Gjest Tante Rød Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Hei, Jeg er 30 år gammel, har fått mine første grå hår og er generelt fornøyd med livet. MEN Jeg synes mensen bare har blitt verre og verre i løpet av de siste årene! (kanskje i løpet av det siste 1-1,5 årene) Blødningene er mindre, men smertene er skikkelig ubehagelige. Hvis jeg ikke har med meg paracet, må jeg ofte gå hjem fra jobben på første blødningsdag. Det føles som en knyttneve som holder fast og vrir på både livmor og tarmer, og det blir vanskelig å sitte. I tillegg blir jeg sittende på toalettet med diarè. Fysisk aktivitet kan jeg glemme. Jeg blir da ofte kvalm i tillegg. Jeg har aldri før hatt problemer med dette. Har aldri hatt grunn til å bry meg med mensen før nå. Er dette noe som kommer med alderen? Noen andre med samme erfaring?
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Kanskje er det slik at det blir verre med tiden? Jeg fikk mensen da jeg var 14, og hadde aldri noen plager i den forbindelse, jeg er nå 25 og har det siste året stiftet bekjentskap med både PMS (av typen selvmedlidende og sutrete) og magekramper.
angeleyes Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Blir det verre med årene?? Jeg er 20 år og har hatt mensen siden jeg var 11. Hadde ekstreme menssmerter før jeg begynte på p-piller, men nå kjenner jeg nesten ingenting lenger. *håper noen kommer inn her og avkrefter at plagene blir verre med årene snarest*
SnuppiLuppi Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 ja, jeg synes det blir verre med årene. Jeg har generelt hatt veldig mye mensensmerter, men i det siste har det blitt end verre...jeg er 25
Gjest Snart 40 Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Jeg synes også det har blitt verre. Fikk mensen da jeg var 14, og hadde bare småplager som forsvant helt da jeg begynte på p-pillen noen år senere. Men etter jeg fikk 2. barnet mitt (da jeg var 26) ble det verre. Blør ikke så mye, men har kraftige smerter og diaré. PMS har jeg hatt de siste 2-3 årene.
Gjest Tante Rød Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Jeg synes også det har blitt verre. Fikk mensen da jeg var 14, og hadde bare småplager som forsvant helt da jeg begynte på p-pillen noen år senere. Men etter jeg fikk 2. barnet mitt (da jeg var 26) ble det verre. Blør ikke så mye, men har kraftige smerter og diaré. PMS har jeg hatt de siste 2-3 årene. Hva i all verden kommer diarè av? Man spiser jo det man pleier?
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 jeg hadde ikke mensplager tidligere, men etter at jeg sluttet med p-pillen fikk jeg mer ubehag! da kan jeg gå å være rar i kroppen en stund før mens! og jeg er 22 år, før og under pillebruken hadde jeg ingen symptomer i det hele tatt.
SnuppiLuppi Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Hva i all verden kommer diarè av? Man spiser jo det man pleier? Det er veldig vanlig å få diarè de første mensdagene!
Gjest *Mim* Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Jeg pleier også å få diare av mensen. No skikkelig dritt. Jeg syns også det blir verre med årene. Er 36 år nå, og begynner å merke et snev av PMS.
qrs Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Tja hos meg har det blitt bedre med årene. Jeg hadde plager som dere beskriver i tenårene. Ja det var så ille at jeg kastet opp av smertene til tider. Så gikk det over da jeg omsider begynte på p-piller i 20-årene. Nå som jeg er i midten av 30-årene er mensen til å leve med uten p-piller (=aldri mer!) og med bare et par smertestillende første dag. Jeg har 3 svangerskap bak meg så det kan ha noe med det å gjøre da. I alle fall har min gamle farmor betrodd meg at hun hadde det like ille som meg i sin ungdom (fortalt etter en episode hvor jeg sprang ut fra hytta hvor jeg var sammen med henne og hang over gjerdet og spydde i blåbærbuskene!) men at det hele ble bedre da hun fikk barn. Så kanskje? Men kanskje det er motsatt for andre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå