerne hatt det slik hele året jeg.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det tilbake i hverdagen igjen, og dagene går fort.. Det ble ikke noe mer prøving i helgen med syk mann.. desverre.. men det burde jo holde uansett.. Jeg venter spent på å kunne teste meg igjen.. vet at mange mener det er smartere å vente IKM, men jeg tror ikke jeg klarer å vente så lenge..

Merkelig hvordan man (jeg iallfall) hele tiden føler at NÅ er jeg gravid.. men samtidig tenker at nei... det er ikke mulig!! Man leter jo hele tiden etter tegn.. Nå har jeg etter lørdag lært at man kan blø ved EL.. jeg blødde faktisk fra lørdag til mandag, ikke som vanlig mens, men litt mindre, og så hadde jeg vondere i nedre del av magen enn jeg pleier å ha EL.. Men det skal visst kunne tyde på at man er ekstra fruktbar.. så da er det bare å satse på det!!

Sørger for å ha ekstra mye å finne på nå, så jeg ikke sitter hjemme og funderer på når jeg kan ta neste test :)

Vi driver og titter på nytt sted og bo også, så det kan jo hende det blir litt forandringer i hverdagen etterhvert. Jeg er veldig klar for det! Vi trenger jo et barnerom til forhåpentligvis snart.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er tøft å venta på IKM uten å testa. Eg klarte ikkje å halda meg... Fekk i tillegg negative testar, for IKM kom mykje seinare enn eg trudde. Utålmodig prøvar, eg? :ler:

Og å leita etter (og kjenna) graviditetstegn er vel også vanlig. Eg var nesten heilt sikker på at eg var blitt gravid før eg testa positivt. Og siden eg visstnok hadde bomma på EL-tidspunkt (trudde heile tida eg var to veker lenger på veg enn eg faktisk var), kjente eg meg visst gravid frå før EL! :eeeh: Eg var vel litt i overkant aktiv i leitinga etter graviditetssymptom. :ler:

Kryssar fingrar for at det har klaffa for dåke denne gongen! :tommelsmil:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenne meg igjen der ja.. :ler: jeg har jo vært morgenkvalm lenge før jeg er gravid... Selv om jeg selvsagt håper jeg ikke skal bli så kvalm hvis jeg blir gravid.. det høres forferdelig ut... men men, det er vel verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenne meg igjen der ja.. :ler: jeg har jo vært morgenkvalm lenge før jeg er gravid... Selv om jeg selvsagt håper jeg ikke skal bli så kvalm hvis jeg blir gravid.. det høres forferdelig ut... men men, det er vel verdt det!

Blir du kvalm, vil du at det skal gå vekk. Forsvinn kvalmen eller blir svakare, blir du redd for at noko er gale. Ikkje alltid like greit å vera gravid. ;)

Under den verste kvalmen, då eg måtte bita i dyna og klypa mannen (han måtte lida litt for det han hadde gjort mot meg, stakkar! :ler: ) for ikkje å bli sprø, banna eg på at eg skulle aldri bli gravid igjen, sjølv om eg skulle mista. Eit barn kunne vel ikkje vera verdt noko sååå ille?! :sukk: (Eg kasta aldri opp, men var tidvis ille kvalm likevel.) Nå håpar eg nesten at eg blir veldig kvalm neste gong, for då veit eg at ting er i orden. Eg angrar meg nok når eg ligg der og spyr... :fnise:

Men eg blir likevel litt småskremt når eg høyrer om dei som kastar opp kvar dag heile graviditeten. Så mykje kvalme vil eg nok ikkje bestilla. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner hva du mener.. vil selvsagt egentlig ikke bli kvalm.. men man skulle liksom ønske seg noen "bevis" på at man er gravid.. :ler: Er det slik at man plutselig blir veldig kvalm en dag, eller er det slik at man blir gradvis mer kvalm? Hva kommer denne kvalmen egentlig av, er det hormonendringer som gjør det?

Jeg er forresten sååå klar for å ta en ny test nå.. burde vente til torsdag, men vurderer en liten test i morgen tidlig.. det er så lenge å vente!! Jeg er fortsatt helt todelt.. innbiller meg at nå er jeg virkelig gravid.. men samtidig er jeg ca 95% sikker på at jeg ikke er gravid likevel. Men jeg går og leter etter tegn, og har etter EL hatt rare følelser, eller murringer, i områdene rundt eggstokkene, og nedre del av magen, men det er jo kanskje bare fordi min bevissthet nå til enhver tid er litt der nede... og det kan jo hende jeg har hatt disse alltid før også, uten å tenke over det, eller at de rett og slett er der nå fordi jeg innbiller meg det.

Jeg spurte min mann om han tror det skjer noe inni der nå.. men han tror ikke at jeg ikke er gravid enda. Men jeg tror han sier det uansett fordi han er redd jeg (og han?) skal bli skuffet dersom det ikke har skjedd noe enda.. og det er jo sant.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Å kjenner meg sånn igjen i det du skriver! Det er lett å bli gira. Og det er ikke måte på hva man legger merke til i "den regionen" :fnise:

Særlig syntes jeg det skjedde masse uka etter EL. Småvondt og trykk osv, men jeg tror egentlig at det har vært sånn alltid, jeg har bare ikke kjent så etter før :ler:

Skjønner godt at du blir fristet til å ta en test, er det lenge til IKM nå?

Krysser fingrene for at det ble full klaff denne måneden :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...