Gå til innhold

Hodeluskampanje

Fremhevede innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Aaaaahhhh! Min datter har fått lus! Igjen. Synes ikke det er ekkelt engang lengere, ikke når hatt det så lenge.

Og kan legge til at pappan ikke sjekket forrige uke da hun var der. Jeg har sendt sms til nærmeste lekevenner pluss skolen.

Verste er alt styret med det, vaske alt, lufte i minst 48 timer, stinkende lusekur, etc.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet
Men det er langt fra alle som gidder å følge opp, for om alle hadde fulgt opp hadde jo ikke LUS vært noe problem..

Noen ganger må man tenke litt lengre enn sin egen nesetipp.

Problemet er jo selvsagt ikke at folk lar være å fylle ut skjemaene, men at de lar være å sjekke for lus. Jeg tror man ikke får flere til å sjekke for lus, ved at de må levere skjema.

Jeg er litt enig med Nextlife i at det er mye unødvendige papirer fra skolen.

Skrevet

Jeg synes de skjemaene høres ut som om de er fine. Jeg har aldri fått noe slik fra skolen selv om jeg har hatt skoleunger i mange år. Men vi tar et skippertak med luskammen inne i mellom.

Første skoledag på den skolen jeg jobber var det lus, så ungene fikk med seg skriv allerede den første dagen. Så vidt jeg vet så får heller ikke foreldrene på denne skolen et slikt skjema.

Det høres ut som en fornuftig ordning.

Skrevet

Har for min del aldri vært borti en lusekam og har aldri hatt lus. Ei heller har noen av ungene hatt lus noen gang. Er dette vanligere i enkelte deler av landet eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...