Gå til innhold

Hva pleier dere å kose dere med?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Gjest_maya76_*

Hei

Igår på fredag lagde jeg grove pizzahorn til kvelds, det er veldig stas med bakst til barna (til matmoms-mannen min og forsåvidt..)

Idag hadde vi tortillas med tilbehør til middag, og barna fikk lørdagsgodt til barne-tv nå (får bare godterier på lørdager), småsjokolade til størstefrøkena og gelebønner til minstefrøkena, pluss ei skål bamse med paprikasmak på deling.

Også har jeg bakt muffins med selvplukket blåbær i. Baker generelt endel godt til helgekos, men lørdagsgodteri til snuppene er fast!

Og når de to søte små sover søtt skal mor og far kose seg med god rødvin, kjeks og forskjellige gode oster!! Gleder meg allerede :hjertesmil: :hjertesmil:

Her er det mest mat som lager kos på lørdagen.

Her også.

Frukt og kjeks/ost. Taco. Pizza (aller helst hjemmelaget) o.l.

Og gjerne et glass vin eller øl.

OM vi har "godteri" blir det gjerne hjemmepoppet popcorn (ikke i mikro-ovn!) eller peanøtter/nøtteblanding.

Jeg er svak for smågodt. Elsker smågodt! CandyKing hyllene på Obs er særlig stas, for der har de ALT. Maiskuler, marsipan, lakriskarameller, salte fisker, rosa bananer... mmm... karamelsjokoladen. Mmm. Kan velge ut alt det jeg liker best.

Så det blir smågodt i mer eller mindre alt for store mengder, samt potetgull som jeg får lyst på der og da, rødvin. Maten er det ikke så farlig med. :fnise:

Mat og snop i kategorien "nå skal vi kose oss, dere":

Kake og is

Vafler

Smoothie

Kjeks og ost

Vi spiser lite godteri, men chilinøtter, saltstenger, potetsticks, skruer og popcorn finnes ofte i skapet. Og så sjokolade, selvfølgelig.

sjelden vi kjøper godteri og potetgull osv,. her er det rødvin og god mat som utgjør helgekosen. gjerne biff, mexicansk mat osv.

noen gode oster også kanskje.

om godtelysten melder seg, pleier jeg heller å bake noe godt eller eventuelt kjøpe mørk sjokolade. det er så godt til rødvin.

Pleier å kjöpe inn Naturchips og en liten sjokolade til helgen.

Ellers står det som regel noen druer, jordbär og annen frukt fremme på bordet.

Ellers er det gjerne middagen vi koser oss mest med. Hjemmelaget pizza, kyllingenchiladas eller noe slikt.

Annonse

Det varierer veldig!

Er veldig glad i middagsmat til kos på lørdagskvelder, a la taco, fajitas, lasagne osv osv.

Ellers er jeg veldig glad i sesongens frukt (jordbær, melon, nektariner, plommer...) og nøtteblanding.

Kjeks og ost med rødvin til.

Og selvfølgelig smågodt og sjokolade, det er jo lørdag.

Brownies.

Edit: Ikke alt på samme kveld, selvfølgelig!

Endret av Tanita

Middag av typen taco, pizza, lasagne, bakt potet, indisk er stas.

Ellers elsker jeg å bake, før gikk det mye i Brownie eller Browniecookies av ferdigmiksen til Toro, men i det siste har jeg skjerpet meg og lager ting selv.. det står en saftig deilig gulrotkake i kjøleskapet hjemme og venter på meg (rakk ikke lage kaken før i går..)

Har også perioder hvor jeg har helt dilla på smågodt, sjokolade (fruktnøtt, bamsemums) og Skipper/Panda lakris. Is er også godt nam! Og vafler - men det forbinder jeg med søndagskos.

Også må jeg ha brus i helgen, pepsimax!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...