florawu Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 "CERVICAL EROSION!!" Er det noen der ute som veit hva dette er? Skriver for kona mi, som er i Kina! Der har hun vært hos lege og skal etterhvert oppereres for dette!! Det engelsk/latinske ordet ovenfor har med noe i vagina å gjøre. Finner ikke noe legesider som klarer å oversette til norsk!? Opperasjonen i Kina koster 2000 kroner. Hva vil den koste her i Norge? Vet noen hva jeg snakker om? Vet noen om noen sinnsyke bra legesider der det er enkelt å finne ut vanskelige ting? Håper noen kan svare ... Hilsen en litt molefunken gressenkemann ...
Gjest Raptuza Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Cervic trur eg er livmor. Har du førsøkt engelsk-norsk ordbok?
SnuppiLuppi Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Hei du! cellene som dekker innsiden av livmoren er forskjellig fra livmorhalsen. Legen samler celler fra livmorhalsen. Når legen analyserer cellene etterpå og cellene som er samlet er fra livmoren og ikke livmorhalsen, kalles det erosjoner. Dette betyr at grensen mellom livmoren og livmorhalsen er litt endret. behandling er som regel ingenting, eller med lokalanestesi og brenning (heter det brenning? hehe... hva skal jeg kalle det?)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå