Gå til innhold

Konfirmasjonspengene har blitt stjålet

Fremhevede innlegg

Skrevet

En lite hyggelig sak, både for konfirmanten og resten av familien. Jeg har et familiemedlem jeg ikke kan stole på, men det visste jeg på forhånd så jeg tok mine forholdsregler under begge konfirmasjonene. Problemet er at resten av familien er ikke klar over det. Pengene ble lagt i min veske som jeg hadde med meg hele tiden, i skrått over brystet. Gaveliste ble skrevet og kortene satt utover et bord. Dermed var det ingen penger tilgjengelig.

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort hvis gavene hadde blitt borte og jeg måtte ha konfrontert noen. Vanskelig, vet aldri hvordan familien reagerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig kjedelig episode. Men bare for å fortelle hva som kan ha skjedd så var jeg i konfirmasjon når jeg var 3 år, hvor konfirmanten fikk masse fine smykker, som jeg da bestemte meg for å gjemme. De fant det heldigvis ut før vi reiste hjem så jeg avslørte hva jeg hadde gjort og de fant alle smykkene.

Poenger var at det kan faktisk bare være noen av barna som skulle ha det moro, så jeg ville absolutt fortalt familien hva som hadde skjedd.

Skrevet

Jeg er veldig spent på om det har skjedd noe i denne saken, jeg..

Synes det er helt forferdelig at noe slikt kan skje!

Synd på konfirmanten, foreldrene, og på et vis også synd på den som synker så dypt at man stjeler fra en konfirmant, og i tillegg på et sted hvor det er så stor risiko for å bli avslørt av sin egen familie... Da er man enten VELDIG syk, eller VELDIG desperat! Ingen unnskyldninger for gjerningspersonen, men de fleste skjønner vel hva jeg mener...

• 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...