Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til gutt?


Felix

Anbefalte innlegg

Min fetter skal konfirmeres og jeg aner ikke hva vi skal gi. Jeg kjenner han overhodet ikke.

Han bor på gård i Sør Trøndelag. De har kuer og hester i tillegg til korn. Han er også opptatt av jakt og fiske, motorsport og sikkert andre gutteting.

De har et kjempe arrangement med mat, drikke og overnatting fra fredag til søndag.

Og gaven vil være fra med, min kjæreste og datter.

Hva gir jeg? Og for hvor mye? Trenger råd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd er: en flott kniv med fin slire. For eksempel Fritjof Nansen-kniven. Du kan få gravert navnet hans inn både på skaftet og på sliren. Det er en kjempefin turkniv som kan brukes til "alt".

Jeg gav en slik kniv til min gudsønn og han var strålende fornøyd, etter først å skulet på meg siden jeg hadde pakke og ikke konvolutt med i selskapet...

Den koster vel rundt kr. 500.- eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er: en flott kniv med fin slire. For eksempel Fritjof Nansen-kniven. Du kan få gravert navnet hans inn både på skaftet og på sliren. Det er en kjempefin turkniv som kan brukes til "alt".  

Jeg gav en slik kniv til min gudsønn og han var strålende fornøyd, etter først å skulet på meg siden jeg hadde pakke og ikke konvolutt med i selskapet...

Den koster vel rundt kr. 500.- eller noe slikt.

Hvor kan den kjøpes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den på en Wistex-butikk, men de fleste gode sportsbutikker vil jeg tro har slike kniver. Eller en "jakt- og fiske-butikk".

Det var moro å gi en slik fin gave, han var oppriktig glad og viste den stolt rundt til foreldre og besteforeldre. Morsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å svare det samme, altså en fin kniv siden han er opptatt av jakt og fiske, men Sofia kom meg i forkjøpet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en slik håndlaget turkopp i tre...

Eller en alt-mulig-kniv - fås kjøpt på sportsforetninger eller jakt-fiske. Har ca. 30 funksjoner, koster ca. 500 kr.

Eller en praktbok om f.eks. jakt og fiske eller lokalhistorie.

Eller eller eller...

Kommer ikke på mer i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ender jeg nok opp i en sportsbutikk i morgen. Sånn Swiss kniv kanskje med 1000 funksjoner. Eller en solid tursekk. Fikk en Hagløfs tursekk i julegave da jeg var 15 år. Den er fortsatt fin -10 år senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes 500 kr til et søskenbarn er for mye jeg.. vi gir for ca 2-300 kr. Holder mere nok! Men diskusjonen har vi hatt før. En sekk er jo fint. Hva meg gavekort så han kan velge ut den sekken han selv vil ha? Kanskje legge til litt og få en stor sekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...