Gå til innhold

Klør nedentil

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde nylig min aller første UVI (jippi...) og fikk av den grunn antibiotika. En uke etter har jeg merket en kløe nedentil (rundt klitoris, urinåpningen). Jeg tittet litt nærmere og oppdaget at jeg har noe hvitt der. Er dette sopp?

Hvorfor får man av og til soppinfeksjon etter antibiotikakurer? Jeg har nemlig lest dette..

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Kan det gå over av seg selv, eller skal jeg kjøpe Canesten? Jeg kjøpte Lactal, men dette stikker man jo bare inn. Jeg har jo problemet utenpå :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er sannsynligvis sopp ja.

Under en kur med antibiotika blir de fleste bakterier i kroppen drept, også de "gode" bakteriene som er med på å holde kroppens bakterieflora i balanse. Når bakteriene blir i mindretall kan soppen ta over og man kan derfor få en soppinfeksjon fordi bakteriene ikke "utkonkurrerer" soppen lenger.

Skrevet

Men hva skal jeg gjøre? Holder det å kjøpe Canesten krem og ikke vagitorie (eller hva det heter)?

Skrevet

Forresten takk for oppklaring rundt hvorfor dette skjer :)

Skrevet

Du ser selv men jeg hadde kun brukt krem det holder for meg.Orker ikke det andre svinestikkpillene hehe.Men du ser selv og kjøper du de andre så ta de når du legger deg for ellers renner det ut hele tida.Supeririterrende.lykke til.

Skrevet
Du ser selv men jeg hadde kun brukt krem det holder for meg.Orker ikke det andre svinestikkpillene hehe.Men du ser selv og kjøper du de andre så ta de når du legger deg for ellers renner det ut hele tida.Supeririterrende.lykke til.

Takk for svar :) Nå har jeg jo Lactal og de skal stikkes inn, holder det da å kjøpe Canesten krem? Kan jeg blande disse?

Regner vel egentlig med at man ikke nødvendigvis blir heeeelt soppinfisert selv om man har fått det på et lite område.

Uff, jeg som trodde at jeg nå endelig var bra der nede etter at UVIen fikk herje litt :(

Skrevet

Kan det forresten gå over av seg selv, eller bør man behandle det?

Skrevet
Kan det forresten gå over av seg selv, eller bør man behandle det?

Gjør ikke noe å blande det.Ja.det kan gå vekk av seg selv men tar sin tid men ville iallefall smørt meg så mye du klarer.Syntes selv det er ubehaglig å gå med den kremen.Du kan også få på resept en tab du svelger mot sopp så den ville jeg fått om du ikke blir kvitt det.Mye enklere.Men husk:bomullstruser og vide bukser.Ikke noe stramt for da koseer de seg!!Helst uten truse og joggebukser om du har mulighet når du er hjemme.Alt for å bli kvitt det fort.Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...