Gjest BI-studina Skrevet 2. september 2008 #1 Del Skrevet 2. september 2008 Vi har en oppgave på BI Nydalen der vi bør regne ut: - Hvor mange prosent økning er det fra 50 til 200? - Hvor mange prosent er 93 av 850? Det er to helt ulike beregninger, men jeg vet ikke hvordan vi gjør det! Kan dere hjelpe til så jeg får gjort hjemmeoppgaven? Takk hvis noen svarer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. september 2008 #2 Del Skrevet 2. september 2008 Prosentregning: http://www.matematikk.net/klassetrinn/klasse08/prosent.php Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #3 Del Skrevet 2. september 2008 Svar på oppgave 1 er 300%. 50+50=100% 50+50+50=200% 50+50+50+50=300% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. september 2008 #4 Del Skrevet 2. september 2008 ...og svar på oppgave 2 blir vel: 93/850*100% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 2. september 2008 #5 Del Skrevet 2. september 2008 Herregud, er dette matteoppgaver på høyskolenivå for økonomistudenter? Denne prosentregningen er jo ungdomsskolepensum! Og hvor lave krav er det egentlig til forkunnskaper for de som begynner på BI? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. september 2008 #6 Del Skrevet 2. september 2008 BI er privatskole. Man betaler dyrt for plassen, så man trenger ikke kjempekarakterer for å komme inn. Men før ts dømmes nord og ned for sine manglende kunnskaper, så er det ikke uvanlig at pensum fra ungdomsskolen går litt i glemmeboken som medfører at en trenger en oppfriskning. Dessuten vet vi ikke om disse lette oppgavene inngår i en større helhet eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 2. september 2008 #7 Del Skrevet 2. september 2008 De går inn i en større helhet, tro meg Mattefaget går over hele året, og første semester er nettopp repetisjon av elementær kunnskap slik at det vanskelige skal gå bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. september 2008 #8 Del Skrevet 2. september 2008 Det var det jeg hadde mistanke om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #9 Del Skrevet 2. september 2008 Hehe, Hvis de sliter med DET der, så kommer de til å stryke mattefaget med glans! - 5. års BI-student Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 2. september 2008 #10 Del Skrevet 2. september 2008 Hehe, Hvis de sliter med DET der, så kommer de til å stryke mattefaget med glans! - 5. års BI-student Takk og lov! Jeg vil ikke at landets næringsliv skal styres av folk som ikke husker såpass av ungdomsskolepensum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. september 2008 #11 Del Skrevet 2. september 2008 Ja, for en skam at det finnes mennesker som ikke er like feilfri som dere. For en dødssynd det er å måtte friske ørlite grann opp i matten en gjerne ikke har hatt på ti år. Da kan en umulig ha noe som helt annen matematisk kunnskap på et høyere nivå, kan en vel? Nei, hvordan kommer det til å gå med dette landet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BI student Skrevet 2. september 2008 #12 Del Skrevet 2. september 2008 Hehe, Hvis de sliter med DET der, så kommer de til å stryke mattefaget med glans! Går 2. året på BI, tenkte tre år skulle være nok. Det er flere i klassa som er usikker på brøk og prosenter. Det går nok bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #13 Del Skrevet 2. september 2008 Takk og lov! Jeg vil ikke at landets næringsliv skal styres av folk som ikke husker såpass av ungdomsskolepensum. Mange BI'ere havner som telefonselgere i Oslo i de små ulike bedriftene på Lysaker og rundt industribebyggelsen ved Hilmers Hus på Skøyen. Så det er ikke alle som får bruk for alt de har lært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #14 Del Skrevet 2. september 2008 De går inn i en større helhet, tro meg Mattefaget går over hele året, og første semester er nettopp repetisjon av elementær kunnskap slik at det vanskelige skal gå bedre. Det stemmer, første året går ofte med til repetisjon av elementørkummskap som mange har lært en gang tidligere for mange år siden...det som ikke praktiseres glemmes lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 2. september 2008 #15 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg kjenner mange som kunne lite matte, men har jobbet hardt og klart seg veldig bra på eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #16 Del Skrevet 2. september 2008 Svar på oppgave 1 er 300%. 50+50=100% 50+50+50=200% 50+50+50+50=300% Det bloir jo feil! Kanskje nien kan vise det riktige svaret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 2. september 2008 #17 Del Skrevet 2. september 2008 Det bloir jo feil! Kanskje nien kan vise det riktige svaret? Svaret er riktig. ((200-50) / 50) * 100% = 300% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 2. september 2008 #18 Del Skrevet 2. september 2008 Hvis man er på jakt etter ren økning ja, slik TS skriver. Lurer på om noen skribenter her oppfatter spørsmålet som at man er på jakt etter forholdet totalt sett, altså at 200 er 400% av 50. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 2. september 2008 #19 Del Skrevet 2. september 2008 Hvis man er på jakt etter ren økning ja, slik TS skriver. Lurer på om noen skribenter her oppfatter spørsmålet som at man er på jakt etter forholdet totalt sett, altså at 200 er 400% av 50. Syns spørsmålene er veldig klart formulert jeg. Det du svarer på spør hun jo etter spesifikt i spørsmål 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 2. september 2008 #20 Del Skrevet 2. september 2008 "hvor mange prosent økning fra 50 til 200" Skjønner ikke helt hvordan det kan misforstås Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå