Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Jeg skal til tannlegen imorra for første gang på lenge. Husker ikke forrige gang, sikkert på ungdomskolen en gang.. Sa ifra til tannlegen at jeg har tannlegeskrekk og skal ikke på noen begynne med borringa imorra. Krever kontroll der Noen som har noen erfaring med Buran tannlege i Trondheim? Valgte de pga studentprisen, men begynner å lure på om det var lurt nå lenger. Er de no flinke? Har ett stooort hull mellom to jeksler, merka hullet ved at tyggis satte sag fast... Ufint! Men har ikke noe smerter i det hele tatt Så satser på at det ikke trenger rotfylles.. Noen som vet om det koster like mye å fikse et lite hull som et stort? Har sett noen steder at det er priser pr hull. Har alle tannleger tilbud om beroligende før man skal borre og grave. Akkurat nå er jeg like redd for regninga som for borringa. Noen som har noen beroligende ord?
PoolBoy Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Jeg går selv regelmessig en gang i året til tannelegen, men er like nervøs hver gang. Har ikke hatt hull på flere år, men de gangene noe skal repareres, setter jeg foten ned så fort det snakkes om noen annet en pirking i tennene. Bedøvelse takk! Er temmelig pinglete når det kommer til smerte, men de nålene de bruker nå for tiden er utrolig tynne og gir bare noen små stikk. Så er det bare å lene seg tilbake og kjenne pulsen senke seg At det bare er kvinnelige tannleger og assistenter på dette kontoret, er jo ingen ulempe Lever i den tro (fantasien?) at kvinner er mere medfølende og mindre hardhendte... Aner ikke hvor vanlig det er å gi beroligende, men vil tro det er mange som føler behovet, så det går sikkert greit. Dessuten har de nok opplevd mange nervøse pasienter, så de tar nok godt vare på deg, hvis du sier i fra Tennene må være i orden, så regningen hadde jeg ikke tenkt så mye på, selv som student. I ettertid er DET bare en fin inspirasjon til å holde tennene enda bedre vedlike og kanskje med tiden gå *gulp* regelmessig til tannlegen Dette går så fint at
Gjest TS Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Takk for svar:) Er den effekten jeg håper på nå. At det hele går smertefritt og at det dermed ikke blir like ille å dra neste gang. Har grusomme minner av bedøvelser som ikke virker( ubrukelige skoletannleger som ikke setter dem riktig). Noen som har vært borti denne typen bedøvelse? Og denne type "borring"?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå