Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Vet ikke om dette er rette sted å poste dette, men la gå. Saken er: Jeg fødte for 3 mnd siden, og etter 6 uker fikk jeg satt inn spiral. Gynekologen som satte den inn, sjekka meg med vaginal ultralyd etterpå for å sjekke at spiralen satt riktig på plass. Det gjorde den, og gyn. mente også at jeg allerede hadde hatt eggeløsning. Dermed regnet jeg med å få igjen mensen et par uker etter, men nå nesten to mnd senere, har jeg ennå ikke fått den. Er ikke gravid. Jeg trodde det var sånn at når man hadde hatt eggeløsning, så fikk man garantert mensen med mindre man var gravid. Så hvorfor har jeg ikke fått tilbake mensen, når jeg påviselig hadde hatt eggeløsning? Hva slags andre grunner enn graviditet kan det være til at mensen uteblir etter en eggeløsning?
Humleblomst Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Det var et utrolig godt spørsmål. Jeg trodde også det skulle være ca 14 dager mellom eggløsning og menstruasjon, og at det skulle være ganske absolutt. Men at man kunne ha menstruasjon uten eggløsning. Kan du ringe til gynekologen og spørre? Og eventuelt få ny time hvis hun vil se på deg igjen.
SnuppiLuppi Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Hei du Hmmm... det er jo sånn at det du blør ut under mensen er for det meste endometriet. Bare en bitteliten del er selvet egget etter eggløsning ikke sant. Om det er hormonspiral du har satt inn så vil vel kanskje hormonene hindre blødningen? eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå