Gå til innhold

Akupunktur mot smerter

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har dere prøvd det, og har det hatt virkning?

Jeg har min første time i dag, og er spent på hvordan det går. Har tro på at det virker, men er litt skeptisk, for hittil er det ikke noe som har virket på meg.

Endret av Nabodama
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde akupunktur da jeg var passe desperat etter kroniske smerter. Hadde ingen tro på det, men de funket veldig bra, og etter 4 behandlinger hadde jeg ikke smerter på et halvt år :)

Skrevet
Jeg prøvde akupunktur da jeg var passe desperat etter kroniske smerter. Hadde ingen tro på det, men de funket veldig bra, og etter 4 behandlinger hadde jeg ikke smerter på et halvt år :)

Så bra:)

Håper jeg får noenlunde samme virkning!

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Jeg har slitt veldig med stiv nakke og kraftig hodepine.

Begynte med akupunktur våren 2007. Ganske intens i starten med to behandlinger i uken, så ble det sjeldnerere og til slutt en gang i måneden. Har ikke hatt behandling siden november.

Hjalp meg veldig mye, og hadde ikke vondt i hode fra sommern 2007 til nå.

Merker nå at nakken snører seg igjen og hodepinen kommer, så i dag skal jeg på ny behandling :)

Skrevet
Jeg har slitt veldig med stiv nakke og kraftig hodepine.

Begynte med akupunktur våren 2007. Ganske intens i starten med to behandlinger i uken, så ble det sjeldnerere og til slutt en gang i måneden. Har ikke hatt behandling siden november.

Hjalp meg veldig mye, og hadde ikke vondt i hode fra sommern 2007 til nå.

Merker nå at nakken snører seg igjen og hodepinen kommer, så i dag skal jeg på ny behandling :)

Da er det håp for meg også! Så glad jeg ble for å høre at det har såpass god effekt på andre:)

Kom nettopp fra 1. behandling nå, temmelig ør i toppen.

Skrevet

Det hjalp på mine ryggsmerter selv om det ikke var derfor jeg gikk dit. Jeg sa ikke en gang noe om ryggsmertene for jeg viste ikke at det kunne hjelpe. Spør forresten akkupunktøren din om akkupressur punkter du kan presse selv når du får vondt.

Skrevet

Hvis akkupunktur ikke hjelper så har meditasjon vist svært gode resultater i forhold til å redusere smerter:

Data are presented on 51 chronic pain patients who had not improved with traditional medical care. The dominant pain categories were low back, neck and shoulder, and headache. Facial pain, angina pectoris, noncoronary chest pain, and GI pain were also represented. At 10 weeks, 65% of the patients showed a reduction of >33% in the mean total Pain Rating Index (Melzack) and 50% showed a reduction of >50%. Similar decreases were recorded on other pain indices and in the number of medical symptoms reported.

http://www.wildmind.org/applied/stress/mbsr/mbsr-abstract01

Men, jeg ville tippe at noe som jobber med å bygge holdning og strukturere kroppen riktig, slik som pilates eller yoga, ville gjøre mest for å redusere årsaken til smertene i de fleste menneskers tilfeller.

Skrevet

Tusen takk for svar dere to siste også:)

Jeg er i kjempehumør, jeg har hatt min første smertefrie dag på mange mnd!!! :) :)

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

I tilfelle flere lurer på dette med akupunktur og smerter, kommer jeg med en oppdatering.

Jeg har vært smertefri i snart 3 uker nå!!!

Det ble ikke særlige resultater i starten, men etterhvert merket jeg at jeg ikke hadde smerter i flere dager sammenhengende lenger, nå ble det kun enkeltdager, og smertene var borte i flere dager etterhvert.

Jeg, som ble sykemeldt i januar, og har jobbet 40% siden juni, er tilbake i full jobb, smertefri og med masse energi!

Historie: nakkesmerter i 10 år, periodevis. Forverring i fjor høst, smerter hver dag i mange mnd, altså fram til nå i høst. Skade og feilstilling i nakkesøylen. Den er sikkert ikke bra enda, men holder jeg meg smertefri, eller noenlunde bra, er jeg fornøyd.

Endret av Nabodama
Skrevet

Er det vondt å få nåler? Jeg vurdere det selv.

Skrevet

Neida, det er egentlig ikke det. Jeg var spent på det selv, men alt du kjenner er et lite stikk, og knapt nok det. Og når nålene er der, kjenner du dem ikke, da ligger du bare og slapper av.

Nålene er så tynne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...