Gå til innhold

Rydding, sortering og vasking...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, hei...

I fjor førjul var jeg endel inne på hobbyboden og der var det ei som startet en fin sak med å ta for seg et og et rom før jul slik at når jula kom så var det bare å ta en rask vask siden alt det andre nettopp var tatt.

Det går ut på å en uke feks skulle ta for seg gangen. Rydde, sortere i skuffer og skap, vaske vegger, tak og gulv.

En uke ta uteområdet, inngangspartiet osv.

Er det noen som vil være med? Jeg er nemlig ikke noe særlig glad i eller flink til å komme i gang med å gjøre ting hjemme. Kanskje det er lettere om man har noen "å gjøre det sammen med"?

I såfall foreslår jeg at uteområde og inngangsparti er det første ukesoppdraget. Rydde vekk gamle planter, sette frem noen som tåler litt hardere vær osv.

P.S. Takk til deg på hobbyboden som kom med denne ideen, men jeg vet ikke hvem du er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå fant jeg det og hun lager visst fortsatt slike fine oppdrag på hobbyboden. Det ligger inne på ukesoppdrag. Da vil jeg heller henvise til henne i stedenfor å stjele hennes idee. Jeg synes det er kjempe smart hverfall

Skrevet

hobbyboden er ett hobbyforum. http://forum.hobbyboden.com/index.php

men det er ikke ukesoppdrag hver uke, og ikke alle er husrelaterte (flere av disse er også hobbyrelaterte)

Jeg tror ikke Manne har noe i mot at KG har sin egen tråd ;)

Skrevet

Ok, trodde de var huarbeidrelaterte alle sammen slik de var til jul. Er det noen som vil være med på dette da? Med husarbeid altså? Jeg trenger hvertfall noen å gjøre det sammen med, er ikke det samme å "konkurrere" med seg selv synes jeg.

Takk til Manne på hobbyboden!

Skrevet
Ok, trodde de var huarbeidrelaterte alle sammen slik de var til jul. Er det noen som vil være med på dette da? Med husarbeid altså? Jeg trenger hvertfall noen å gjøre det sammen med, er ikke det samme å "konkurrere" med seg selv synes jeg.

Takk til Manne på hobbyboden!

- Jeg er med!!! Her trengs det en seriøs jobb i tida framover, og en uke på hvert sted / rom hørtes overkommelig ut, tross heltidsstudier, 2 unger, 3 bikkjer, 2 katter og 1 mann som ikke helt ser poenget med rydding / vasking! ;)

Skrevet

Da takker jeg Manne på hobbyboden så mye for ideen og stjeler den. Da tar vi uteområde og inngangspartiet denne uka. Selv har jeg oljet verandaen og gjort klar til å få vinterveden levert og kan stable den på verandaen. Eplene på plenen driver jeg å plukker opp og venter på de på treet skal bli ferdige så jeg kan lage deilige ting av de. Trappen er kostet og ugresset i grusen er luket. Må bare få litt lyng å pynte med på verandaen og trappa.

Har så vidt begynt på neste uke sitt oppdrag også som er gangen. Selv har jeg stor skyvedørsgarderobe og skjenk med skuffer og skap, bare å sette i gang. Også kikke gjennom i skuffene i kommoden med vintertøy. Sortere vekk rot som havner oppå skjenken osv.

Skrevet

Fin side. Noen tips på hvordan du kom i gang med den treninga også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...