Gå til innhold

KOSE SEG I ET BRYLLUP?

Gjest Gjest_sommerbrud_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sommerbrud_*
Skrevet

Jeg har vert i veldig få bryllup i mitt liv men skal gifte meg med min kjære neste sommer.

Festen blir på hotell med ca 70 gjester. Det jeg da lurer på er hva gjør at dere koser dere i et bryllup? hva husker dere selv var gøy og va husker dere var kjedelig eller mindre vellykka i de bryllupene dere har vert i?

Tips tas imot med STOR glede:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si jeg koser meg mer i bryllup der det ikke er for "stivt". Med en mer avslappa stemning og ikke alt må være "perkekt". Men det er meg :)

Skrevet
Jeg må si jeg koser meg mer i bryllup der det ikke er for "stivt". Med en mer avslappa stemning og ikke alt må være "perkekt". Men det er meg :)

Enig. Bryllup hvor det er gjestene og ikke fargen på blomsteroppsatsene som er det viktigste er gjerne de som er mest vellykket.

Gjest Gjest_Geir_*
Skrevet

Der det ikke er for stivt, der praten kan gå og humoren henge løs.Liker dteder der det går ann å ta seg mere vin en lovlig og en dram ekstra.

Da går praten bedre, folk slapper av og bryllupet blir bra.

Fiks noen selskapsleker etterhvert også.

De som ikke vil ha drikke tar ikke drikke og de som vil tar!

Et Brylup der alt er lov men begynnelsen er "stille" og "høytidelig"

Gjest Gjest_Geir_*
Skrevet

Jeg mener ikke å bli full, men såpass at man blir i godt humør :danse:

Skrevet

Et hyggelig bryllup er et bryllup hvor:

- Bruden ikke skriker etter oppmerksomhet hele tiden.

- Bruden ikke ber gjestene ta bilde av henne hele tiden.

- Bruden ikke ber gjestene gå ut på do og beundre de flotte dokurvene hun har brukt fem måneder på å laga istand.

- Man ikke går tom for vin før maten er ferdig.

- Bruden ikke er furten fordi hun ikke fikk alle de femhundre tingene på ønskelista.

- Bruden ikke er sur fordi en av de mannlige gjestene har på seg et slips som ikke matcher brudekjolen (skandale!!).

- Gjestene ikke må betale for drikke etter maten av egen lomme.

- Bruden går rundt og snakker om hvoooooor mye tid hun har brukt på å planlegge bryllupet.

- Bruden går rundt og snakker om hvor høy kuvertprisen er.

- Bruden ikke får nervesammenbrudd om strømpebuksa rakner.

Gjest Gjest_Geir_*
Skrevet
Et hyggelig bryllup er et bryllup hvor:

- Bruden ikke skriker etter oppmerksomhet hele tiden.

- Bruden ikke ber gjestene ta bilde av henne hele tiden.

- Bruden ikke ber gjestene gå ut på do og beundre de flotte dokurvene hun har brukt fem måneder på å laga istand.

- Man ikke går tom for vin før maten er ferdig.

- Bruden ikke er furten fordi hun ikke fikk alle de femhundre tingene på ønskelista.

- Bruden ikke er sur fordi en av de mannlige gjestene har på seg et slips som ikke matcher brudekjolen (skandale!!).

- Gjestene ikke må betale for drikke etter maten av egen lomme.

- Bruden går rundt og snakker om hvoooooor mye tid hun har brukt på å planlegge bryllupet.

- Bruden går rundt og snakker om hvor høy kuvertprisen er.

- Bruden ikke får nervesammenbrudd om strømpebuksa rakner.

Enig!Har du vært i et slikt Brylllllupppp ler jeg med deg.......tragisk, men ganske gøy sikkert også sånn i ettertid :biggrin:

Skrevet

:fnise: Er man i gang igjen?

For min del: champagne. :tommelsmil: Selskapsleker blir jeg gretten av, god mat, god og rikelig drikke og hyggelige mennesker blir jeg blid og glad av. Ekstra glad blir jeg hvis bordplasseringen er gjort med omtanke. En advarsel: I et bryllup jeg en gang var i hadde toastmasteren gjort den gedigne tabben å ringe rundt til alle gjestene for å høre om de ville si noe. Dermed ville alle det. Middagen varte i syv timer før den ble tvangsavsluttet og selv da var det mange talere igjen som måtte få komme til orde ved kaffen. Det anbefales ikke.

Skrevet

I dag har jeg munnkurv. :engel:

Jeg legger til en ting til man bør unngå: furting fordi ikke alle danser når brudeparet vil at de skal danse, og furting hvis ikke alle gjester stiller til frokost på hotellet.

Skrevet

For ikke å snakke om når bruden blir sur fordi gjestene ikke prioriterer å finne en felles dato hvor alle kan samles for å se på bilder av bruden.

Skrevet

For ikke å glemme de brylllupene hvor brudgommen drikker seg for full og bruden er sinna som ei fele. :hoho:

Gjest Gjest_Geir_*
Skrevet

Det blir ikke kjedelig i et bryllup dersom baren er fri.............

Skrevet

For meg så er et hyggelig bryllup:

God mat

Ikke for lang middag (taletid er et stikkord)

Mulighet for å sitte godt og snakke etter middag (å sitte ved samme bord hele kvelden er slitsomt)

Mulighet for å danse

Lykke til!

Skrevet

For å komme litt tilbake til TS spørsmål...

Jeg foretrekker faktisk litt formelle bryllup. Synes det skal være litt stil over slike ting. Liker også at bordplaseringen er vell gjennomtenkt, med en god blanding av familie og venner. Ikke som i noen bryllup hvor det er delt opp i "hennes familie", "hans venner" osv. Da er det alltid noen som ikke passer helt inn og føler seg utenfor. Det er også viktig at man ikke sitter for lenge til bords. Var i et uformelt bryllup hvor vi satt til bords i 6 timer, siden alt var så uformelt at det helt fløt ut.

Etter middag synes jeg det er bra med god mingleplass, gjerne med mange små bord som man kan flytte litt rundt mellom. Og at musikken ikke er så høy at man ikke kan prate sammen. Et dansegulv med bra musikk får jo som regel opp stemningen. Selskapsleker har jeg ikke personlig så mye til overs for, men litt moro kan man jo finne på, dersom det er rette typen mennesker der.

Men det aller viktigste er at bruden og brudgommen (ja, for det faktisk hans dag også!) stråler av lykke og får akkurat den dagen de ønsker seg!

Gjest Gjest_rita_*
Skrevet

Er helt enig i og plasere gjestene sammen med folk de kjenner, blir for dumt og sette dem vedsiden av noen de ikke kjenner bare for at bruden skal tvinge dem til og bli bedre kjent, kommer sikkert ikke til å snakke sammen så mange flere ganger alikevel.

"åpen bar" har jeg ikke så mye til overs for, blir ofte rene flat fylla da.

Selskapsleker kan være gøy men også helt katastrofe.

Taler som varer mer en 5 min er helt grusomt å høre på, spesielt hvis det er mangen som skal tale.

Skrevet

...skal vi se... koser meg i bryllup som ikke er for stive (men litt kjøreregler er bra, litt kontroll på taletid og denslags sånn at ikke middagen varer i 14 timer), der jeg blir plassert sammen med folk jeg i allefall kjenner litt, der jeg slipper å være med på selskapsleker (!). God plass til å mingle etter middagen, og gjerne bra musikk og dansegulv. :danser:

Og så er det veldig kjekt de gangene jeg faktisk får mat jeg kan spise (er vegetarianer) - det legger en aldri så liten demper på stemningen å være sulten hele kvelden. ;)

Skrevet

I lange middager, er bordplasseringen helt avgjørende. Støtter også dette med mingleplass og småbord under kaffen, og et lydnivå som gjør det mulig å føre en samtale i noenlunde vanlig stemmeleie.

Og påtvungne selskapleker gjør meg også gretten...

Skrevet
For meg så er et hyggelig bryllup:

God mat

Ikke for lang middag (taletid er et stikkord)

Mulighet for å sitte godt og snakke etter middag (å sitte ved samme bord hele kvelden er slitsomt)

Mulighet for å danse

Lykke til!

er kjempe enig i dette.

et par dumme ting:

bordplassering: kommer du som par,bør man sitte sammen og ikke i hver ende av hesteskoen (totalt uinntressert)

Bruden som skal bestemme hva som skal skje & ikke skje.

(ikke vil ha sanger, ikke den brudevalsen osv..) att hu ikke er flau.

Er det et alkoholfritt brullyp med barn, bør alkohol ikke tas med.

(i mitt brullyp,kom 3 av hans kamerater med lommelerke) litt dumt :(

:kaffekopp:

Lykke til :)

Gjest Magica de Spell
Skrevet
Bruden som skal bestemme hva som skal skje & ikke skje.

(ikke vil ha sanger, ikke den brudevalsen osv..) att hu ikke er flau.

Det må da være helt i orden at de som faktisk arrangerer festen velger hva de skal danse brudevals til og unnlater sanger ved middagen? :klø:

Skrevet

Jeg koser meg mest i de bryllupene der middagen ikke varer heeeeeele kvelden. Var en gang i et bryllup der vi så hjemmevideo på hjemmevideo av brudeparet mens vi satt til bords. Det var over midtnatt når vi gikk fra bords.

Syns også det er viktig at kakene står ute en god stund! Mange som ikke orker kake med en gang, fordi de er fortsatt mette etter middagen. Da er det skikkelig nedtur når man kunne tenkt seg et stykke og alt er ryddet bort :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...