Gå til innhold

løs mage i ei uke?


Gjest tarmen

Anbefalte innlegg

har slitt med veldig mye løs mage i litt over ei uke nå, går ikke rundt med konstant vondt, men gjerne rett etter jeg har spist, så må jeg bare fly på do og tømme meg??

synes det er så merkelig, er greit ¨å ha diare en dag eller to, men dette bare fortsetter og fortsetter... kan det være bivirkninger av den nye prevansjonen??

tør ikek gå til legen med det heller.... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tør ikek gå til legen med det heller.... :/

hvorfor i alle dager tør du ikke gå til legen med det?

Det er hva jeg ville anbefale, dersom det fortsetter. Det er ikke bra å gå for lenge med diare uten å undersøke om det kan være en årsak som bør taes tak i. Kanskje er det prevensjon, kanskje er det stress, kanskje er det en bakterie eller virus, kanskje er det noe helt annet, det er umulig å svare på for noen her inne, og det lureste du kan gjøre om du blir usikker, er å ta kontakt med

Det bør ikke være flaut å gå til legen med diare, det er ikke noe værre en mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig lurt å gå til legen dersom det fortsetter. Men dersom du vil prøve noke sjøl, så kan eg anbefale IdoForm, bruker 5 tabletter om gangen kvar dag til magen har roa seg, og så går eg ned til 2-3 tabletter eit par dagar til..

Hjelper ivertfall for meg når magen er litt i ulage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du må gå til lege med dette, hvorfor tør du ikke? Kanskje har du en infeksjon, og kanskje kan det behandles. HVis du tror det er bivirkninger av et legemiddel, kan det være du bør forsøke noe annet.

I mellomtiden må du passe på å drikke mye. Det kan også være lurt å holde deg unna melkeprodukter. Spis loff, egg og drikk te. Blåbærsaft kan også være lurt.

Og husk nå på at hvis det er p-piller du har begynt på som ny prevensjon, så kan du ikke være sikker på at de virker som de skal mens du har diaré.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Keyser Soze
Klart du må gå til lege med dette, hvorfor tør du ikke? Kanskje har du en infeksjon, og kanskje kan det behandles. HVis du tror det er bivirkninger av et legemiddel, kan det være du bør forsøke noe annet.

I mellomtiden må du passe på å drikke mye. Det kan også være lurt å holde deg unna melkeprodukter. Spis loff, egg og drikk te. Blåbærsaft kan også være lurt.

Og husk nå på at hvis det er p-piller du har begynt på som ny prevensjon, så kan du ikke være sikker på at de virker som de skal mens du har diaré.

Dette var rare råd. Jeg har selv operert bort halve tykktarmen og litt tynntarm grunnet chrons. Magen min fungerer greit, men blir lett litt løs.

Jeg anbefaler først og fremst å gå til lege straks. Jeg var selv sen og var nede i en BMI på 15.2 rett etter operansjonen. Er nå oppe i 26 i BMI så det gikk jo greit tilslutt :O)

Mine erfaringer mot løs mage

1. Bland biola og musli (grov) - En kopp til dagen gir underverker

2. Velg ALLTID det groveste alternativet for brød, pasta, ris osv

3. Prøv og ha et bevisst forhold til hva du spiser og hvis det er noe som du mistenker gir løs mage så prøv dette ut skikkelig. Det betyr at du må prøve mange ganger for å være sikker. Hvis ikke ender du opp med en lang liste over ting som kanskje gir deg løs mage og du føler at du ikke kan spise noe.

4. Frukt er bra. Spis frukt hvor du spiser skall / frø + alt av sitrus. Det vil si at det er bedre med eple enn vannmelon.

5. IKKE bruk immodium over lengre tid. Det er en nødløsning.

Men GÅ til lege først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...