Gå til innhold

Unge jenter i herregarderoben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at unge jenter er med i herregarderoben? Hvor unge de var vet jeg ikke, men de bemerket at de ikke hadde lyst til å se alt hos mennene(??) og at noen var barberte da de gikk inn... Regner med at de var rundt 7-8 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var jentene barberte og 7-8 år? O_o

Det logiske for meg hadde vært at når de er gamle nok til å kunne dusje selv og slik så kan de vel klare seg i jentegarderoben alene?

Skrevet

Klarer de seg selv, kan de gå i garderoben alene. Er de for små til det, må de være med en forelder.

Hvis de ikke klarte seg selv, så er det jo greit, men hørtes jo strengt tatt ikke slik ut...

Gjest Stjernedryss
Skrevet (endret)

Jeg opplevde faktisk at det var en ganske stor gutt i jentegarderoben en gang jeg var i svømmehallen. Han må ha vært 10-12 år, og alt for stor til å bli med moren.

Jeg ble veldig usikker på om jeg skulle skifte eller ikke da... :sukk:

Endret av Stjernedryss
Skrevet

Trodde menn generelt var "tøffere" på å la døtrene gå i garderobe på egenhånd jeg.. Der jeg svømmer er det ALLTID store gutter i damegarderoben, samtidig som jenter ned i 4-5års alderen er der alene..

Skrevet

Datteren våres på 7 år går alene i damegarderoben nå. Hun startet med dette nylig da vi var på ferie og jeg og faren hennes byttet på å ta henne med i svømmehallen. Men hun var da vant til svømmehallen og det gikk veldig bra.

Skrevet

At unger over 7 er med i garderoben til det annet kjønn synes jeg er ekkelt!!

I klassen til min datter (3.klasse)er det to gutter som ikke klarer å ordne seg selv, og må ha hjelp av læreren til dette. Jeg synes man bør starte med den type opplæring i god tid før ungene skal i svømmehallen med skolen!

Skrevet
At unger over 7 er med i garderoben til det annet kjønn synes jeg er ekkelt!!

I klassen til min datter (3.klasse)er det to gutter som ikke klarer å ordne seg selv, og må ha hjelp av læreren til dette. Jeg synes man bør starte med den type opplæring i god tid før ungene skal i svømmehallen med skolen!

De fleste unger greier å ordne seg selv i den alderen, men det er ikke alle som får dette til. Det kan faktisk være en grunn til at ungene ikke får dette til, en grunn som du ikke vet om.

Jeg har selv en gutt som går i 3. klasse, og han klarer ikke å ordene seg selv. Det er ikke fordi vi ikke har lært han å bli selvstendig, men det er fordi han er veldig umoden og ligger langt etter jevnaldrende i utvikling.

Jeg synes man bør være litt forsiktig med å dømme før man vet den eksakte grunnen til at ting er som de er. Det er ikke bestandig det synes utenpå at alt ikke er som det skal være.

Selv om sønnen min har en hjerneskade og aldri kan bli som "alle andre" er det ingen som kan se det på han. Man må kjenne han eller hverfall vite litt om han før man skjønner at noe ikke er som det skal være. Jeg har mange ganger ønsket at min sønns handicap hadde vært synlig for alle for da hadde man møtt mye mer forsåelse enn man gjør når man har et skjult handicap.

Skrevet

Eller at man har en slik som jeg har, som ikke tør gå i garderoben alene enda. Da hjelper det ikke å presse, lokke eller true.

Alternativet er å holde seg borte, men så egoistisk som jeg er så er nok ikke dette et alternativ ;)

Skrevet

Dette var snakk om to jenter da, og de virket som de kunne klare seg selv. Jeg skjønner ikke hva de skulle i herregarderoben å gjøre! Jeg vet jo ikke hvor mye man ser av det motsatte kjønn, men likevel...trodde nesten ikke mine egne ører da jeg hørte hva de sa. Derfor tok det også litt tid før jeg tenkte over hva jeg faktisk hadde hørt. Synes det er merkelig at det er lov.

Skrevet
De fleste unger greier å ordne seg selv i den alderen, men det er ikke alle som får dette til. Det kan faktisk være en grunn til at ungene ikke får dette til, en grunn som du ikke vet om.

Jeg har selv en gutt som går i 3. klasse, og han klarer ikke å ordene seg selv. Det er ikke fordi vi ikke har lært han å bli selvstendig, men det er fordi han er veldig umoden og ligger langt etter jevnaldrende i utvikling.

Jeg synes man bør være litt forsiktig med å dømme før man vet den eksakte grunnen til at ting er som de er. Det er ikke bestandig det synes utenpå at alt ikke er som det skal være.

Selv om sønnen min har en hjerneskade og aldri kan bli som "alle andre" er det ingen som kan se det på han. Man må kjenne han eller hverfall vite litt om han før man skjønner at noe ikke er som det skal være. Jeg har mange ganger ønsket at min sønns handicap hadde vært synlig for alle for da hadde man møtt mye mer forsåelse enn man gjør når man har et skjult handicap.

Det er selvsagt forståelig, men da bør man benytte seg av handicap-garderobe eller lignende. Å ta med barn som er over skolealder i "feil" garderobe gjør situasjonen svært ubehagelig for de andre som skifter, og da hjelper det ikke at man har det vanskelig selv.

Skrevet
Det er selvsagt forståelig, men da bør man benytte seg av handicap-garderobe eller lignende. Å ta med barn som er over skolealder i "feil" garderobe gjør situasjonen svært ubehagelig for de andre som skifter, og da hjelper det ikke at man har det vanskelig selv.

Når jeg har han med meg i svømmehallen bruker vi handicapgarderoben der. Å ta han med i damegarderoben er uaktuelt. Før jeg visste at vi kunne bruke den så var han bare med støttekontakten sin i svømmehallen, vi er så heldig å ha fått en ung gutt som støttekontakt :)

Jeg svarte egentlig på dette:

Skrevet

Så lenge de er store nok til å stirre, skjule seg selv og kommentere, er det mer enn store nok til å være i riktig garderobe. Klarer de seg ikke alene, får man i såfall alliere seg med noen av samme kjønn som barna, eller så må man rett og slett la være å gå i svømmehallen med de til de er gamle nok.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det at barn stirrer er fordi dem ikke er vant til å se motsatt kjønn. Likedan hvis dem går i "riktig"garderobe så vil dem stirre og fnise, hvis dem aldri har sett andre av samme kjønn tidligere.

Barn som er vant til å bruke motsatt garderobe tenker ikke på at dem står blant mange andre av motsatt kjønn, verken får egen del eller at andre skal føle det ubehagelig. Faktisk synes barn som er vant til å bruke "feil" garderobe at det er flaut første gang dem er i "riktig" garderobe

Egentligt er det kjempeflott av barn får bruke "feil" garderobe for dermed får dem et naturlig forhold til det motsatte kjønn. Hvis gutter og jenter på småskolen (1.klasse) ble sendt inn i samme garderobe, så ville dem antagelig forsette uten å tenke over det til dem ble bedt om å bruke hver sin... :ler:

Skrevet
Det at barn stirrer er fordi dem ikke er vant til å se motsatt kjønn. Likedan hvis dem går i "riktig"garderobe så vil dem stirre og fnise, hvis dem aldri har sett andre av samme kjønn tidligere.

Barn som er vant til å bruke motsatt garderobe tenker ikke på at dem står blant mange andre av motsatt kjønn, verken får egen del eller at andre skal føle det ubehagelig. Faktisk synes barn som er vant til å bruke "feil" garderobe at det er flaut første gang dem er i "riktig" garderobe

Egentligt er det kjempeflott av barn får bruke "feil" garderobe for dermed får dem et naturlig forhold til det motsatte kjønn. Hvis gutter og jenter på småskolen (1.klasse) ble sendt inn i samme garderobe, så ville dem antagelig forsette uten å tenke over det til dem ble bedt om å bruke hver sin... :ler:

Men det kan jo tenkes at det er noen av de voksne som liker dette også...spesielt at unge jenter ser på de! Ikke tenkt på det kanskje?? Synes ditt svar var ganske tåpelig, for å si det mildt. Alle vet da at barn gjør de som blir fortalt. Du kan ikke være riktig vel bevart, eller utrolig naiv.

Gjest antigartner
Skrevet

Barn stirrer ikke bare fordi de "ikke er vant til motsatt kjønn".

I perioder er barn ekstremt opptatt av kropper, både av sitt eget kjønn og motsatt kjønn. Likeens er de opptatt av detaljer som er utenfor normen (da er vi riktignok inne på "ikke vant til" igjen). Når foreldrene ikke har lært opp barna sine i hva som ikke skal kommenteres, kan dette bli ganske ubehagelig for den som blir kommentert.

Tenk deg kommentarer av typen "Hun hadde stooooore pupper!" (det har jeg), eller

"Se på fargen på håret hennes "(jepp, jeg er naturlig rødhåret, og ikke brasiliansk vokset) til stadighet. Det er jo ikke barna en skal bli irritert på, men foreldrene som ikke har lært barna sine folkeskikk.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg synes i hvertfall ikke man bør ta med barn over skolealder inn i "feil" garderobe.

Skrevet (endret)

Jeg HUSKER faktisk fra barnehagen at vi var i feil garderobe! Var vel ca 4-5 år, grøsser litt med tanken på at jeg dusjet naken sammen med de barnehagetantene

Endret av mann23
Skrevet

Min mann hadde med min 5,5-åring (og førsteklassing) i svømmehallen forrige uke. Hun hadde vært med i herregarderoben, og verken hun eller pappaen synes det var rart.

Men jeg vet jo ikke hva de andre i garderoben tenkte, da...kan jo være det var ubehagelig for dem. Jeg har et noenlunde ok forhold til nakenhet, så jeg hadde nok holdt på med mitt om det var 10 år gamle gutter i garderoben. Mens min svigerinne, med to sønner på 8 og 4 år, viser seg kun fullt påkledd foran sine sønner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...