Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal legge ny parkett i stue og kjøkken (åpen løsning). Derfra går det en skyvedør ut til gangen. Nå lurer vi på om vi skal legge parkett i gangen også, slik at den går i ett i ganga/kjøkken/stue, eller om vi skal legge fliser i gangen.

Jeg tenker meg nemlig at fliser i gangen er lettere å holde rent (de kan man vaske med såpe, parkett skal man jo helst ikke bruke masse såpe på)

Jeg ser for meg at det er praktisk når man kommer inn med sølete støvler etter en nydelig tur rundt Østensjøvannet... :lol:

Enig?

Andre forslag?

Og hvis vi bestemmer oss for fliser i gangen - hvordan bør vi best takle overgangen fra fliser, via skyvedøren til parketten i stua?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok valgt fliser for de tåler mer. Vi har parkett i gangen og den er blitt utrolig stygg og ripete.

Skrevet

Vi har valgt fliser i gangen, og håper og tror at det er en god løsning. Vanskelig å svare på ennå, for vi flytter inn om 14 dager - Jippi!! Gleder meg masse :D

Skrevet

Fliser er uten tvil det beste i en gang.

Vi har parkett, men angrer på at vi ikke tok oss bryet med å støpe, slik at vi kunne ha fliser der.

Parketten er ripete, hakkete og stygg etter 2 år.

Skrevet

Fliser, fliser, fliser!

Vi har en ganske stor gang hos oss og la robuste fliser der. Dette skjuler ganske effektivt at det ikke alltid er like prikkfritt og rent pluss at det er lett å gjøre rent. Det tåler vann, sko, dyr, rot og annet tull uten å få et merke. Noe som er mer enn du kan si om en parkett.

Gå for fliser! :ler:

Suz :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Fliser! Evt laminat (får jo laminat som ser ut som fliser.) Parkett blir full av riper, tank på all småsteinen som setter seg fast under sko med grove såler...

Skrevet

Laminat duger absolutt.

Og de nye typene som ser ut som fliser er ganske dekorative også. Lett å legge, holdbart og billig.

Selvsagt tåler ikke disse riktig så mye som ekte fliser, men de kan lett byttes ut etter en stund.

Uansett hva man velgerm så er det lurt å investere i en stor og god dørmatte og gjerne en løper/rye som dekker det mest trafikerte området i gangen.

Jeg vurderer faktisk å få laget et utendørs skoskap jeg. Slik at skoene kan oppbevares ute i sommerhalvåret.

Skrevet

FLISER!!!! helt klart.......har hatt det meste men ingenting slår dette materialet spør du meg!

-charmina :D

Skrevet

Fliser !! Absolutt det beste valget :D

Har selv laminat i gangen og det går helt greit med tanke på riper og slikt, men det er ikke noe særlig med tanke på vannsøl.

Fliser med varmekabler er jo bare digg :)

Skrevet

Er ikke det veldig stor sjanse for at det blir vannskader på fliser etter et par år? Har i allefall blitt advart mot å sette fliser inne på badet av en som driver med sånt da det som oftest må byttes ut etter et par år...

Men så er jo bad og gangen to helt forskjellige rom med forskjellige funksjoner...

Skrevet
Er ikke det veldig stor sjanse for at det blir vannskader på fliser etter et par år? Har i allefall blitt advart mot å sette fliser inne på badet av en som driver med sånt da det som oftest må byttes ut etter et par år...

:o Det har jeg aldri hørt om.

Har alltid hatt fliser på badet vi. Mine foreldre hadde de samme flisene på badet i 12-13 år og byttet dem KUN fordi de var umoderne. Satt som bare rakkern.

Det må selvfølgelig være membran under flis og støp. Og flisene må legges skikkelig. Flisene kan løsne dersom de ikke er skikkelig limt, men da har man bare seg selv å takke tror jeg.

Skrevet

Jeg hadde uten tvil valgt fliser m/varmekabler....greit når unger kommer inn med våte klær ol....hvis du velger mørke fliser (f.eks. koks/grå)..så viser ikke skitt (som det alltid vil være i en gang) så godt heller... :wink:

Vi har kjøpt brukt hus og her er det parkett i hele hovedetasjen...også i gangen....jeg har såååå lyst å bytte ut parketten i gangen....men har ikke samvittighet til å gjøre d....parketten er forholdsvis ny (2 år)..og gangen er ganske stor....16 m2.... :-?

Men på sikt bytter vi den nok ut til fliser og varmekabler....mer praktisk, og ikke minst finere...

:)

Skrevet

Fliser her også, vi har parkett og det blir ikke pent når det er vått ute. Har også hatt laminat, men liker best fliser, gjerne skiferfliser er pent og anvendelig etter min mening.

Skrevet

Var hos noen venner nettopp og de hadde lagt mørkegrå fliser i gangen. Kjempestilig!! De var veldig fornøyde særlig med tanke på at de har to små unger som drar inn diverse sand ol.

Jeg vil og ha flis!!

Gjest Alive
Skrevet

Fliser er absolutt et godt alternativ, eneste jeg reagerer på er at det er vanskelig å holde fugene rene....

Har dere noen gang tenkt på det...? Fliser på bad for eksempel! Rundt toalettet, der det ofte blant gutta skvettes litt :roll: Det setter det seg masse bakterier nedi fugene. Og så er vi flinke og vasker....

Skrubber dere nedi hver rand?

:o :o :o

Skrevet

Moren min har fått tak i en slags "damppistol" som renser fugene på fliser.

Det blir en slags høytrykks-damp som blåser skitten vekk. Den er visst kjempesuper.

Jeg har bare fliser på bedet og fugene er ikke dype (har egenhendig lagt disse flisene) og de er mørk grå.

Jeg vasker gulvet helt vanlig, men tar en omgang på fugene når jeg ser at det er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...