Gjest Bug Skrevet 1. september 2008 #1 Skrevet 1. september 2008 Hadde en hjerneblødning i sommer, det er vel 6 uker siden nå. Var veldig heldig, ikke noe utfall av noe slag. Men, har veldig vondt enda, selv om det går litt bedre for hver uke. Er avhengig av smertestillende for å fungere, og lever stor sett i sofaen eller i senga. Har begynt å gå små turer, og klarer lett husarbeid. Noen som har erfaringer å dele? Jeg lurer på hvor lenge jeg kan forvente at det er slik? Legene sier det er normalt at det er sånn, men kan ikke gi meg noen svar. Kanskje det er noen som vil dele sine erfaringer? Andre tips råd over hva som er lurt å gjøre? Trenger kanskje bare å høre andres erfaringer......
Flua Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Anyone?? Er vel forsåvidt bra at ingen har noe å dele, men jeg trodde ikke dette var så sjeldent egentlig....
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Hadde en hjerneblødning i sommer, det er vel 6 uker siden nå. Var veldig heldig, ikke noe utfall av noe slag. Men, har veldig vondt enda, selv om det går litt bedre for hver uke. Er avhengig av smertestillende for å fungere, og lever stor sett i sofaen eller i senga. Har begynt å gå små turer, og klarer lett husarbeid. Noen som har erfaringer å dele? Jeg lurer på hvor lenge jeg kan forvente at det er slik? Legene sier det er normalt at det er sånn, men kan ikke gi meg noen svar. Kanskje det er noen som vil dele sine erfaringer? Andre tips råd over hva som er lurt å gjøre? Trenger kanskje bare å høre andres erfaringer...... Hadde du en hjernehinneblødning eller en "vanlig" hjerneblødning? Vet du noe om hvor stor den var? Beliggenhet? Det er nok ikke så veldig mange hvert år som får hjerneblødning som vil/kan fortelle om sine erfaringer. Mange av disse får desverre store mèn etter blødningen. Statistisk sett vil ca 3000 mennesker hvert år få hjerneblødning, mange av disse overlever desverre ikke. De som har gjennomgått mindre blødninger som gir lite symptomer, blir som regel helt bra igjen. For mange er det første (og kanskje eneste symptomet) på hjerneblødning, kraftige hodesmerter. Disse vil som regel gå over etter noe tid (uker eller måneder), når blodet "suges opp" av kroppen selv og skaden repareres. Noen av de som har gjennomgått slike blødninger, kan fortelle om varige problemer i form av hodesmerter, spesielt ved anstrengelser eller stress, hukommelsesvansker, konsentrasjonsproblemer, øket tretthet. Jeg regner med at trådstarter skal kontolleres med nye CT-bilder etter hvert? Dette var vel ikke så mye erfaringer, bare litt "summing" fra en som jobber med pasienter som har gjennomgått hjerneslag eller hjerneblødning... God bedring til deg! Hilsen sykepleier
Gjest Bug Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Hm....har ikke tenkt på det at ikke mange er i stand til å svare pga skader.......takk for svaret ditt sykepleier. :-) Hadde en blødning i hjernestammen, ikke så veldig stor sa de. Men, jeg forsto at jeg hadde vært ekstremt heldig. Jeg finner veldig lite info på nettet, de fleste omtaler hjerneblødninger som er store og har skader. Jeg skal snart på kontroll igjen, får spørre litt mer da, er litt bedre forberedt nå. Får vel bare ta tiden til hjelp.
SnuppiLuppi Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Hm....har ikke tenkt på det at ikke mange er i stand til å svare pga skader.......takk for svaret ditt sykepleier. :-) Hadde en blødning i hjernestammen, ikke så veldig stor sa de. Men, jeg forsto at jeg hadde vært ekstremt heldig. Jeg finner veldig lite info på nettet, de fleste omtaler hjerneblødninger som er store og har skader. Jeg skal snart på kontroll igjen, får spørre litt mer da, er litt bedre forberedt nå. Får vel bare ta tiden til hjelp. Jeg kan ikke hjelpe deg jeg heller dessverre, jeg ville bare si god bedring, ta ting i ditt eget tempo. Har du behøv for å hvile trenger du å hvile og har du behov for smertestillende, tar du smertestillende.
Gjest Gjest_anita_* Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Svaret kommer sent ser jeg, men jeg har hatt hjernehinneblødning. Hadde hodepine i en måneds tid. Var vel mer at jeg var veldig sliten lenge, har vel enda ikke kommet meg helt dit jeg var selv om det er over 3 år siden nå. Men hodepinen forsvinner
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå