mee mee Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Var på legevakten mandag og fikk konstantert Herpes! Så har litt spørsmål til dere her som også har hatt det. Hvordan merket du at du fikk det? Hvor lang tid etter behandlig gikk det over? Hvordan behandlig fikk du? Hvor ofte får du utbrudd? Kan man ha det lenge i kroppen før man smitter? Siden begge oss kommmer fra langtidsforhold.. Litt mange spørmål her, håper noen kan svare
Gjest StockDama Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Æh, kjipt =/ Kan nok ikke hjelpe deg, men du får en
Gjest 22222 Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Det finnes mange tråder om herpes i forumet her dersom du søker... Kan svare for meg personlig; Fikk mange vonde sår i underlivet som hemmet meg veldig, så skjønte fort hva det var da min daværende nye type (ex nå) hadde fått det konstatert 1 år i forveien. Trodde vi var forsiktige, men han smittet selv om han ikke hadde utbrudd. Etter jeg fikk Valtrex tok det 1 døgn ca før smertene begynner å avta og det roet seg litt. Ved førstegangsutbrudd er det betydelig flere sår enn senere og desto mer smertefullt. Det kan derfor gå en stund før alt er borte. Jeg går for øyeblikket på forebyggende behandling da jeg får utbrudd hver gang jeg får mensen, så tar en 500mg Valtrex hver dag i 3 mnd. Ved utbrudd eller jeg kjenner at jeg får utbrudd tar jeg en morgen og kveld til det er over. Noen kan ha herpes i kroppen lenge uten at det smitter, mens noen smitter med en gang. Meg og exen var sammen i 5 mnd før jeg ble smittet og han hadde aldri utbrudd under den tiden. Har vært sammen med samboer i 3 år nå og han er ikke smittet. Håper det hjalp noe
Gjest Alabama Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Fikk det i mai, og har ikke hatt utbrudd siden. Hadde type 1 i underlivet, altså den typen som man vanligvis får i ansiktet, og den har visstnok et mildere forløp og færre utbrudd enn type 2. Etter jeg starta med behandling begynte det å roe seg etter et par dager, og en uke etter hadde fortsatt noen sår, men ingen smerter. God bedring! Føler med deg!!
mee mee Skrevet 3. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2008 Har gått på behandling nå i 3 dager, og gjør fortsatt så vondt å gå at jeg er sykemeldt. Skal i utdrikingslag til Lørdag, håper virkelig jeg får vært med!!! Kan man bruke noe krem som bedøver?
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Har gått på behandling nå i 3 dager, og gjør fortsatt så vondt å gå at jeg er sykemeldt. Skal i utdrikingslag til Lørdag, håper virkelig jeg får vært med!!! Kan man bruke noe krem som bedøver? Sinksalve som du kjøper på apoteket hjelper på å tørke ut sårene, samt at jeg fikk beskjed av legen om å bade underlivet i grønnsåpe! Følte at det hjalp.
mee mee Skrevet 4. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2008 Noen av blemmene er borte nå, men i de vanskelige områdene sitter det forsatt noen veldig vonde. som i sprekken i rompen.. Hjelper det da med sinksalve for å få de til å tørke ut, eller er det andre ting som kan hjelpe. Det er jo ikke så mye luft der, så det er vell de som kommer til å sitte lengst..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå