Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått pencilin mot det legen trodde var lungebetennelse (begynner å lure litt på om det er det selv) og lurer på hvor lenge etter man begynner på pencilin at man merker resultatene av den?

Begynte midt på dagen på torsdag, og merker ingen bedring ennå, faktisk fått mer vondt i halsen. :sukk:

Noen som har erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde følt deg bedre nå egentlig. Men nå vet ikke jeg hvor syk du var i utgangspunktet så klart. Det med halsen kan være tifeldig, det kan være et virus som herjer der, og da har jo ikke penicillin noen effekt uansett. Du må nesten kjenne litt på allmenntilstanden også, for eksempel om du er like slapp, like høy feber osv. Uansett synes jeg du skal ringe legevakten i dag eller morgen og høre hva de sier. Kan jo i verste fall være en sær bakterie som trenger litt hardere skyts.

God bedring :blomst:

Skrevet

Jeg har halsbetennelser og lungebetennelser nesten hvert år.

Det varierer hvor mye bedre jeg føler meg når jeg begynner med antibiotika, men feberen pleier ofte å gi seg ganske raskt. Andre symptomer trenger lenger tid. Enig med forrige innlegg at det med halsen godt kan være et virus. Lungebetennelse kommer ofte som en "bonus" i tillegg til halsvirus. Men hvis du er usikker synes jeg du skal kontakte legen igjen.

Skrevet

Takk for svar ;)

Har bestilt meg en ny legetime i morgen ja, halsen er ikke akkurat så veldig medgjørlig, gruer meg til å svelge :sukk:

Fortsatt litt feber, gått ned til ca 38,5 og har vært oppe i 39-39,5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...