Gå til innhold

Hvordan vaske bilen?

Gjest *Mim*

Anbefalte innlegg

hvordan i huleste vakser man bilen selv? Jeg har prøvd en gang for flere år siden, og fikk beskjed om at alt hadde blitt helt feil... Siden det har jeg vasket i maskin, men det er jo pokker så dyrt. Skjønner at jeg ikke skal bruke Jif skurekrem, ellers er jeg helt bilvaskgrønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det bare å ta ei bøtte med vann og zalo og en svamp å begynne å vaske?

Har ikke bil, så midt svar teller nok ikke, men jeg trodde det var bare å gjøre det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalo? Hm... skeptisk. Tror jeg avventer svar fra noen som har bil. ;)

Det er nok lurt å vente, ja.

Kanskje godt jeg ikke har bil for jeg hadde nok vasket den med zalo :fnise:

Har aldri tenkt på at det ikke skulle være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du må jo spyle godt først så du får av sand og stein så du ikke lager riper,så tar du ei bøtte med varmt vann og svampen med såpe i og vasker fra toppen og ned så spyler du igjen.Se over og er det mere skitt så gnu litt til.og da skyll igjen.hehe.Ang.tørking det må du gjøre om du vil men jeg personlig hadde ikke lagt så mye arbeid i det.kjedlig nok som det er.Detta er billig iallefall.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er mer avansert bilvask, som for eksempel at dette er en ekstremt møkkete bil, anbefales det å bruke et avfettingsmiddel før bilen spyles grundig, vaskes med myk svamp og såpe. Og skal den være skinnende kan den poleres.

Og jeg er jente uten bil:-p Men har en halv livstid på bensinstasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mann med bil. Man skal ikke le av det med Zalo. Fikk råd fra en billakkerer engang om å bruke det. Det inneholdt et slagsfett som ikke tørket ut lakken.

Ellers så er det bare og bruke avfetting vis mye møkk, såpe og mye vann for ikke å lage riper. Spyle nedenfra på bilen og jobbe seg oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...