Gjest Yoghurt Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Siden torsdag har jeg hatt kløe i underlivet. Ganske moderat, merker det ikke veldig godt, mest når jeg tenker på det. Ser ikke sårt ut, men kjennes kanskje litt tørrere enn vanlig akkurat ved åpninga. I tillegg svir det litt med engang det er noe berøring der, men så går det greit (har hatt sex uten å tenke over dette annet enn ved helt første berøring). Nå er jeg nervøs for at jeg har fått sopp (og i tillegg klart å smitte kjæresten). Det jeg lurer på er om jeg bare skal gå på apoteket og kjøpe canesten? Men jeg skal få mensen i dag (men den har ikke kommet ennå, litt rart..), gjør det at jeg ikke burde ta denne kuren før den er ferdig? Jeg skal til legen på torsdag for å fornye en resept + kontroll, skal jeg vente med å gjøre noe til da (en uke siden jeg først merka symptomene)? Og er det i så fall et problem at jeg har mensen fortsatt når jeg er hos legen? Uff, føler meg så ekkel, håper noen svarer så jeg kan få gjort noe..
hufsa! Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Heia hadde gått å kjøpt canesten og beg å smøre er jo ingen fare om ikke det skulle være sopp.Legetimen må du utsette uansett om du skal ha undersøkelse og har mensen.Lykke til.
hufsa! Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Ja ang.smitting til gubben jeg må si jeg har hatt sopp 100 ganger men gubben har aldri merka noe så det er veldig forsjellig det der.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Siden du ikke klør noe ekstremt hadde jeg droppet canestenen. Fikk en ekstrem allergisk reaksjon på det på armen en gang, og etter å ha lest vestibulitttråden så har jeg blitt skeptisk til tanken om "det er bare å smøre i vei" når det gjelder Canesten. Klør litt i perioder selv, men det går over etter en ukes tid med lite sukker, 0 såpe, og mye luft.
Gjest Yoghurt Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 (endret) Legetimen må du utsette uansett om du skal ha undersøkelse og har mensen.Lykke til. Legetimen har ingenting med underlivsundersøkelse å gjøre i utgangspunktet - men jeg lurte på om det var mulig å samtidig få sjekka ut om det er sopp.. Ellers lurer jeg på om jeg skal følge rådet ditt, Canesten, for jeg regner med at det uansett er det jeg blir henvist til hos legen dersom jeg beskriver symtomene mine og han ikke har mulighet til å sjekke pga mensen? edit: ble jo litt skremt av siste innlegg her nå! Vil ikke få vestibulitt.... Endret 31. august 2008 av Yoghurt
mia83 Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 jeg har hatt soppinfeksjon EN gang, nevnte symptomene for legen i forbindelse med en legetime pga noe annet, og hun bare sa jeg skulle kjøpe Canesten. Hun undersøkte meg ikke noe av den grunn.
Gjest Yoghurt Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 (endret) Da satser jeg på at et såpass annerkjent legemiddel gir mer resultater enn lite sukker og såpe. Takk for svar Edit: hvor mye koster dette? Endret 31. august 2008 av Yoghurt
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Da satser jeg på at et såpass annerkjent legemiddel gir mer resultater enn lite sukker og såpe. Takk for svar Edit: hvor mye koster dette? Kjent er det, men det er endel bivirkninger på det. Ikke så kjent (og svært lite nevnt i reklamer osv ), men om du ikke har brukt det før så er det greit å være obs på Og siden du skal ha time hos legen så kan du jo høre om du kan få noe oralt, men det igjen har andre bivirkninger. Litt usikker på hva canesten koster, men jeg vil tro det er endel prisforskjeller siden det ikke er fastsatt pris på felleskatalogen. god bedring
Gjest Yoghurt Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Vel mener du jeg ikke skal gjøre noe i det hele tatt, gjest? Sopp går da ikke bort av seg selv heller?
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Vel mener du jeg ikke skal gjøre noe i det hele tatt, gjest? Sopp går da ikke bort av seg selv heller? Jeg antar det er sopp jeg har de gangene jeg har klødd endel, men ja, det går over av seg selv etter noen dager. Hadde det ikke gjordt det hadde jeg nok brukt sterkere skyts, men jeg har aldri hatt behov for det. Og jeg har ikke sagt noe om å ikke gjøre noe, men jeg har nevnt at også canesten kan ha bivirkninger, og det er greit å være obs på. Fungerer helt greit for de fleste, men er du ordentlig uheldig så kan det gå galt. Men det kan det jo og på IBUX Test gjerne på en liten flekk på armen, så ser du det sannynligvis om du er av de få som reagerer så ekstremt som det jeg gjør. For den reaksjonen jeg fikk vil jeg helst ikke ha på mer ømfindlige områder
Gjest Yoghurt Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Tok det leng tid før du fikk den reaksjonen?
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #12 Skrevet 31. august 2008 Tok det leng tid før du fikk den reaksjonen? Jeg husker ikke helt, det er endel år siden. Men neppe mer enn et døgn eller to, sannsynligvis under et døgn. Var iverfall ingen problemer med å sette det i sammenheng med canestenen.
Gjest Yoghurt Skrevet 31. august 2008 #13 Skrevet 31. august 2008 (endret) Hmf, vet du hva, siden kløen er SÅ mild venter jeg til jeg skal til legen på torsdag og prater med han da. Er vel ikke som om soppen utvikler seg til supersopp som spiser opp klitten min om jeg venter i fire dager. Men takker for hjelp! Endret 31. august 2008 av Yoghurt
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #14 Skrevet 31. august 2008 Hmf, vet du vha, siden kløen er SÅ mild venter jeg til jeg skal til legen på torsdag og prater med han da. Er vel ikke som om soppen utvikler seg til supersopp som spiser opp klitten min om jeg venter i fire dager. Men takker for hjelp! Ja, det skal litt til for at det skal bli ekstremt mye verre i en fart. Men det skader ikke å være litt forsiktig med sukkeret, gå over til ren bomull i truseavdelingen (natracare har gode bind om du ikke gidder bruke vaskbare), droppe såpen i noen dager og ta melkesyrebakterier (Yoghurt ). pleier og droppe sex i et par dager, men jeg vet ikke hvor mye det har å si. Er du heldig så går det over av seg selv, det har iverfall alltid gjordt det på meg
Gjest Yoghurt Skrevet 31. august 2008 #15 Skrevet 31. august 2008 Bind fra natracare bruker jeg alt, faktisk. Yoghurt går det jo også litt av men er glad i sukker, spiser masse bær og syltetøy for tiden nå som vi driver med matauk, så skal holde meg til den saltere linjen fram til legebesøket, og se hvor plaget jeg er da/hva legen har å si. Ser uansett på felleskatalogen at det er uønskelig å ta behandling sammen med mensen, så da er vel den saken satt egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #16 Skrevet 1. september 2008 Smør Yoghurt naturell på underlivet og inn i skjeden. Dette er et supert nødmiddel, og ikke det minste farlig. Er du heldig tar det soppen hvis du ikke har en kraftig soppinfeksjon. Fikk dette rådet av en lege som hadde jobbet mange år på kvinneklinikken, og det har fungert for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå