Gå til innhold

Littlebird tales

Littlebird

Anbefalte innlegg

Tusen takk! :) Ja, man legger nok til helt vanlige ting.. Jeg skal etter planen ha IKM på torsdag til uka.. Er du også prøver Svipa? Og i så fall, hvordan ligger det an med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, selv om jeg var så sikker på at det ikke skulle bli noe positiv test i dag måtte jeg prøve likevel.. og den var selvsagt negativ.. ikke så mye som en antydning til positiv-strek... Jeg var jo klar over at det er noen dager for tidlig uansett.. men nå er jeg enda sikrere på at den fortsatt er negativ når jeg skal teste på IKM (evt. ikke trenger å teste..) :trist:

Selv om jeg er forberedt på at den er negativ blir jeg faktisk utrolig skuffet likevel... det er nesten umulig å la være når man håper. Mannen min tar det med knusende ro, og har ikke så "raske forhåpninger" som meg.. men jeg klarer ikke å la være. Han mener vi bare får prøve litt mer... :sjenert:

Jeg tror jeg har blitt litt lurt av at familien min alltid har sagt at damer i slekta mi blir gravid på 1-2-3. Så jeg har liksom vokst opp i den tro at det kan skje veldig fort.. selv om jeg vet at det ikke er likt for alle likevel.

I tillegg lurer det seg inn litt vanskelige tanker nå, siden mannen min har et barn fra før, og da gikk det jo veldig fort...selv om han ikke ville bli pappa.. Jeg har hatt veldig vanskelige følelser overfor dette gjennom forholdet vårt, fordi jeg ble sammen med han før han ble pappa for første gang. Det blir på en måte enda tydeligere hvor utspekulert hun (moren til barnet) var siden hun ønsket seg barn med han, og løy og sa hun tok p-piller. I tillegg måtte hun hatt litt "flaks" også, siden det er såpass liten sjangs for å bli gravid i hver syklus.. og de hadde et meget kort "sånt" forhold..Det føles av og til så urettferdig at hun ble gravid med han på null komma niks, mens jeg som har ønsket meg barn med han så lenge ikke har fått barn med han enda... :tristbla:

Jeg vet at det er tullete å tenke på dette her, og at det egentlig ikke har noe med saken å gjøre nå, men når man er skuffet og lei seg blir det fort negative tanker som sniker seg inn.

Uff. Jaja. I dag skal jeg kose meg med (ste)barnet mitt, jeg er jo utrolig glad i h*n, og er jo til tross for disse vanskelige tingene kjempeglad for at h*n er en del av livet vårt. Det har jeg alltid vært glad for, selv om det har vært veldig mye vanskelig rundt dette. Men barnet er uskyldig, og jeg vet at jeg ikke kunne vært mer glad i h*n hadde vært i min mage.

Jeg skal prøve å fokusere på alt det som er bra i livet mitt, jeg har det jo egentlig veldig bra. Resten ordner seg vel etterhvert... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Littlebirds :klemmer:

Skjønner at det er en kjip tanke og uretterferdig at det klaffet med en gang for x'n til typen din og ikke med en gang med deg! Men man må bare ha tolmodighet og holde motet oppe :)

Jeg mener jo absolut det at man bær være enige om å få barn, ikke bare at en bestemmer seg (som da som oftest blir jenta) og bare trosser alt.

Jeg ønsker dere lykke til!

Ha en fin søndag! :vinke:

Endret av mother_to_be??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Littlebirds :klemmer:

Skjønner at det er en kjip tanke og uretterferdig at det klaffet med en gang for x'n til typen din og ikke med en gang med deg! Men man må bare ha tolmodighet og holde motet oppe :)

Jeg mener jo absolut det at man bær være enige om å få barn, ikke bare at en bestemmer seg (som da som oftest blir jenta) og bare trosser alt.

Jeg ønsker dere lykke til!

Ha en fin søndag! :vinke:

Tusen takk "mother to be??" :klemmer: jeg skal prøve å holde humøret oppe i dag, selv om tårene drypper bittelitt innimellom... det er jo egentlig helt tullete i pp 2.. . Får prøve igjen med litt tålmodighet. :sukk:

Ha en fin dag du også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda vi prøver også.

Midt i PP2, så her er det full action :fnise:

Jeg skjønner godt at det kjennes urettferdig sånn i forhold til eksen. Krysser fingre for at det ikke tar så veldig lang tid for dere.

Men husk på at det enda er 4 dager til IKM, du kan jo være gravid for det om det ikke gir utslag på test i dag. Og du har jo helt rett i at 2 prøveperioder ikke er så lenge (selv om det kan kjennes sånn...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så kan det henda at du er gravid, sidan det fortsatt er nokre dagar igjen til IKM. Det er ikkje alle som får positivt utslag på testane så tidleg. ;)

Og om du ikkje er gravid, så hugs på at dette berre er andre prøveperiode! Dåke har jo så vidt starta prøvinga. :) Men eg kjenner veldig godt igjen tankane og følelsane dine. Eg var sjølv over 30 år då me starta prøvinga forrige sommar, og hadde store forhåpningar om at eg skulle bli gravid fort. Eg har nemlig ei søster og ei mor som har blitt ekstremt lett gravide, så eg trudde det same skulle gjelda meg og - slik du seier. Men månadene gjekk, og mensen kom kvar syklus. :( Faktisk allerede etter første prøveperiode grein eg når mensen kom, fordi eg hadde trudd og håpa på at eg skulle bli like lett gravid som mora og søstera mi. Og me hadde gjort ein ordentlig innsats den syklusen! Etter andre prøveperiode var eg meir forberedt på at mensen kom, sidan eg jo i første PP hadde fått "bevis" for at eg ikkje vart ekstremt lett gravid.

Etter kvart som månadene gjekk, trudde eg ikkje lenger på at eg kunne vera gravid, når det nærma seg IKM. Når mensen kom, tenkte eg: "Det var det eg visste!" Samtidig kom tankane om at kanskje noko var gale med meg eller mannen min, og at me ikkje kunne bli gravide. Stressa masse med det, og gjekk rundt og var bekymra og lei mesteparten av tida. Og det var veldig slitsomt! Hadde nesten gitt opp håpet om at eg kunne bli gravid uten hjelp, når eg plutselig stod der med ein positiv graviditetstest i handa, 8 månader etter at me starta prøvinga. :) Det føltest heilt fantastisk og uvirkelig! Eg følte at me hadde vore prøvarar i ein heil evighet, men når eg tenkte meg om så var det jo egentlig ikkje så lenge. Eg vart faktisk gravid i vår 5. ordentlige prøveperiode - for i 3 av syklusane min hadde mannen min vore på jobb i Nordsjøen når eg hadde EL, så dei månadene kunne jo egentlig ikkje reknast med. Og tenk alle bekymringane eg hadde hatt, til ingen nytte! For eg kunne jo bli gravid, berre ikkje fullt like lett som mora og søstera mi. ;)

Sjølv om det ikkje er så enkelt, så råder eg deg til å ikkje begynna å stressa for mykje med prøvinga enda. Det kom jo ingenting positivt ut av at eg gjekk rundt og bekymra meg så mykje! Men såklart, om dåke prøver veldg lenge og det fortsatt ikkje har klaffa, så blir det jo noko anna. Men det kjem ingenting positivt ut av å ta sorgene på forskudd. ;) Eg er sikker på at du også blir gravid etter kvart! :) Så håpar eg at prøvetida blir ei spennande og fin tid for deg, og at du klarar å leggja vekk alle dei vonde og triste tankane som eg kjenner så altfor godt igjen frå mi eiga tid som prøvar!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for oppmuntring! :) Jeg vet jo at jeg kan være gravid nå, selv om det ikke slo ut på testen, men jeg har liksom ikke tro på det.. redd for å bli skuffet. Men, heldigvis blir jo de fleste gravide innen ett år etter de starter prøving, så det er jo bare å glede seg egentlig...

Men, når man håper på noe er det så utrolig lett å bli skuffet...

Har forøvrig hatt en super dag med min lille familie, så jeg har det fint nå :)

Kanskje jeg kan se frem til litt prøving for sikkerhetsyld senere i dag.. hihi... godt påskudd iallfall! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa!

Vi får satse på det.. helst juli! :klemmer:

Jeg må være borte fra mannen min en del i oktober.. så jeg håper bare vi rekker å prøve på rett tidspunkt.... ellers må jeg nesten skulke litt.... dette er jo viktige saker!! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da har jeg vært hos legen for å sjekke at alt står bra til, og ta blodprøver, sånn for sikkerhetskyld... siden jeg er over 30 var det ok å få gjort det tenkte jeg.

Men, det ble jammen en dårlig opplevelse! Fastlegen min, som jeg aldri har møtt, var borte, og jeg fikk en vikar i stedet. Greit nok.. tenkte jeg. Helt til jeg kom til timen (etter å ta fri halve dagen fra jobb), timen er betydelig forsinket, og legen meeeget stresset.

Jeg ville snakke litt med henne, få litt råd, spørre om hva jeg bør teste, osv, slikt man lurer på, men legebesøket endte slik: i løpet av 10 min. hos legen: målte blodtrykk, avfeide spørsmålene mine med at, "neida, du er så ung så.. bare kjør på så blir du gravid" mens hun ba meg ta av klærne for å ta en GU som hun mente var mye mer relevant. Mens jeg kledte av meg og ble loset opp i stolen måtte jeg forklare henne at jeg har vært utsatt for seksuelt misbruk tidligere, og derfor er livredd disse undersøkelsene. Jeg svimte nesten av i stolen, strigråt, og var veldig anspent, så undersøkelsen ble ganske vond også.. Så når hun var ferdig rant det blod mellom lårene mine, og jeg måtte tørke bort dette og kle på meg fremfor legen mens hun skrev faktura (på nesten 300 kr!!) for disse 10 min. Så sendte hun meg ut til laboratoriet, hvor jeg får beskjed om at dette har stengt for dagen, og at jeg må komme tilbake en annen dag!

Da var jeg rimelig skjelven i beina, vondt i underlivet, sminke og tårer nedover kinnene, og får beskjed om å komme tilbake.. jeg ble lei meg og sint, det var jo tross alt for blodprøvene jeg hadde bestilt time, men det fikk jeg jo ikke gjort. I stedet fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha forståelse for at de ikke kunne jobbe døgnet rundt, og at det ikke var deres ansvar å på forhånd gi meg beskjed om at blodprøver ikke kunne tas ved legetimer så sent på dag.

Jeg har en svært hektisk jobbhverdag, hvor det er vanskelig å ta seg fri for å dra til legen, og det var jo derfor jeg hadde bestilt time i god tid, slik at alt skulle kunne ordnes da.

Dette ble en skikkelig nedtur, jeg fikk ikke svar på noe jeg ville vite, følte at GU-en var skikkelig vanskelig, vond og ydmykende, og i tillegg måtte jeg gå fra timen uten å få tatt de prøvene jeg egentlig kom for å ta.

Jeg ble så rasende, og dro hjem mens jeg gråt. Føler meg skikkelig ydmyket og skitten og ekkel. Det var ikke slik jeg ville det skulle være.. Ikke akkurat i humør til å "prøve" i dag.. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en god :hug: til deg. Teite lege damen :kjefte: Slik skal man ikke praktisere yrket sitt når man har med mennesker å gjøre.

Håper dagen din blir bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Innom med en god :hug: til deg. Teite lege damen :kjefte: Slik skal man ikke praktisere yrket sitt når man har med mennesker å gjøre.

Håper dagen din blir bedre

Tusen takk, den ble jo litt bedre med en klem :)

Og så kan jeg være med å si "teite legedame!", det hjelper jo også litt :ler: Skikkelig teite legesekretærdamer også.

Hm. Japp. Føles litt bedre nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene! :klem:

For et ubrukelig legekontor! Så utrolig frekke de var. Er det noen andre leger i nærheten du kan gå til i steden? Jeg håper ikke du behøver å ta turen dit igjen.

Må bare legge til at det er noe alvorlig galt når en instans som skal være til hjelp, ydmyker og overkjører folk og får en til å føle seg til bry når man faktisk bare er ute etter at de skal gjøre jobben sin. :sur:

Endret av Svipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det oppleves ekstra provoserende når man har gjort alt "riktig" (bestilt time i god tid) og bare ønsker en grei samtale med legen og blodprøver. Men men, det finnes flere andre legekontor i nærheten, så det skal gå fint å bytte, heldigvis. Går ikke tilbake dit iallfall! Glemte forresten å nevne at den ene legesekretæren presterte å rope tvers over rommet slik alle som ventet hørte på "er du gravid eller??" når jeg forsøkte å forklare dem hvorfor det ikke var greit for meg å bare komme tilbake igjen i morgen.. Veeeldig hyggelig spørsmål å få fremfor alle... spesielt når man ønsker seg veldig barn, og er litt redd for å ikke bli gravid.. og jeg var jo der faktisk for å undersøke at jeg kan bli gravid fortsatt.. Noen er så utrolig frekke og har lite antenner for hva og hvordan som er greit å spørre om..

Nå føles det iallfall mye bedre, min snille mann er hjemme i kveld og skjemmer meg bort med å tilbringe kvelden i armene hans under varmt teppe, god mat, litt sjokolade og søte ord, så da ble dagen bra til tross for dumme legekontor.. det hjelper mot det meste! :yvonne:

Tusen takk for klem Svipa! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ein kjip lege, og for eit råttent legekontor! :kjefte: Skaff deg ein ny lege med ein gang, for slik kan ein ikkje godta å bli behandla. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...