Gå til innhold

Palin kan bli president


gattissima

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er veldig synd at når det kanskje er mulig at USA kan få sin første kvinnelige president, kan det bli en sterkt konservativ og superkristen Palin. Hun er imot prevensjonsundervisning, sterkt imot selvbestemt abort, og mener at Gud støtter invasjonen i Irak :hakeslepp:

og mener at alle skal ha rett til å bære våpen.

Hvis det er noe verden ikke trenger i disse tider, er det enda en person som er overbevist at det er en eller annen gud som støtter landet og politikken de fører.

Den dama skremmer meg, rett og slett.

Endret av gattissima
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig at hun er skremmende. Men hun blir neppe president ;) Hun er visepresidentkandidat, og visepresident er noe ganske annet enn president.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at hun er skremmende. Men hun blir neppe president ;) Hun er visepresidentkandidat, og visepresident er noe ganske annet enn president.

Visepresidenten blir president hvis den sittende presidenten dør. McCain er 72 og kan bli sittende til han er 80. Risikoen er definitivt til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Enig med deg! Hun er skummel!

Kristenfundamentalister er dødsskumle (som alle andre religiøse fundamentalister).

Abortmotstandere i USA er ikke akkurat kjent for å fare frem med silkehansker de heller, paradoksalt nok. (Sier ikke at hun selv er en terrorist, men pro life aktivistene er jo for terrorister å regne.)

I tillegg er hun medlem i NRA. For meg framstår de stort sett som lavpannede brunskjorter med sørstatsflagg på veggen og pick-up i hagen som helst ser at de kan få lov å reise rundt og true hvem de vil med børsa si. (OK, jeg vet jeg setter ting på spissen nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig glad jeg ikke er hennes gravide tenåringsdatter som må gifte seg med en selverklært redneck og hockeyspiller som selv uttaler at han absolutt IKKE vil ha barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visepresidenten blir president hvis den sittende presidenten dør. McCain er 72 og kan bli sittende til han er 80. Risikoen er definitivt til stede.

Ja, det er en altfor stor risiko.

For ikke mange år siden satt jeg en hel natt og diskuterte politikk og livssyn med en amerikaner som har samme type meninger som Palin. Og for meg var mange av de meningene han kom med like uforståelige for meg som om jeg hadde diskutert med en fra en annen planet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley
Og for meg var mange av de meningene han kom med like uforståelige for meg som om jeg hadde diskutert med en fra en annen planet.

Kjenner følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visepresidenten blir president hvis den sittende presidenten dør. McCain er 72 og kan bli sittende til han er 80. Risikoen er definitivt til stede.

For å si det slik: She's only a heartbeat away...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når konservative, kristne politikere som er anti-abort, pro-våpen osv vinner frem i USA, kalles det skummelt og skremmende. Når konservative muslimer med noenlunde samme holdninger - mot abort, for retten til å bruke våpen mot Vesten på kommando fra Allah osv - får plass i media, kalles det plutselig verken skummelt eller skremmede lenger, da er det vi vestlige som må forstå deres kultur og deres tenkemåte, for det er jo sånn de er oppdratt og hvilken rett har vel vi her til å sitte her i Norge og tro at vi er bedre enn dem.

Paradoks? Dobbeltmoral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner
Når konservative, kristne politikere som er anti-abort, pro-våpen osv vinner frem i USA, kalles det skummelt og skremmende. Når konservative muslimer med noenlunde samme holdninger - mot abort, for retten til å bruke våpen mot Vesten på kommando fra Allah osv - får plass i media, kalles det plutselig verken skummelt eller skremmede lenger, da er det vi vestlige som må forstå deres kultur og deres tenkemåte, for det er jo sånn de er oppdratt og hvilken rett har vel vi her til å sitte her i Norge og tro at vi er bedre enn dem.

Paradoks? Dobbeltmoral?

Vet ikke helt om jeg er med deg på tankene dine.

Religiøse fundamentalister oppfattes gjerne som skumle og skremmende helt uavhengig av religion. Personlig synes jeg Mrs Palin er dødsskummel.

Det som kanskje medfører at hun framstilles som "skumlere" enn konservative muslimer, er at hun likner mer på oss i klesdrakt og utseende. Det blir vanskeligere å lage et "de/oss-skille" når meningene forfektes av en som henne. Når det ikke er så lett å skille ut meninger på grunnlag av utseende, vil det oppfattes som "skummelt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg skal prøve meg som president i USA. Jeg er rake motsetningen av henne, spesielt når det kommer til sex.

Men det er kanskje ike bra det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk
Når konservative, kristne politikere som er anti-abort, pro-våpen osv vinner frem i USA, kalles det skummelt og skremmende. Når konservative muslimer med noenlunde samme holdninger - mot abort, for retten til å bruke våpen mot Vesten på kommando fra Allah osv - får plass i media, kalles det plutselig verken skummelt eller skremmede lenger, da er det vi vestlige som må forstå deres kultur og deres tenkemåte, for det er jo sånn de er oppdratt og hvilken rett har vel vi her til å sitte her i Norge og tro at vi er bedre enn dem.

Paradoks? Dobbeltmoral?

Merkelig nok så bekymrer jeg meg mer for at lederen av en av verdens mektigste og innflytelsesrike nasjoner, som en skulle forvente besto av litt mer oppegående og belærte mennesker, er en religiøs halvfanatisk tulling.

Det har ikke noe med at jeg har mer "forståelse" for eventuelle fanatiske muslimske ledere, men det har noe med skadepotensial å gjøre, og også noe med hva man kan forvente av befolkningen i de landene: et industriland kontra et land hvor innlagt vann er en luksus og skoler er så godt som ikke-eksisterende.

Endret av postsekk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok så bekymrer jeg meg mer for at lederen av en av verdens mektigste og innflytelsesrike nasjoner, som en skulle forvente besto av litt mer oppegående og belærte mennesker, er en religiøs halvfanatisk tulling.

Det har ikke noe med at jeg har mer "forståelse" for eventuelle fanatiske muslimske ledere, men det har noe med skadepotensial å gjøre, og også noe med hva man kan forvente av befolkningen i de landene: et industriland kontra et land hvor innlagt vann er en luksus og skoler er så godt som ikke-eksisterende.

Men er det ikke enda mer uforståelig at de velger muslimen Barak Hussein Mohammed Obama som demokratenes presidentkandidat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men er det ikke enda mer uforståelig at de velger muslimen Barak Hussein Mohammed Obama som demokratenes presidentkandidat?

Barak Obama er en langt mindre skremmende presidentkandidat, ja. På grunn av meningene hans og politikken han forteller at han ønsker å gjennomføre.

Ikke på grunn av religionen hans (som forresten ikke er isalm ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

MacCaine+ Palin= scary team.. De vil ikke gjøre verden til et bedre sted. Hverken for sitt eget folk og land eller utenriks.

Obama+Clinton= tja. Kanskje endelig fokus på de mer hjemlige problemene landet sliter med? Mindre fattigdom, mer humant system, enn de siste årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obama snur kappen etter vinden. Han sier det han tror folk vil høre. Han motsier seg selv og han fremstår ikke som pålitelig. Obama blir beskrevet som en ulv i fåreklær. Jeg er bekymret for både USAs fremtid og Europas fremtid hvis han blir president. Jeg mener han har et mye større skadepotensial enn Palin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obama snur kappen etter vinden. Jeg mener han har et mye større skadepotensial enn Palin.

Fordi???

En mann som forteller om den politikken folk ønsker må være skummel??

Så da er det bedre å stemme på noen som bare sier ting man ikke vil høre?

Henger ikke helt med på den logikken, jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...