Gå til innhold

Stive tannlegepriser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bestillte time hos tannlegen til torsdag.

Sa jeg skulle ha en time hvor han kun skal estimere hvor mye jobben vil koste, da jeg må levere hans vurdering til sosialkontoret for å kunne få söke om å få dekket tannlegeregningen.

Vel... det var gjort og helt til slutt spurte jeg om hvor mye denne timen vil koste, da jeg må betale den selv for så söke om å få tilbakebetalt dette...

1200kr!!! For den ene timen, hvor han ikke skal gjöre noe egentlig jobb, er det en normal pris?

Vet ikke om jeg en gang har så mye penger jeg .... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia ja,tannleger er svindyrt men sossen er nodt til betal deg tilbake.Du har krav på tannlege!Men undersøk litt for det er jo veldig forsjell i priser.Jeg går til en som tar en tredjedel av de andre i byen her jeg bor.Det er egntlig en skoletannlege jeg har tviholdt på selv om han vil hive oss "gamle" ut nå.Men uansett er det møe forskjell i priser.

Skrevet

Dette syns jeg var dyrt!

På det tannlegekontoret jeg jobber, koster dette like mye som en vanlig undersøkelse med rtg-bilder osv. Dvs ca 650 kr. Men noen tannleger er flinke til å ta seg betalt når det gjelder slike ting. MEN du kan sannsynligvis få med deg giro som du leverer til sosialen med prisoverslaget. I verste fall får du ikke dekket behandlingen, om du har for stor inntekt ifhld til utgifter, og da må du betale denne giroen selv i etterkant.

Skrevet

Okey.

Har time på torsdag og det er hos en klinikk jeg syns ser veldig fin ut, da det har mye å si for meg. Försteintrykket er viktig for meg.

Kan evnt ta en ringerunde i morgen tidlig og höre med andre tannleger, og om det er noen andre med like godt försteintrykk som også er billigere, så kan jeg jo avbestille timen på torsdag.

Skrevet

Det er store forskjeller i pris, så det lønner seg å ta en ringerunde før man bestiller time om man har mulighet.

Har hatt noen hårreisende tannlegeregninger opp gjennom ja, og ingen rett på refusjon. Trur jeg betaler 700 bare for den årlige sjekken. Vanvittig kjedelige penger mtp at det ikke er et sted du har lyst til å være i det hele tatt....

Skrevet

Hmm.. ingen som reagerer på det de bataler for en time eller to i frisørstolen?

Skrevet

1200 høres ikke ut som "ikke en jobb", høres ut som 1 fylling og da er jo prisen vel med bedøvelse etc. Jeg betaler ca 1000 per fylling m bedøvelse etc og det er visst i gjennomsnittet av priser.

Fikses det ikke så blir det jo den summen småpenger desverre.

Skrevet
Hmm.. ingen som reagerer på det de bataler for en time eller to i frisørstolen?

Det er ille nok, men det kan jo ikke akkurat sammenlignes da.

Reagerer heller mtp at en vanlig samtale med lege koster litt over hundrelappen mens en vanlig sjekk hos tannlege koster ti ganger så mye. Det er på tide at "hullet i hodet" blir en del av kroppen - sykdommer der skyldes det samme som sykdommer i kroppen, men jeg tviler på at det blir anerkjent av noen med the power to do snart.

Skrevet

Problemet er at "sjefene" anser tannproblemer som selvpåførte problemer, så den meningen må vel fjernes først og fremst.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Det var forferdelig dyrt... Sist jeg var hos tannlegen, tok han bilder og pirket og undersøkte skikkelig, og da betalte jeg 550 kroner.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet
Problemet er at "sjefene" anser tannproblemer som selvpåførte problemer, så den meningen må vel fjernes først og fremst.

Hvordan kan de være selvpåførte?? Noen har sterke tenner, andre får problemer av den minste ting. Man kan få skader, man får visdomstenner, noen har skjeve tenner...

Skrevet
Okey.

Har time på torsdag og det er hos en klinikk jeg syns ser veldig fin ut, da det har mye å si for meg. Försteintrykket er viktig for meg.

Kan evnt ta en ringerunde i morgen tidlig og höre med andre tannleger, og om det er noen andre med like godt försteintrykk som også er billigere, så kan jeg jo avbestille timen på torsdag.

Du må bare huske at sosiakontoret kan kreve at du går til en tannlege som bruker offentlige takster, det høres det ikke ut som om den du har funnet gjør.

Skrevet

Det må du spør de som har bestemt reglene om. :)

Men de skal nå ha det til at det er ikke noe som heter sterke tenner etc.

Skjeve tenner og andre lidelser man ikke kan noe får blir strengt tatt dekket av skoletannlege og av det offentlige. Dog er det for veldig få ting...

Skrevet

Jeg har byttet tannlege nå.

Ringte en annen, som også hadde hatt mange pasienter som sökte dekning fra sosialkontoret, så han var godt kjent til systemet.

Han kunne ikke love meg en bestemt pris på förste timen, han sa det kunne koste 500kr eller det kunne bli så dyrt som 700kr, avhengig av hvor mange bilder han måtte da.

Men han sa at 1200kr var latterlig höyt for en slik time jeg skulle ha, og han visste straks hvilken tannlege jeg hadde fått den prisen fra.

Så han kunne iallefall garantere meg at det ikke ble dyrere enn 700kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...