Hinata Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Hvor lenge er det vanlig at man har vondt i halsen under kyssesyke? Regner med at det er litt individuelt, men dersom du har hatt det, hvor lenge hadde du så vondt i halsen at du nesten ikke fikk i deg væske? Klarer å presse i meg litt vann her og der, men fast mat er det verre med, klarer kanskje å få i meg en slik nutridrink på 300kcal hver dag, men når kroppen skal lege så er ikke akkurat det nok til at kroppen blir glad.. Hvor lenge hadde du vondt i halsen?
Tidemand Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Jeg hadde store problemer med og få i meg mat i litt over to uker, Noe som selvfølgelig var fra rett før jul, til noe etter nyttår... Men jeg kom meg overaskende fort, og var helt kvitt hele jævelskapet i løpet av en måned En vininne av meg derimot fikk nesten ikke i seg mat på 2 måneder, og slet med kyssesyken i godt og vell ett halvt år om jeg ikke tar helt feil... Lykke til og god bedring
Gjest Portis Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Jeg hadde det i litt over en mnd. En gammel klassekamerat av meg hadde kyssesyken i 7 mnd
Hinata Skrevet 2. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2008 (endret) Får håpe jeg er en av de heldige da.. Vært syk i 2 uker nå, og først nå har halsen blitt jævlig.. Vil bli frisk edit:skriveleifer Endret 2. september 2008 av Hinata
Ida* Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Hei! Jeg hadde helt forferdelig vondt i halsen i over 1 mnd, var vel syk i litt over 2. Det var så vondt å svelge at mat var helt uaktuelt, levde på vann og skogsbæryoughurt (uten bær selvfølgelig..) for det meste. Det går over, men er helt forferdelig når det står på. Gikk ned mange kilo, men de kommer jo på igjen. Vil råde deg til å ta det veldig rolig, og ikke presse deg selv. Ikke så lett, men min erfaring er at det tar lenger tid å bli frisk hvis du ikke "pleier deg selv". God bedring
thumbalina Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Hvor lenge er det vanlig at man har vondt i halsen under kyssesyke? Regner med at det er litt individuelt, men dersom du har hatt det, hvor lenge hadde du så vondt i halsen at du nesten ikke fikk i deg væske? Klarer å presse i meg litt vann her og der, men fast mat er det verre med, klarer kanskje å få i meg en slik nutridrink på 300kcal hver dag, men når kroppen skal lege så er ikke akkurat det nok til at kroppen blir glad.. Hvor lenge hadde du vondt i halsen? Liten avsporing, men viktig: Få i deg så mye melkesyrebakterier som mulig.. om du ikke klarer å drikke feks Biola, så finnes det melkesyrebakterier i konsentrert form både på apotek og helsekost... jeg hadde kyssesyken for ca 10 år siden, som slo ut kroppens immunsystem ganske bra.. og har endt opp med masse matintoleranser etterpå... beste måten å sikre seg på er å passe på at tarmene dine har fullt opp av snille bakterier.. . en stor del av immunsystemet ligger i magen.. Bare et tips fra en som har lært av bitter erfaring...
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Jeg startet med mye vondt i halsen, trodde det var halsbetennelse. Hadde skikkelig vondt i 4-5 dager før det roet seg. Etter det hadde jeg ikke så mange plager, var litt slapp, men leververdiene var normale iløpet av 3 mnd. God bedring!
Cowgirl22 Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Jeg fikk noen piller av legen mot halsen når jeg hadde kyssesyken. husker ikke hva navnet på greiene var, men hjalp veldig. Nå var jeg så svimmel og desorientert at jeg egentlig ikke merket så mye av at jeg hadde vondt i halsen. Det var noe legen så.
pittie Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Jeg klarte ikke spise/drikke på 2 uker, eller.. Jeg fikk i meg litt vann og en halv pose suppe Lå da inne hele tiden med grusom smerte. Småsmerter ved spising hadde jeg i 1-2 mnd, pga digre mandler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå